Gana prastos būklės viadukas reikalauja rimto remonto, tačiau tikėtina, kad kitais metais rangos darbai dar nebus perkami. Panevėžio savivaldybė tikisi kitąmet surasti rangovus bent Nemuno gatvės tiltui tvarkyti.
Pramonės gatvėje viadukas per geležinkelį statytas beveik prieš pusę amžiaus – 1975-aisiais. Jo ilgis – daugiau nei 60 metrų, važiuojamosios dalies plotis – beveik 19 metrų, aukštis – 8,55 metro. Tiltas turi tris tarpatramius.
Visuomenei pateiktame projektiniame pasiūlyme nurodoma, kad viaduko konstrukcijos paveiktos aplinkos. Atitvarai, turėklai, vandens nuleidimo sistemos stipriai pažeistos korozijos. Dėl netinkamai įrengtos lietaus vandens nuleidimo sistemos drėgsta viaduko pagrindinės konstrukcijos, pažeistos šalitilčių plokštės. Visų sijų apsauginis betono sluoksnis tiek ištrupėjęs, kad net matoma koroduojanti armatūra. Kolonose rasta plyšių.
Remdamiesi viaduko technine būkle, projektuotojai siūlo vietoj dabartinių viaduko konstrukcijų įrengti naujas.
Pertvarkant būtų ardomos visos viaduko atramos, įrengti nauji poliniai pamatai.
Siūloma per rekonstrukciją automobilius nukreipti 7,3 km ilgio apylanka. Vairuotojai viaduką turėtų apvažiuoti kitomis asfaltuotomis gatvėmis ir keliais. Galimas ir kitas būdas – šalia viaduko įrengti laikiną tiltą automobiliams ir pėstiesiems.
Panevėžio savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Darius Linkonas patvirtina: viadukas turi rimtų problemų. Kažkada jis buvo tik šiek tiek paremontuotas.
„Atėjo laikas, kai šiam statiniui reikia investicijų: pakeisti, sutvarkyti“, – sako D. Linkonas.
Planuojama pakeisti pagrindines konstrukcijas, sumažinti atramų skaičių – vietoj dabartinių trijų tarpatramių, turėtų likti viena.
Kada prasidėtų remontas, kol kas neplanuojama. Pirmiausia, pasak vedėjo, reikia parengti projektą, vėliau laukia ekspertizė, būtina gauti leidimus rekonstravimo darbams.
Geriausiu atveju, remontas prasidėtų kitų metų kovą ar balandį.
Tačiau remonto eilėje laukia ir dar vienas didelis projektas – Nemuno gatvės tiltas.
Pasak D. Linkono, Nemuno gatvės tilto projektas jau yra parengtas, dabar perkamos ekspertų paslaugos.
Šio tilto, statyto 1976 metais, kapitaliniam remontui rangovų ieškota dar 2022 metų pabaigoje. Pagal tuometį planą jo remontas turėjo būti baigtas šių metų lapkričio pabaigoje. Tačiau atsiradus naujų defektų, vėl teko rengti projektą.
Remonto taip pat laukia Respublikos ir Stoties gatvių tiltas.
„Bet jo būklė nėra tokia bloga, kad reikėtų pulti remontuoti. Pirmi eilėje Nemuno gatvės tiltas ir Pramonės gatvės viadukas, kur didysis krovininio transporto srautas“, – sako D. Linkonas.