Sergant žmogui labiausiai reikia baltymų

Sergant žmogui labiausiai reikia baltymų

Koronaviruso atvejams šalyje mušant rekordus, gyventojai ypač susirūpino savo sveikata. Ligų prevencijai skiriamas itin daug dėmesio, o susirgus siekiama kuo greičiau atsistoti ant kojų, mat nusilpus organizmui bet kokia infekcija dar pavojingesnė.

Reprezentatyvi apklausa parodė, kad trečdalis šalies gyventojų įsitikinę, jog angliavandenių turintys produktai geriausiai padeda sergant.

Pasak medicinos mokslų daktarės, gydytojos dietologės Editos Gavelienės, sveikstant reikalingas tinkamas kalorijų, baltymų, vitaminų, mineralinių medžiagų, baltymų pasisavinimą gerinančių angliavandenių ir riebaluose tirpių vitaminų pasisavinimui reikalingų riebalų kiekis.

„Tačiau jei sveikatos būklė yra itin prasta ir organizmui reikia kuo skubiau atsistatyti, svarbiausia pacientui užtikrinti reikiamą baltymų ir kalorijų kiekį. Tik po to turime galvoti apie skaidulas ar kitas maistines medžiagas“, – sako ji.
Sveikimo procesas yra imlus kalorijoms, o vaisių ir daržovių kalorijų tankis yra mažas. Todėl norint pasveikti kartais svarbiau yra kalorijos, o ne vitaminai ir mineralinės medžiagos, gaunamos su vaisiais.

„Ne kartą yra tekę susidurti su situacija, kai pacientas neturi apetito, tačiau ant šalia jo lovos esančios spintelės palatoje sukrautos vynuogės ar apelsinai. Vieną kitą vynuogę ar apelsino skiltelę pacientas įveikti gali, tačiau su vaisiais, be vitaminų ir mineralinių medžiagų, jo organizmas gauna ir fruktozės, kuri šiek tiek slopina apetitą. Vadinasi, žmogus ir vėl nebenori valgyti nei košės, nei mėsos patiekalo, kurių jam išties reikia“, – aiškina gydytoja dietologė.

Siekiant kuo greičiau atsistoti ant kojų būtina vartoti maisto produktus, turtingus baltymų. Jie gali būti tiek augalinės, tiek gyvūninės kilmės. Naudingi gyvūninės kilmės produktai, kurių baltymai yra visaverčiai bei pakankamai lengvai pasisavinami, yra mėsa, kiaušiniai, rūgusio pieno produktai ir žuvis. Augalinės kilmės produktai, tinkantys sveikstančiam organizmui, – įvairios kruopos. Tai gali būti grikiai, bolivinė balanda, avižų dribsniai, kuriuose taip pat gausu baltymų ir naudingųjų angliavandenių.

Pasak gydytojos E. Gavelienės, baltymai reikalingi tam, kad būtų užtikrinta sveikimo metu intensyvi hormonų ir fermentų veikla, taip pat ląstelių atsinaujinimo procesas.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų