Žmonės piktinasi, kad V. Alanto gatvėje nėra pėsčiųjų perėjos – tenka rizikuoti pereinant į kitą pusę. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Pėsčiųjų perėjos teks palaukti

Pėsčiųjų perėjos teks palaukti

Pėsčiųjų saugumas – jų pačių reikalas – ironizuoja V. Alanto gatvės gyventojai, jau ne vienerius metus bandantys prisibelsti į Savivaldybę, kad ši įrengtų pėsčiųjų perėją.

Baiminamasi, kad netoli V. Alanto gatvės dar šiemet išdygus didžiuliam prekybos centrui, eismas bus dar intensyvesnis. Žmonės piktinasi, kad kol neatsitiks nelaimė, niekas nesiims priemonių. Tačiau Panevėžio savivaldybė ramina, kad jau kitąmet bus numatyta lėšų šioje gatvėje įrengti šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją.

Eismas tik intensyvės

Kaip teigė savo vardo nenorėjęs viešinti netoli V. Alanto gatvės gyvenantis panevėžietis, prieš maždaug ketverius metus nutiesus dviejų eismo juostų gatvę, buvo „pamiršta“ čia įrengti pėsčiųjų perėjas. Šia gatve automobilių judėjimas itin intensyvus, mat vis daugiau panevėžiečių kuriasi ne tik šalia esančiose sodininkų bendrijose, sparčiai plečiasi ir mažaaukščių gyvenamųjų namų kvartalas. Didelė dalis naujakurių – jaunos šeimos su vaikais. Tad mažieji, norėdami pasiekti mokyklą, kiekvieną kartą priversti rizikuoti savo gyvybe.

„Dėl šios problemos buvo kreiptasi ir į Savivaldybę, tačiau buvo paaiškinta, kad per gatvę nebūtinai reikia eiti per pėsčiųjų perėją. Bet jūs tai paaiškinkite pirmokėliui. Neduok Dieve, įvyks kokia nelaimė. Tuomet bus kalti visi kiti – pats vaikas, tėvai ar vairuotojas, bet ne valdininkai, siūlantys vaikams bėgti per judrią gatvę“, – pasipiktinimo neslėpė vyras.

Jo teigimu, su V. Alanto gatve besiribojančioje Ragaudžių gatvėje šiuo metu dygsta didelis prekybos centras, tad eismas bus dar intensyvesnis. Be to, artimiausiais metais naujas traukos objektas turėtų atsirasti ir vietoje nebaigtos Pilėnų mokyklos. Jau dabar vairuotojai dažnai paspaudžia greičio pedalą daugiau, nei leidžiama, tad gyventojai baiminasi, jog V. Alanto gatvės gyventojai bus įstumti į dar didesnį pavojų.

„Tokią gatvę palikti be pėsčiųjų perėjos – visiškas nesusipratimas. Juk ne visi ratuoti. Bet gal kaip visada laukiama, kol atsitiks nelaimė, kad būtų galima šią gatvę įtraukti į juodųjų dėmių sąrašą ir tuomet atsiras galimybių įrengti pėsčiųjų perėją“, – piktinosi panevėžietis.

Teks laukti kitų metų

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga tvirtino, kad situacija V. Alanto gatvėje jiems puikiai žinoma. Paskutiniame Eismo saugumo organizavimo komisijos posėdyje buvo nuspręsta, kad ten pėsčiųjų perėja reikalinga ir ji bus įrengta. Tiesa, jos dar teks palaukti. Mat šioje vietoje pagal reikalavimus pėsčiųjų perėja gali būti tik reguliuojama šviesoforu, tad tam reikia numatyti reikalingas lėšas.

„Nusprendėme, kad V. Alanto gatvėje pėsčiųjų perėja yra reikalinga. V. Alanto gatvę įtrauksime į 2020 m. eismo saugumo gerinimo programą, numatant čia įrengti reguliuojamą pėsčiųjų perėją. Įtraukti į šių metų programą nebeįmanoma, nes lėšos jau patvirtintos ir jų perskirstyti nebegalima“, – tvirtino D. Vadluga.

Jo teigimu, Eismo saugumo organizavimo komisija apsvarsto kiekvieną gyventojų siūlymą dėl perėjų įrengimo ar rekonstravimo, net ir tais atvejais, kai jos buvo panaikintos. Tačiau ne visada galima patenkinti panevėžiečių prašymus.

„Nagrinėjame kiekvieną atvejį atskirai. Bet kaip pastebi policijos pareigūnai, jeigu yra perėja, yra ir problema, mat pagal statistiką daugiausia skaudžių eismo įvykių įvyksta būtent pėsčiųjų perėjose. Todėl naujos apšviestos ir saugios pėsčiųjų perėjos bus įrengiamos tik ten, kur jos išties būtinos, mat gatvę galima pereiti bet kurioje gerai matomoje vietoje net ne per perėją“, – sakė D. Vadluga.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų