Jei miesto Taryba kitą savaitę pritars, miesto Savivaldybė kitąmet imtųsi pardavinėti automobilių stovėjimo aikštelę autobusų stoties ir prekybos centro pašonėje. P. ŽIDONIO nuotr.

Savivaldybė ant prekystalio deda unikalią prekę

Savivaldybė ant prekystalio deda unikalią prekę

Jau šią savaitę Panevėžio miesto savivaldybės taryba spręs, ar aukcione parduoti pačiame miesto centre, autobusų stoties ir prekybos centro pašonėje esančią automobilių stovėjimo aikštelę.

Panevėžyje tai būtų bene pirmas atvejis, kai parduodamas toks turtas.

Šios daugiau nei 100 vietų, beveik 4 000 kvadratinių metrų aikštelės nurodoma likutinė vertė siekia beveik 300 tūkst. eurų.

Jei miesto Taryba pritartų jos pardavimui, pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos, kitas žingsnis būtų turto vertinimas. Jo metu nustačius rinkos vertę, būtų žinoma pradinė pardavimo kaina.

Pinigus, gautus pardavus aikštelę, planuojama panaudoti statant naująją autobusų stotį su po ja suplanuota požemine automobilių stovėjimo aikštele.

„Kadangi autobusų stoties su požemine aikštele projektas finansuojamas iš biudžeto lėšų, Savivaldybei reikia sukaupti pinigų, kad galėtume jį įgyvendinti“, – teigė T. Jukna.

Anot jo, geriausiu atveju aukcionas įvyktų tik kitų metų pavasarį. Ar aikštelė bus parduodama su po ja esančia žeme, o ši valstybinė, ar pastaroji bus tik nuomojama, spręs Nacionalinė žemės tarnyba. Kol kas Savivaldybė planuoja tik pačios infrastruktūros – automobilių aikštelės – pardavimą.

Dar prieš keletą metų buvo svarstyta privačiam investuotojui mainais už naują autobusų stotį leisti statyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę – po 90 vietų kiekviename aukšte ir apie 1000 kvadratinių metrų komercinio ploto apačioje. Savivaldybė teigia apie tokį planą nebegalvojanti. P. ŽIDONIO nuotr.

Dar prieš keletą metų buvo svarstyta privačiam investuotojui mainais už naują autobusų stotį leisti statyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę – po 90 vietų kiekviename aukšte ir apie 1000 kvadratinių metrų komercinio ploto apačioje. Savivaldybė teigia apie tokį planą nebegalvojanti. P. ŽIDONIO nuotr.

Pirkėjui – speciali sąlyga

T. Juknos teigimu, sprendimas parduoti aikštelę miesto centre nėra spontaniškas.

„Jau 2016 metais buvo kalbama, kad atvirų automobilių stovėjimo aikštelių miesto centre neturi likti“, – sako direktorius.

Jo nuomone, įvertinus dabartinę situaciją nekilnojamojo turto rinkoje ir pakilusias jo kainas, sprendimas parduoti būtų labai laiku. Pasak direktoriaus, netgi aikštelei perėjus į privačias rankas, stovėjimo vietų miesto centre neturėtų sumažėti, nes planuojama statyti naujoji autobusų stotis suprojektuota su 88 vietų požemine stovėjimo aikštele.

Kad nekiltų problemų, kur palikti automobilius dar nesant naujos stoties, parduodant automobilių aikštelę pirkėjams numatoma speciali sąlyga: ne ilgiau kaip 5 metus arba tol, kol pradės veikti požeminė aikštelė, dabartinė aikštelė šalia prekybos centro negalės būti naikinama. Tačiau ar naujieji savininkai jos neapmokestintų – atviras klausimas. Kol kas šioje miesto centro vietoje stovėjimas nemokamas.

Savivaldybė yra preliminariai skaičiavusi, kad vidutiniškai per metus, atskaičius visus priežiūros, valdymo mokesčius, apmokestinta aikštelė galėtų atnešti 12 tūkst. eurų pelno, sako T. Jukna. Tiesa, nėra aišku, kiek ja būtų naudojamasi padarius mokamą statymą.

Savivaldybė teiravosi ir prekybos tinklo, ar jie neprieštarautų aikštelės pardavimui. T. Juknos manymu, verslui tai nebūtų labai gerai, todėl spėja, kad, ko gero, pats dalyvautų konkurse.

P. ŽIDONIO nuotr.

P. ŽIDONIO nuotr.

Apie daugiaaukštę nebegalvoja

Dar prieš keletą metų buvo svarstyta privačiam investuotojui mainais už naują stotį leisti minėtoje vietoje statyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę – po 90 vietų kiekviename aukšte ir apie 1000 kvadratinių metrų komercinio ploto apačioje. Privatus investuotojas būtų įsipareigojęs už ne mažiau kaip 700 tūkst. eurų suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį su peronu bei sutvarkyti aplinką. Jei sąmata būtų viršijusi šią sumą, buvo įpareigojimas darbus baigti savomis lėšomis. Toks noras po kurio laiko sužlugo.

„Jau 2016 metais buvo kalbama, kad atvirų automobilių stovėjimo aikštelių miesto centre neturi likti.“

T. Jukna

Pasak T. Juknos, jei tokia idėja būtų įgyvendinama, tai jau nebūtų Savivaldybės investicijos.

„Savivaldybė turi planų labai daug investuoti į aplinkinių teritorijų sutvarkymo projektus. Todėl dar statyti daugiaaukštę aikštelę, kuri kainuotų keletą milijonų, tikrai nėra galimybės. Miestui investuoti į dar vieną aikštelę būtų per daug“, – sako T. Jukna.

Ką daryti su dabartine automobilių aikštele, spręstų ją nupirkę savininkai. Administracijos direktoriaus teigimu, jeigu leistų bendrasis miesto planas, galėtų būti svarstoma ir apie kito pastato statybas, tačiau bet kokiu atveju šalia jo turės būti numatytos vietos automobiliams.

Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos suprojektuotą Panevėžio autobusų stotį Savivaldybė planuoja pastatyti iki 2024 metų.

Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos suprojektuotą Panevėžio autobusų stotį Savivaldybė planuoja pastatyti iki 2024 metų.

Nauja stotis po poros metų

Savivaldybė jau šiomis dienomis planuoja vėl skelbti konkursą autobusų stočiai statyti su iš naujo perskaičiuota kaina. Tai būtų jau ketvirtasis toks konkursas – ankstesniuose sulaukta pasiūlymų statyti už Savivaldybei neįkandamą kainą.

Visgi T. Jukna tikisi, kad ketvirtas kartas bus sėkmingas ir galbūt dar šiemet pavyks pasirašyti rangos sutartį su naujos stoties statytojais.

„Labai svarbu kitiems metams suplanuoti finansus tam, kad galėtume kuo greičiau įgyvendinti naujos autobusų stoties projektą. Miesto biudžetas nėra begalinis ir reikia surasti galimybę, kaip pritraukti į jį lėšų“, – sako administracijos direktorius.

Kol kas planuojama kitais metais autobusų stoties statybai naudoti vien Savivaldybės lėšas, kurių reikės mažiausiai 1,5 mln eurų. Pasak T. Juknos, atsiradus galimybei teikti paraiškas europiniam finansavimui gauti, bus bandoma pasinaudoti ES parama. Tikimasi, kad 2023 metais autobusų stotis bus baigiama statyti.

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija. Savivaldybė planuoja, kad ji turėtų pradėti veikti 2024 metais.

Naujoji stotis iškiltų pietinėje Savanorių aikštės pusėje, dabartinio alyvų skvero vietoje, o dabartinį stoties peroną pakeistų nauja poilsio zona su želdiniais, suoliukais. Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir dabartinį jos pastatą. Į jį numatyta perkelti tris įstaigas bei dalį patalpų skirti bendruomenės renginiams ir kitokiems poreikiams.

Komentarai

  • nestatyti autobusu, stoti, o atnaujinti su isvaidziu peronu

  • Tai kokio dydžio bus ta autobusų stotis? Kad maršrutai jau taip ,,susitraukė|“, jog po kelerių metų kažin kiek liks tų važiuojančių. Gal pertvarkykite naujoviškai tą pačią ir užteks.

    • Atsakyti
  • Kiek atsimenu tai visa laika prie rackausko buvo stengiamasi ne sutvarkyti stoti, bet sita sklypa privatininkans atiduoti. Vienam sprendimui prokuratura uzkirto kelia, dabar bandis kitu keliu eiti.

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų