Tokia galimybė atsivers, jei Panevėžio rajono savivaldybei pavyks laimėti europinę paramą visos dienos mokyklos paslaugoms teikti.
Tada daliai rajono vaikų po pamokų galėtų būti teikiamos ne tik specialistų paslaugos, bet ir įvairios terapijos, pavyzdžiui, kaniterapija – šunų terapija.
Panevėžio rajono švietimo centro direktorė
sako, kad projekto idėja – po pamokų vaikams suteikti prasmingų užsiėmimų.
„Bandome įvykdyti visas sąlygas, kad gautume finansavimą“, – sako vadovė.
Šiam projektui planuojama prašyti iki 1 mln. eurų, o rajono Savivaldybė pridėtų 10,1 proc. savo lėšų.
Atsakymo, ar gaus finansavimą, tikimasi sulaukti kitais metais. Laimėjus projektą, užsiėmimai vaikams mokyklose po pamokų būtų pradėti organizuoti nuo 2026 metų sausio 1-osios.
Visos dienos mokykla bus skirta visiems vaikams, bet labiausiai – turintiems specialiųjų ugdymo poreikių, patiriančių atskirties riziką, taip pat išskirtinių gabumų mokiniams.
„Džiaugiamės, kad bus dėmesys ir gabiems vaikams“, – sako J. Vaitiekūnienė.
Jos teigimu, paprastai tokie vaikai mokytojams kelia mažai rūpesčių, jiems gerai sekasi, tačiau šiems mokiniams neretai taip pat reikia pagalbos, ypač psichologo, nes būna uždaresni.
Projekte ketina dalyvauti penkios rajono gimnazijos – Velžio, Raguvos, Smilgių, Krekenavos M. Antanaičio, Paįstrio J. Zikaro – ir dvi mokyklos-darželiai: Pažagienių ir Piniavos.
Kaip pasakoja J. Vaitiekūnienė, siekiant užsitikrinti daugiau projekto balų, kaip partnerė pakviesta dalyvauti Panevėžio V. Žemkalnio gimnazija.
Taip pat pasiūlyta prisijungti užsienio partneriams – bulgarams. Pasak Švietimo centro vadovės, jie turi sukūrę sistemą, kaip dirbti su gabiais vaikais, ir to mokytų mūsų pedagogus.
Penkios Panevėžio rajono gimnazijos ir dvi mokyklos-darželiai viliasi sulaukti finansavimo mokinių įdomiems užsiėmimams po pamokų. P. ŽIDONIO nuotr.
Iki 50 proc. projekto lėšų turi būti skirta darbo užmokesčiui, kad mokyklos galėtų įdarbinti reikalingus specialistus.
Planuojama įsteigti iki šešių etatų. J. Vaitiekūnienės teigimu, tai būtų labai didelė pagalba kiekvienai švietimo įstaigai. Jos galės įdarbinti psichologus, logopedus, socialinius darbuotojus, kurie po pamokų dirbs su vaikais.
30 proc. projekto lėšų bus skirta priemonėms įsigyti, 13 proc. – įvairioms veikloms, 7 proc. – administravimo išlaidoms.
Planuojama vaikams organizuoti įdomius užsiėmimus – kaniterapijos, bičių ar netgi delfinų terapijos.
Pasak J. Vaitiekūnienės, kaip ir visoje šalyje, taip ir Panevėžio rajone, ne vienas vaikas turi elgesio ir emocijų sutrikimų ir jiems reikalingos raminamosios veiklos.
Todėl planuojama projekte dalyvaujančiose mokyklose įrengti nusiraminimo kambarius, nupirkti sensorinių priemonių ir pan.
J. Vaitiekūnienė sako, kad mokyklos labai pageidavo kineziterapeuto pagalbos, nes šiuolaikiniai vaikai turi laikysenos problemų. Jiems būtų rengiami tiek individualūs, tiek grupiniai užsiėmimai. Taip pat vyktų meno, muzikos užsiėmimai, planuojami ir kasmėnesiniai apsilankymai baseine.
Projekto užsiėmimai būtų skirti mokiniams nuo 1 iki 6 klasės. Krekenavoje visos dienos mokyklos paslaugomis naudosis 3–4 klasių mokiniai, Velžio gimnazijoje – 5–6 klasių.
„Bandome įsiklausyti į kiekvienos mokyklos poreikį“, – atkreipia dėmesį J. Vaitiekūnienė.
Kadangi Panevėžio rajono savivaldybė yra specifinė – vaikus reikia vežioti į ugdymo įstaigas, kiekviena mokykla pagal vežiojimo grafiką pati rinktųsi, kiek laiko truktų popamokinė veikla. Pažagienių mokykla-darželis planuoja visos dienos mokyklos veiklas organizuoti nuo 13 iki 17 valandos. Joje viena diena būtų skirta kultūrinėms veikloms – molio, veltinio terapijoms, kita – sportui. Velžyje numatyti užsiėmimai STEAM laboratorijoje, įvairios sporto veiklos.
Pasak Švietimo centro vadovės, projektas būtų naudingas ir partnerei Panevėžio V. Žemkalnio gimnazijai. Jos pirmokai turi pailgintos dienos grupę. Iš projekto lėšų būtų finansuojama pusės mokytojo etato darbo užmokestis.
„Labai prasmingas projektas ir labai norime laimėti. Tik konkurencija bus didžiulė“, – sako J. Vaitiekūnienė.