Vienose judriausių miesto sankryžų esančios metalinės atramos dar prieš keletą metų per avarijas buvo pažeistos, tačiau nenustačius kaltininko deformuotos konstrukcijos taip ir liko nesutvarkytos. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Sankryžoje – nematomi pavojai

Sankryžoje – nematomi pavojai

 

Panevėžys kasmet investuoja į gatvių dangos atnaujinimą, išmaniųjų šviesoforų diegimą ir kitas priemones, užtikrinančias saugesnes eismo sąlygas, tačiau kai kurios pavojų keliančios vietos ilgus metus nesulaukia savo eilės.

Kai kurie panevėžiečiai piktinasi, kad vienose judriausių miesto sankryžų virš gatvių įrengtos metalinės konstrukcijos, laikančios kelių ženklus, po eismo įvykių liko avarinės būklės. Tik užuot sutvarkius, po avarijų jos paslepiamos po plieno lakštais. Į tokius metalo gigantus žiūrintieji nuogąstauja, kad nuo didesnio vėjo ar dar vienos avarijos jie gali griūti tiesiai ant gatvės.

Panevėžyje įrengtos dvi ženklų atramos – Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankirtoje bei Klaipėdos gatvės gale, netoli sankirtos su Vakarine gatve. Jos abi buvo aplamdytos įvažiavus automobiliams. Nors metalinės atramos deformuotos prieš keletą metų, iki šiol niekas neskuba jų tvarkyti. Nemuno gatvėje suniokota atramos dalis nuo pašalinių akių paslėpta skardos lakštais.

Panevėžiečio Jono Rinkūno nuomone, tokia priedanga problemos nesprendžia. Deformuotas metalas, veikiamas įvairių oro sąlygų, ilgainiui ima rūdyti ir silpnėja.

„Šias atramas keisti būtina, jos deformuotos ir praradusios stiprumą. Nors dar negriūna, bet jeigu būtų itin stiprus vėjas ar koks eismo įvykis, tikėtina, kad konstrukcija neatlaikytų. Žinant, kad tai vienos labiausiai apkrautų sankryžų, pasekmės gali būti skaudžios“, – kalbėjo inžinerinį išsilavinimą turintis vyras.

Kratosi atsakomybės

Savo pastebėjimus jis perdavė ir Panevėžio savivaldybei, atsakingai už eismo saugumo priemonių užtikrinimą. Tačiau sulaukė tik valdiško atsakymo – kadangi tai techniškai sudėtingas remontas, klausimas dar nesprendžiamas. Mat kaltininkas, suniokojęs atramas, nėra nustatytas.

„Toks atsakymas manęs visiškai neįtikino. Jeigu buvo eismo įvykis, jo metu atsiradusius nuostolius turi atlyginti kaltininkas. Savivaldybė aiškina, kad jis nenustatytas, bet juk sankryžos yra filmuojamos“, – stebisi J. Rinkūnas.

Jo tvirtinimu, net jeigu kaltininkas nerastas, pasirūpinti avarinės būklės konstrukcijomis privalo Savivaldybė. Tuo labiau kad ir valdininkai problemą pripažįsta.

„Teisiškai tai yra Savivaldybės atsakomybė. Bet kuris inžinierius patvirtintų, kad deformuotos atramos yra netinkamos ir turi būti keičiamos. Tačiau jau kelerius metus nieko nedaroma. Čia lygiai tas pats, kaip numušti elektros stulpą ir palikti jį kaboti – tokių sulankstytų ir deformuotų konstrukcijų negali būti“, – įsitikinęs J. Rinkūnas.

Teks dar palaukti

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga patvirtino, kad ši problema jiems puikiai žinoma. Savivaldybė sulaukusi ne vieno pastebėjimo ar prašymo tvarkyti deformuotas atramas. Tačiau tam, kad būtų galima imtis darbų, privalu išspręsti techninius klausimus.

„Žmonės pyksta, rašo ir mums. Taip, dėl avarijos tokia konstrukcija virsti gali, bet nėra garantijos, kad nenuvirstų ir naujai pastatytoji. Tokie deformuoti „žėgliai“ stovi jau keletą metų, bet tikimės, kad artimiausiu metu jų visai neliks“, – teigė D. Vadluga.

Jo tvirtinimu, Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankirtoje esanti metalinė konstrukcija turėtų būti panaikinta dar iki vasaros pradžios. Ji praktiškai nereikalinga – kelių eismo ženklus, nurodančius vairuotojams, kuria eismo juosta važiuoti, galima bus perkelti ant stulpų. Bėda, kad ant pažeistos metalinės konstrukcijos įrengta ir vienai telekomunikacijų bendrovei priklausanti vaizdo kamera. Pagal sutartį, kuri baigiasi šiemet, vaizdo kameros iškelti į kitą vietą negalima, nebent tuos darbus finansuotų pati Savivaldybė.

„Už vaizdo kameros perkėlimą į kitą vietą tektų mokėti iki penkių tūkstančių eurų. Tad ar racionalu tą daryti, kai sutartis baigiasi šiemet ir visos mieste esančios kameros bus keičiamos gerokai modernesnėmis. Šita konstrukcija tokios būklės stovi jau keletą metų, tad tie keli mėnesiai tikrai nieko nepakeis“, – sakė D. Vadluga.

Kiek kita situacija yra Nemuno gatvėje, sankirtoje su Klaipėdos gatve. Čia, anot skyriaus vedėjo, ant metalinio „žėglio“ pakabintas šviesoforas. Kad būtų galima jį perkelti ant kitos atramos, reikia keisti komunikacijas, o tokiu atveju reikalinga visa sankryžos rekonstrukcija. Kada galėtų prasidėti šie darbai, D. Vadluga nesiryžo įvardyti.

„Problema mums puikiai žinoma, bet ne visada greitai išsprendžiama. Klaipėdos gatvėje esančio „žėglio“ nebeliks iki vasaros, o Nemuno gatvėje dar šiek tiek reikės palaukti“, – teigė D. Vadluga.

Komentarai

  • kelia griuvimo riziką ant mašinos, žmogaus, kelio, bet jis lauks sutarties pabaigos…, patiko kalba. Prie RYO konstrukcija svyruoja ir be vėjo, kameros tavo netrukdo, tik atramą deformuotą reikia sutaisyt. Pasidomėk ar pangatvės draudimo už tuos įvykius negavo, netikiu. Tuos įvykius turėjo fiksuot policija, nes vargu ar autikas po tokio įvykio įstengė važiuoti

  • Didziausias pavojus sankryzose prie prekybos centru. Pijokai lekia uzkandos, lekia bandom, nieko nebemato….

  • Kamera ant šios metalinės konstrukcijos, bet kas konstrukciją apgadino avarijos metu, nematė. Tai kam tokia kamera reikalinga? Ką ji tada filmuoja ???

Rodyti visus komentarus (3)

Atsakymas į Vincukas komentarą Atšaukti atsakymą

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų