Panevėžys paskelbė konkursą naujai autobusų stočiai pastatyti

Panevėžys paskelbė konkursą naujai autobusų stočiai pastatyti

Panevėžys jau laukia pasiūlymų pastatyti naują autobusų stotį su požemine automobilių stovėjimo aikštele.

Praėjusią savaitę miesto Savivaldybės paskelbtame viešajame pirkime nurodoma, jog Savanorių aikštėje, 46 arų sklype turės iškilti 3079 kv.m pastatas.

Konkurso sąlygose preliminari darbų pradžia numatoma šių metų liepą, o stoties statybų pabaiga – 2023-iųjų lapkričio 30-oji. Tiesa, sutartis su rangovu galės būti pratęsta iki iki 7 mėnesių.

Potencialių stoties statytojų pasiūlymų Savivaldybė laukia iki gegužės 25-osios vidudienio.

Preliminariai skaičiuojama, kad naujoji autobusų stotis miestui gali kainuoti apie 3,7 mln. eurų. Jos statyboms šieme Savivaldybės biudžete numatyta 521 tūkst. Eur. Likusią sumą planuojama skirti per ateinančius dvejus metus iš miesto biudžeto.

Toks finansavimo modelis nepasirodė tinkamas Savivaldybės Tarybos opozicijai. Kovo pabaigoje balsuojant dėl miesto autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele projekto įgyvendinimo, jį 15-iolika Tarybos narių iš 27-ių. Keturi balsuojant susilaikė, kiti nedalyvavo balsavime.

„Kai buvo apsispręsta statyti naująją stotį, pradžioje sakyta, kad kainuos apie 1,5 mln. eurų. Dabar – 3,7 mln. eurų“, – posėdyje piktinosi Tarybos opozicijos atstovas, buvęs Seimo narys Povilas Urbšys.

Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna patvirtino, kad išties pradžioje kalba sukosi apie gerokai mažesnę sumą, tačiau už ją buvo planuojama statyti tik antžeminę stoties dalį. Visgi projektavimo eigoje pasiūlyta įrengti ir požeminę stovėjimo aikštelę, o tai padidino projekto kainą. „Stotis statoma vieną kartą, o automobilių statymo problema centrinėje dalyje labai aktuali“, – pabrėžė T. Jukna.

Anot mero Ryčio Račkausko, net jei ir nebūtų statoma nauja stotis, vis tiek Savivaldybei tektų spręsti aštrėjantį parkavimo klausimą miesto centre.

Po būsimąja autobusų stotimi atsiras požeminė 88 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis, taip pat dviračių saugyklomis.

Pačios stoties pastatas bus netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadais. Viduje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, 50 kv. m kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, kitos patalpos. Stotyje atsiras šiuolaikiška keleivių informavimo sistema: informaciniai ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, stotyje veiks ir savitarnos terminalas.

Naujoji stotis iškils pietinėje Savanorių aikštės pusėje, dabartinio alyvų skvero vietoje, o dabartinį stoties peroną pakeis nauja poilsio zona su želdiniais, suoliukais.

Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir dabartinį jos pastatą. Į jį numatyta perkelti tris įstaigas bei dalį patalpų skirti bendruomenės renginiams ir kitokiems poreikiams.

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija.

„XX a. pradžios nuotraukose matyti, kad aikštės dalis, kur dabar yra autobusų peronas, buvo neužstatyta, o skirta žmonių susibūrimams. Ji buvo ribojama ne gatvių, kaip dabar, bet pastatų, čia vyko renginiai – tai buvo gyva erdvė. Ten net nebuvo grindinio, tik žolė. Mes ir norime sugrąžinti tai vietai ankstesnę žmonių buvimo paskirtį, o autobusų stotį slinktelti arčiau J. Basanavičiaus gatvės, neleidžiant autobusams lįsti, kaip yra dabar, į senamiesčio erdvę“, – sprendimą sukeisti autobusų peroną ir alyvų skverą vietomis „Sekundei“ yra argumentavęs R. Palekas.

Galerija

Komentarai

  • opzicija kaip visada apsimeta dur,,,,niais, tai zinoma ,jai irengineji pozemini parkinga tai projektas naturaliai brangsta, tik opozicija pamirsta pasakyti, kad kokius 5 metus sekmingai trukde stoties statyboms,su kulturos paveldo inspekcijom ir kitais biurokratiniais padejejais, o dabar prasideda klyksmai, kodel brangu, tam paciam buvusiam seimo nariui povilui, butu galima uzduoti klasuima , kodel per dvi kadencijas seime jis neuzsieme lobizmu ir ir nesugebejo is lt fondu i miesta pritraukti finansavimo, na matyt nebuvo laiko, apie lietuva galvojo, tai dabar turim dar viena eks redaktoriu, kuris seime per partijas begioja ir mietso tarybai trukdo, visada lengviau rekti ,kad visi aplinkui vagys, tika kad ponai saukejai jusu darbu nesimato absoliuciai)))))

  • „Kovo pabaigoje balsuojant dėl miesto autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele projekto įgyvendinimo, jį 15-iolika Tarybos narių iš 27-ių. Keturi balsuojant susilaikė, kiti nedalyvavo balsavime“.
    Taip buvo. Vadinasi, nerūpi. Tai ko tada vėl kištis, jei savo nuomonės net neišreiškėte balsavimu? NESTABDOM!

  • Kaži kiek Arnui S. sumoka už tą priekvailio demagogiją? Kadais buvęs gerbiamas mokytojas dabar skaliku dirba. Cha!
    Ponas Arnai, neteisėtas statybas ir nenaudingus sandėrius su verslu sustabdė prokuratūra. Todėl opozicija garbingai atsisakė šiuose nešvariuose verslo sandoriuose dalyvauti, miestui nėra naudingi . Statybos išbranginamosz o autobusų stoties pinigai išleisti medžiams kirsti Laisvės aikštėje. Jei nebūtų meras įsipareigojęs verslui, stotis jau 2019 būtų stovėjusi.

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų