Panevėžio Liepų alėjos daugiabučių gyventojai jau daugiau nei metus bergždžiai bando įrodyti kenčiantys dėl prekybos centro „Maxima“ keliamo triukšmo.

Prekybos tinklo kaimynystė apkarto

Prekybos tinklo kaimynystė apkarto

 

Panevėžio Liepų alėjos daugiabučių gyventojai jau daugiau nei metus bergždžiai bando įrodyti kenčiantys dėl prekybos centro „Maxima“ keliamo triukšmo.

Nors prekybos tinklas tvirtina ieškantis kompromiso ir imasi priemonių, šalia parduotuvės ventiliatorių gyvenantys žmonės tikina naktimis negalintys ramiai miegoti.

Pasak Liepų alėjos 19-ojo namo gyventojos Astos Dvorževskienės, apie metus laiko niekaip neįmanoma susitarti su „Maxima“ dėl ant to paties namo sienos pakabintų ventiliatorių keliamo triukšmo. Moteris gyvena bute tiesiai virš parduotuvės, šalia rampos. Jos teigimu, prekes anksti ryte atvežantys automobiliai yra niekis, palyginus su triukšmu naktį – vilkikai netrukus išvažiuoja, o ventiliatoriai triukšmingai sukasi ir naktimis. Šis triukšmas kliudo ir jai, ir aukščiau gyvenantiems kaimynams.

Neapsikentusi A. Dvorževskienė surašė skundą Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, prašydama atlikti žemo dažnio garsų matavimus. Tačiau iš Vilniaus atvykę specialistai lyg tyčia tąkart neužfiksavo jokio triukšmo. Panevėžietės teigimu, garso tuo metu ištiesų nebuvo, nes ventiliatoriai tiesiog neveikė. Specialistai pažadėjo nepamiršti tos problemos.

Ūžia kaip tankas

A. Dvorževskienė pasakoja, kad praėjus vos porai dienų atvyko parduotuvės šaldymo įrangą prižiūrinčios įmonės, prekybos tinklo atstovai. Po tvarkymo darbų pas ją užsukę meistrai pažadėjo, kad nuo šiol garsas bus labai nežymus.

„Visi apsidžiaugėme, kad susitvarkė. Pažadėjo, kad garsas nedidės ir bus pastovus – toks vos vos girdimas ūžesiukas. Sutikau, kad jis toks būtų. Pagyvenome taip dieną ir vėl prasidėjo ūžesys“, – guodėsi A. Dvorževskienė.

Moteris vėl skambino prekybos tinklo inžinieriui, šis pažadėjęs perduoti žinią meistrams, bet gyventojams nuo to nepalengvėjo.

„Pripažįstu, jie žiūrėjo, tvarkė, bet tokio garso, kokį buvo pažadėję, mes neturime“, – pasakojo A. Dvorževskienė.

Liepų alėjos gyventoja sako suprantanti, kad gyvenant virš prekybos centro neįmanoma tikėtis visiškos tylos. Ji neprieštarautų, jei iš ventiliatorių sklistų tylus ūžesys, bet dabar, anot panevėžietės, „kaip tankas įsijungia naktį ir ūžia“. Asta atkreipė dėmesį, kad triukšmas ypač sustiprėja apie šeštą ryto.

„Aš nieko nekaltinu. Bet kaip mums gyventi? Mes visą laiką girdime tą ūžesį. Jis ne toks, kaip kad namie šaldytuvas ūžia. Pareini iš darbo, vakare atsiguli ir atrodo, kad esi parduotuvės patalpoje“, – sako A. Dvorževskienė.

Kaskart grįžtant namo jai jau sukasi mintys, kad ir vėl teks kęsti triukšmą.

„ Jau metus laiko tai ramiau, tai vėl triukšmingiau. Visą laiką kaip ant ugnikalnio. Lauki, kada galėsi naktį atsipalaiduoti ir pasidžiaugti: Dieve, kaip ramu. Kaip būtų gera naktį išsimiegoti tyliai, ramiai, o dabar užmiegi su tuo garsu ir su juo atsikeli“, – kalbėjo „Maximos“ kaimynė.

Problemos po remonto

Pasak A. Dvorževskienės, prekybos centras daugiabučio pirmajame aukšte veikia jau gana seniai, tačiau problemos dėl ventiliatorių keliamo triukšmo prasidėjo tik prieš gerus metus. Jos teigimu, maždaug prieš porą metų šią parduotuvę remontavo. Tuo metu gyventojams žadėta, kad nors bus sukabinta gerokai daugiau ventiliatorių, triukšmo nebus ir gyventojai tuo patikėjo. Pradžioje tokio triukšmo nebuvo, tačiau, pasak moters, pernai kažkas buvo padaryta didžiajam ventiliatoriui ir nuo tada gyventojams prasidėjo problemos dėl triukšmo.

„Namas priklauso gyventojams. „Maxima“ tėra patalpų nuomininkė. Parduotuvė reikalinga ir žmonėms patogu, bet atrodo, kad geriau jau jos čia nebūtų – nueitum ir toliau apsipirkti, nei kad ištisai taip gyventume“, – apie apkartusią kaimynystę kalbėjo A. Dvorževskienė.

Jos teigimu, negalima sakyti, kad prekybos tinklas į skundus nereaguoja, tačiau kažkodėl iki galo problemos neišsprendžia.

„Atrodo ne koks kosminis dalykas kažką suderinti, sutvarkyti, kad visiems būtų gerai – ir jiems, ir mums, tačiau taip nėra“, – sako Asta.

Siūlo skųstis dar kartą

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Vida Vyčienė patvirtino, kad paskutinis šio namo gyventojų skundas dėl triukšmo gautas kovą. Tačiau tąnakt išmatuoti triukšmo nepavyko – buvo tylu. Pasak jos, ūkio subjekto apie tokį tikrinimą niekas neįspėja. Juolab, kad tirti garso buvo atvykęs specialistas iš sostinės su įranga ir dar dalyvavo pora vietinių specialistų. O tai reiškia nemenkas išlaidas valstybei. Vedėjos teigimu, dabartiniai įrenginiai nebėra tokie, kaip sovietmečiu, kai įsijungdavo ir ištisai birbdavo – dabar jie išmanūs ir greičiausiai įsijungia pagal poreikį.

Kito skundo dėl šito objekto Nacionalinis visuomenės sveikatos centras nėra gavęs, o savo iniciatyva tikrinti keliamo triukšmo, pasak V. Vyčienės, negali. Jei problema tebėra, vedėja siūlo gyventojams rašyti naują skundą.

„Mes važiuosime, matuosime, kada tik pageidauja. Esame pasirengę atlikti tyrimus visą parą, bet mes – ne dievai, jeigu ten nebetriukšmaujama“, – sako V. Vyčienė.

Anot jos, niekas neturi teisės žmogaus namuose gadinti sveikatos – tai yra konstanta. „Žmogus namie turiu gyventi saugiai ir joks ūkio subjektas negali jam gadinti sveikatos, bet gyvenime pasitaiko visokių niuansų. „Maxima“ tame name neatsirado savavališkai iš kosmoso. Ji ir parašus rinko, ir sutikimus įsikurti gavo. Ko gero, gyventojams reikėjo būti principingiems“, – svarsto V. Vyčienė.

Triukšmo neišgirdo

Centro Panevėžio departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Grimaliauskienė, dalyvavusi minėtame, nepavykusiame tyrime, tvirtina, kad tuo metu nebuvo jokio garso, nors apie matavimus įmonės niekada neperspėjamos iš anksto. Šį kartą esą ir patys gyventojai neperspėjo apie pasikeitusias triukšmo aplinkybes.

„Tokio garso, kokį tikėjosi, kad užfiksuosime, nebuvo. Sraigtai nesisuko“, – pamena R. Grimaliauskienė.

„Maxima“ vėliau aiškino, kad šie įrengimai įsijungia ir išsijungia automatiškai pagal poreikį.

„Jie patikino, kad šaldytuvai įjungti visada, o šie įrengimai prijungti prie jų. Mus patikino, kad ir tuo metu jie buvo įjungti, bet įrengimams veikti nebuvo poreikio“, – teigė specialistė.

Pasak R. Grimaliauskienės, ir jai pačiai būtų geriau sudėti visus taškus ant „i“, kad pagaliau situacija taptų aiški tiek gyventojams, tiek tikrintojams.

 

Nepatogumų nekelia

Ernesta Dapkienė

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė

Organizuodami parduotuvių darbą, visada reaguojame į gyventojų pranešimus ir stengiamės imtis visų priemonių geros kaimynystės užtikrinimui. Taip pat yra ir Panevėžyje, Liepų alėjoje, veikiančios parduotuvės atveju.

Praėjusiais metais, sulaukę gyventojų prašymų, įgyvendinome papildomas poveikio mažinimo priemones. 2018 m. vasarą inžinieriai atliko papildomą įrangos reguliavimą, o rudenį įdiegė antivibracines pagalves, suderino tolygų ventiliatorių įjungimą.

Įgyvendinant šias papildomas priemones buvo bendradarbiaujama su miesto Savivaldybės atstovais. Specialistai tada taip pat lankė parduotuvės kaimynystėje gyvenančius žmones, aptarė veiksmų planą su jais. Atlikus šiuos darbus, daugiau gyventojų pranešimų parduotuvė negavo.

Vėliau, jau šių metų kovo 22 d., iš Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Panevėžio departamento gavome prašymą pateikti sumontuotų įrenginių techninę dokumentaciją.

Kovo 26 d. kartu su Visuomenės sveikatos centro atstovėmis mūsų inžinieriai aplankė gyventojus ir šio vizito metu sužinojo apie kovo 19 d. neįvykusius dažnių matavimus. Specialistai patikino, kad tuo metu įrenginiai nedirbo dėl žemos lauko temperatūros. Technologijos lemia, kad šaltuoju metų laiku ši įranga veikia nepastoviu režimu.

To paties susitikimo metu įranga buvo įjungta visu 100 proc. galingumu. Gyventojai ir visuomenės sveikatos centro atstovės sutiko, jog toks keliamas garsas nepatogumų nekelia. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad paprastai įranga dirba mažesniu, 80 procentų pajėgumu. Jokių papildomų įrangos derinimo ar remonto darbų prieš ar po susitikimo vykdoma nebuvo.

Siekiant užtikrinti, kad parduotuvės vėdinimo įranga veikia tinkamai ir nekelia nepatogumų, mūsų inžinieriai toliau stebės situaciją, bendraus su gyventojais ir bendradarbiaus su valstybinėmis institucijomis.

Komentarai

    • Atsakyti
    • Euriukų dar ir naujoms trinkelėms su aukso pakraščiukais aplink daugiabutį atliks…

  • žiopli matuotojai.Tokiu atveju ventiliatoriai įjungiami maksimaliu galingumu ir matuojama. Higienos centras neatlieka savo pareigų.

  • Susireguliuokit iranga taip kad veiktu ji kaip priklauso prie visokios temperaturos,tada niekam rupesciu nekils

  • O dar norim sveiki ir laimingi zmones buti,svajones kai aplink tokie kaimynai ,kam rupi zmogaus ramybe jei verslas klesti

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų