Nors planuota atidarymo juostelę perkirpti spalio pabaigoje ar lapkričio pradžioje, įkurtuvės keliamos geriausiu atveju į metų galą.
Panevėžio savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo Dariaus Linkono teigimu, valstybinė komisija naująją autobusų stotį įvertino dar spalio viduryje ir esminių trūkumų nenustatė.
„Buvo kelios pastabos, bet neesminės, klaidas jau ištaisėme. Šiuo metu visą statybinę dokumentaciją peržiūri Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos specialistai. Jų terminas buvo iki spalio 28-osios, bet dėl didelio krūvio paprašyta dar duoti laiko“, – aiškino D. Linkonas.
Pasak vedėjo, ugniagesių vertinimas – jau paskutinis etapas.
Jei Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos specialistai pastabų neturės, naująją stotį bus galima registruoti Registrų centre. Tik tada galima planuoti įkurtuves.
„Kada bus baigta tikrinti, negaliu atsakyti. Kadangi tai visiškai naujas didelės apimties objektas, gali užtrukti, kol bus peržiūrėta visa statybinė dokumentacija. Bet kol statinys nėra pripažintas tinkamu naudoti ir neįregistruotas Registrų centre, tol juo naudotis negalima. Šiuo metu stotis uždaryta ir už ją atsako rangovas, nes oficialiai tai dar statybvietė. Labai tikimės stotį atidaryti dar šiemet“, – kalbėjo D. Linkonas.
Kol nebaigti formalumai, kraustymosi planuoti negali ir senajame stoties pastate įsikūrę Panevėžio autobusų parko darbuotojai.
„Visa veikla turėtų persikelti į naująją, bet tą galėsime planuoti tik baigę perdavimo formalumus. Kol nesame oficialus naujosios stoties valdytojas ar administratorius, negalime daugiau komentuoti“, – teigė Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.
Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko komandos suprojektuota naujoji Panevėžio stotis užima 421 kv. m ploto pastatą ir didesnį nei 1 tūkst. 800 kv. m peroną.
Stoties pastatas padalintas į dvi dalis: keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę bei uždaresnę zoną – bagažo saugyklas, mažųjų siuntų tarnybos patalpas, bilietų kasas, vairuotojų poilsio patalpas, kabinetus, dispečerinę.
Panevėžio autobusų stoties erdvės pritaikytos ir žmonėms su negalia bei keleiviams su kūdikiais. Stoties viduje ir peronuose įrengta moderni keleivių informavimo sistema, savitarnos bilietų įsigijimo kasa, visa teritorija stebima vaizdo kameromis.
Keleivių patogumui įrengti informaciniai ekranai, juose bus skelbiama aktuali ir realiu laiku pateikiama informacija apie maršrutus.
Po naujosios autobusų stoties stogine įkurtas peronas, dalis stoginės bus apželdinta, čia jau įrengta automatinė laistymo sistema.
Po pastatu ir perono teritorija daugiau nei 2 tūkst. 300 kv. m plote įrengta 87 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, 4 vietos arčiausiai lifto pritaikytos žmonėms su negalia, yra 18 vietų elektromobiliams. Čia taip pat įrengtos dviračių statymo vietos, yra netgi dviračių remonto stotelė.
Atidarius stotį, atnaujinimo darbai nesustos. Dabartinio perono vietoje numatyta įrengti žaliąją zoną – nedidelį parkelį, o senąjį stoties pastatą rekonstruoti ir pritaikyti jį komercinei bei bendruomenių veiklai.