Panevėžio miesto poliklinika. P. Židonio nuotr.

Pokalbių įrašais moko kultūros

Pokalbių įrašais moko kultūros

„Pokalbis bus įrašomas“, – paskambinus į kai kurias paslaugas teikiančias įmones įprastą frazę jau galima išgirsti ir prisiskambinus gydytojui. Telefoninius pacientų pokalbius su medikais prieš mėnesį įrašyti ėmė kaimyninio rajono poliklinika.

Jos vadovė tikina, kad eksperimentas pasiteisino: ligoniai mažiau lieja emocijų.

Panevėžio miesto ir rajono poliklinikų bei Respublikinės ligoninės vadovai teigia nematantys reikalo įrašinėti nuotolines gydytojų konsultacijas.

Visgi vienos privačios gydymo įstaigos Panevėžyje direktorė svarsto, jog būtų verta sekti kupiškėnų pavyzdžiu.

Išmokė kultūros

Nuo kovo 17-osios skambinant į Kupiškio poliklinikos gydytojų kabinetus, registratūrą ir administraciją, telefoniniai pokalbiai įrašomi.

„Pacientų pokalbių su gydytojais įrašymas yra prevencinė priemonė. Turbūt ne tik Kupiškio, bet ir visos Lietuvos gydytojai patvirtintų, jog ne taip retai tenka iš pacientų išgirsti nemaloniai, irzliai, piktai išsakomų ir dargi visai nepagrįstų pretenzijų. Tad visų pirma dėl to, kad pokalbiai vyktų kultūringai, mūsų gydymo įstaigoje nuspręsta visus skambučius įrašinėti. Išgirdę, kad pokalbiai įrašomi, žmonės kalba kultūringiau, labiau renka žodžius, ir teiginiai, ir klausimai būna konkretesni“, – patikino gydymo įstaigos vadovė Elona Brinkaitė.

Anot jos, pokalbiai pradėti įrašyti gavus gydytojų pritarimą, įrašymo teisėtumas suderintas su asmens duomenų apsaugos specialistais.

„Praėjus mėnesiui, kai pradėtos įrašinėti gydytojų konsultacijos, girdžiu vien gerus atsiliepimus. Skambinantieji aiškiau ir konkrečiau nurodo savo negalavimus. Sakyčiau, telefoniniai pacientų ir gydytojų pokalbiai tapo konstruktyvesni“, – mano E. Brinkaitė.

Nesusipratimai išsisprendė

Kupiškio poliklinikos direktorė neslėpė, jog ėmus įrašinėti telefoninius pacientų ir gydytojų pokalbius iš pradžių pasitaikė nesklandumų.

Kai kurie asmenys, paskambinę gydytojui ir išgirdę, kad pokalbis bus įrašytas, tuoj pat išjungdavo telefoną.

„Turbūt visos Lietuvos gydytojai patvirtintų, jog ne taip retai iš pacientų tenka išgirsti nemaloniai, irzliai, piktai išsakomų ir dargi visai nepagrįstų pretenzijų. Tad visų pirma dėl to, kad pokalbiai vyktų kultūringai, mūsų gydymo įstaigoje nuspręsta visus skambučius įrašyti.“

E. Brinkaitė

„Pasirodo, išgirdę oficialų mūsų gydymo įstaigos pavadinimą, žmonės pagalvodavo, jog ne ten pataikė, kad paskambino į savivaldybės administraciją. Tačiau tokie nesusipratimai greitai išsisprendė“, – teigė E. Brinkaitė.

Anot jos, gydytojų pokalbių su pacientais įrašai yra poliklinikos nuosavybė, o pagal teisės aktus administruoja ir saugo juos įmonė, teikianti telekomunikacijos paslaugas.

Išklausyti jau įrašytų pokalbių bus galima tais atvejais, jei tarp paciento ir gydytojo kiltų konfliktas. E. Brinkaitė patikino, kad per pokalbių įrašymo mėnesį reikalo juos perklausyti nebuvo.

Panevėžio rajono poliklinikos vyriausioji gydytoja N. Šinkūnienė ir pati nenorėtų, kad jos, kaip pacientės, konsultacija su gydytoju būtų įrašyta. P. Židonio nuotr.

Nekilo net mintis

„Tikrai nenorėčiau, kad mano, kaip pacientės, pokalbis su mane gydančiu daktaru būtų įrašytas“, – teigė Panevėžio rajono poliklinikos vyriausioji gydytoja Neringa Šinkūnienė, pasiteiravus, gal ir šioje įstaigoje ketinama įrašinėti gydytojų konsultacijas telefonu.

Kol kas joje įrašomi vien skambinančiųjų į registratūrą pokalbiai.

„Net mintis niekam iš mūsų nebuvo kilusi įrašyti konsultacijų. Juk tai konfidenciali informacija“, – patikino N. Šinkūnienė.

Anot jos, skambinančiųjų pokalbiai į registratūrą pradėti įrašyti, kai gydymo įstaigos administracija ėmė gauti skundų, neva registratorės nemandagiai šneka.

„Tačiau pradėjus daryti telefoninius įrašus nustatėme, kad nemandagios ne registratorės, o skambinantieji. Beje, išgirdę, kad pokalbiai įrašomi, žmonės bendrauja kultūringiau“, – pastebi poliklinikos vadovė.

Panevėžio rajono poliklinikos gydytojai per dieną gyvai priima 30–40 pacientų, dar dešimtadalį konsultuoja telefonu. Paprastai gydytojo konsultacijai telefonu registruojami sergantieji lėtinėmis ligomis ir tie, kuriems reikia pratęsti receptinius vaistus.

Nemato prasmės įrašinėti

Skambinančiųjų į registratūrą pokalbius įrašo ir Panevėžio miesto poliklinika, esanti Nemuno gatvėje.

Pasak jos direktoriaus Karolio Valantino, to imtasi dėl bendros tvarkos ir kultūros.

„O įrašyti pacientų pokalbių su gydytojais bent jau aš visai nematau prasmės. Per konsultacijas aptariami labai asmeniški, neretai ir intymūs dalykai, tad manau, kad pacientus pokalbių įrašymai dar ir varžytų“, – svarsto K. Valantinas.

Poliklinikos vadovas neslėpė, jog ne visada ir ne visi pacientai būna mandagūs, bet tai nėra labai dažni atvejai, o dėl pavienių įrašinėti telefoninių pokalbių su gydytojais jis nematantis prasmės.

„Be to, juk telekomunikacijos įmonės už pokalbių įrašymą ir jų saugojimą ima pinigus. Tad ir dėl to nemanyčiau, kad reikėtų pacientų pokalbius su gydytojais įrašinėti“, – sakė K. Valantinas.

Respublikinės Panevėžio ligoninės komunikacijos specialistė Vaida Karalevičienė paaiškino, jog šios gydymo įstaigos specialistų telefoninės konsultacijos neįrašomos, o ligoninės vadovybė nė minčių ir norų neturi kada nors imtis tą daryti.

Nemuno gatvėje esančioje miesto poliklinikoje įrašomi pacientų ar jų artimųjų pokalbiai su registratūros darbuotojais, tačiau įrašinėti gydytojų konsultacijų vadovybė nemato prasmės. P. Židonio nuotr.

Palaiko kaimynų iniciatyvą

O štai privačia praktika užsiimančios Smėlynės šeimos ambulatorijos vadovė, gydytoja Birutė Paškevičienė pritaria kupiškėnų praktikai įrašinėti gydytojų konsultacijas.

„Vienareikšmiškai teigiu, kad pacientus derėtų drausminti, o tai daryti padėtų pokalbių telefonu įrašai. Drausminti reikia ne vien tam, kad žmonės nelietų emocijų, bet ir kad tiksliau, aiškiau, konkrečiau reikštų mintis“, – mano B. Paškevičienė.

Privačios ambulatorijos vadovė teigė, jog jos vadovaujamoje medicinos įstaigoje skambinama bei konsultuojama net 12-a telefonų, tačiau tam, kad jais prisiskambintum, reikia kantrybės.

Linijas užima pacientai, kurie neretai ne vien vardija simptomus, bet ir skundžiasi bei barasi, kad sunku prisiskambinti.

Taip liejami priekaištai užima telefonų linijas ir trukdo prisiskambinti kitiems.

„Taigi, aš palaikau kupiškėnų iniciatyvą. Įrašomi telefoniniai pokalbiai gydytojų konsultacijas tikrai turėtų padaryti konstruktyvesnes“, – sakė B. Paškevičienė.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų