Dainius Labutis (ELTA) nuotr.

„Perlas Energija“ kainų skirtumą žada kompensuoti ir anksčiau sutartis nutraukusiems klientams

„Perlas Energija“ kainų skirtumą žada kompensuoti ir anksčiau sutartis nutraukusiems klientams

Antram didžiausias nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ pranešus apie veiklos stabdymą, įmonės vadovas Vilius Juraitis tikina, kad fiksuotos kainos sutartis turintiems įmonės klientams pasirinkus naują tiekėją, susidaręs kainų skirtumas bus kompensuojamas.

Jo teigimu, tokia kompensacija bus taikoma ir tiems klientams, kurie sutartis nutraukė iš karto po rugpjūčio 5 d. priimto įmonės sprendimo fiksuotos kainos planą turėjusiems klientams elektrą tiekti biržos kaina.

Kaip pažymi „Perlas Energija“ vadovas, kitą tiekėją pasirinkusiems vartotojams jokių papildomų veiksmų imtis nereikės. Klientai naują tiekėją turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d.

„Pirmo ir antro etapo klientams su mumis sutarties nutraukinėti nereikia. Jiems tiesiog reikia pasirašyti sutartį su kitu tiekėju ir sutartis su mumis bus automatiškai nutraukta“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo V. Juraitis.

Kaip aiškina įmonės vadovas, gyventojams bus kompensuojamas skirtumas tarp kainos, kuri buvo numatyta „Perlas Energija“ sutartyje, ir naujoje fiksuotos kainos sutartyje su nauju visuomeniniu tiekėju. Anot V. Juraičio, kainos skirtumas bus kompensuojamas už visą pas naują tiekėją suvartotą elektrą.

Įmonės pateiktais duomenimis, sutartis šiuo metu dar turi apie 160 tūkst. klientų. Vis tik, V. Juraitis kol kas neįvardijo, kokios sumos gali reikėti siekiant kompensuoti visą kainų skirtumą, tačiau patikino, kad rezervų įmonė tam turi. Pasak jo, daugelio klientų sutartys galioja iki šių metų pabaigos, o apie 800 klientų – iki kitų metų galo.

Pagal „Perlas Energija“ vadovo pateiktus skaičiavimus, įmonės turtas siekia apie 15 mln. eurų, o finansiniai įsipareigojimai, kartu skaičiuojant ir numatomas kompensacijas, virš 14 mln. eurų.

Pasak V. Juraičio, beveik visą įmonės turtą sudaro finansiniai sandoriai, sudaromi Suomijos rinkoje. Tokius finansinius instrumentus perka ir kiti fiksuotas kainas siūlantys nepriklausomi elektros tiekėjai, įsigyjantys juos siekiant apsidrausti nuo staigių kainų šuolių biržoje.

„Tai sudaro 96 proc. viso turto, kurį pardavę mes ir norime su visais atsiskaityti“, – sakė „Perlas Energija“ vadovas, taip pat teigęs, kad įvykdžiusi įsipareigojimus, įmonė veiklos kitoje srityje tęsti nežada.

„Kai įmonė atsiskaitys su visais kreditoriais ir vartotojais, tai turbūt nutiks kitų metų sausio viduryje, tai įmonė nebevykdys veiklos ir jos tiesiog nebeliks. Kita veikla įmonė neplanuoja užsiimti“, – tvirtino V. Juraitis.

ELTA primena, kad rugpjūčio 5 d. „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.

Toks įmonės žingsnis sukėlė diskusijas, kad vertėtų atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą.

Šį tiekėją buvo pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas – jį pasirinko apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų