Tulpių mikrorajono gyventojai Savivaldybę užvertę skundais dėl sunkiai išvažiuojamos Aido ir gretimų gatvelių. P. ŽIDONIO nuotr.

Nuo automobilių gelbės draudimais

Nuo automobilių gelbės draudimais

Panevėžio gatvėms ir daugiabučių kiemams dūstant nuo automobilių, Savivaldybė ieško būdų, kaip padaryti juos išvažiuojamus.

Draudimas statyti automobilius pernai atsirado Ateities gatvėje, o jau artimiausiu metu pokyčiai laukia ir Tulpių mikrorajone.

Jo gyventojams patiems siūloma pasirinkti – ar visai uždrausti automobilių statymą per mikrorajoną vingiuojančioje Aido gatvėje, ar palikti tik vienpusį eismą.

Panevėžiečiai nuomonę gali pareikšti iki gegužės 22-osios.

Toks Savivaldybės Eismo saugumo komisijos siūlymas sukėlė dvejopą reakciją.

Vieni su nekantrumu laukia pokyčių, mat piko metu pasiekti namus tampa tikru iššūkiu, kiti piktinasi, kad spūsčių problema sprendžiama draudimais.

Netinka nė vienas

Daug metų Tulpių mikrorajone gyvenusiam Rolandui Meiliūnui abu siūlomi sprendimai keisti.

„Tęsiama anksčiau padaryta klaida, kai buvo apribotas automobilių statymas K. Binkio gatvės vienoje pusėje. Prieš kurį laiką buvo uždraustas automobilių statymas ir Nemuno gatvėje. Kai čia nebeliko vietos automobiliams, užsikimšo kiemai ir ta pati Aido gatvė“, – problemą mato R. Meiliūnas.

Dar prieš dešimtmetį planuota miegamųjų rajonų bėdas spręsti įrengiant brangias požemines stovėjimo aikšteles. Dabar šios kalbos jau nutilo.

„O kur žmogui pasistatyti automobilį? Po 19 val. rasti netoli daugiabučio vietą – menki šansai. Suki ir suki ratus aplink. Galiausiai lieka viena išeitis – „Kalnapilio“ arenos aikštelė, nes tiesiog niekur nėra vietos. Gi žmonės vis tiek nepersės iš automobilių į viešąjį transportą“, – mano pašnekovas.

„O kodėl nėra siūlymo Savivaldybei plėsti ar įrengti naujas stovėjimo aikšteles“, – išeitį mato R. Meiliūnas.

Nors Savivaldybė gyventojams siūlo prisidėti finansiškai įrengiant naujas stovėjimo vietas, kol kas tai nėra populiaru.

R. Meiliūno nuomone, žmones atgraso ganėtinai didelė tokios plėtros kaina.

Vijo net kiaušiniais

Visame Tulpių mikrorajone vos keli daugiabučiai ryžosi iš esmės spręsti automobilių statymo klausimą įsirengiant naują stovėjimo aikštelę.

Tokia pirmoji kregždė buvo Tulpių kvartalo 20-asis namas, tačiau jo pavyzdys kaimynų neužkrėtė. Šalia esančio 18-ojo namo bendrijos pirmininkė Ona Riaubaitė pasakojo, kad jiems dar pasisekė, nes statant kvartalą čia suprojektuota aikštelė. Bet yra daugiabučių, kurie neturi nė vienos ar vos kelias stovėjimo vietas.

„Mes turime savo aikštelę, bet dažnai mūsų namo gyventojai neranda vietos savo automobiliams, nes mūsų aikštelėje statosi visas kvartalas. Joje daugiau svetimų nei savų automobilių. Kai atsikėlėme prieš penkiasdešimt metų, kieme stovėjo vos trys mašinos, o dabar dažnai viena šeima tiek turi“, – kalbėjo namo pirmininkė.

Pagal detaliuosius planus jų namas galėtų įsirengti dar kelias papildomas stovėjimo vietas, tačiau pirmininkė abejoja, ar gyventojai pritartų tokiam žingsniui.

Gyventojams siūloma patiems apsispręsti – šioje Aido gatvėje visai uždrausti parkavimą ar ir toliau leisti statyti automobilius, bet palikti tik vienpusį eismą. P. ŽIDONIO nuotr.

Gyventojams siūloma patiems apsispręsti – šioje Aido gatvėje visai uždrausti parkavimą ar ir toliau leisti statyti automobilius, bet palikti tik vienpusį eismą. P. ŽIDONIO nuotr.

Perspektyva mokėti nemažus pinigus, kad aikštelėje automobilius statytųsi kaimynai iš gretimų namų, visiškai nevilioja.

„Mūsų kaimynai – 20 namas – per didelius vargus įsirengė nemažą automobilių stovėjimo aikštelę. Už ją mokėjo ir tie, kurie net neturi automobilių ar juos laiko garažuose. Natūralu, kad žmonės buvo nepatenkinti, kodėl jie turi mokėti už tai, kad jų įrengtoje aikštelėje statytųsi kitų daugiabučių vairuotojai. Visko ten buvo – žmonės ir gražiuoju prašė svetimų nestatyti, ir kiaušiniais apmėtydavo langus, niekas nepadėjo – svetimi savo mašinas ir toliau palieka. Be to, paplatinus aikštelę dabar kai kurie savo transporto priemones palieka tiesiai žmonėms po langais – menkas malonumas kasdien kvėpuoti išmetamosiomis automobilių dujomis“, – pasakojo O. Riaubaitė.

„Privatūs namai juk irgi rūpinasi savo kiemais, neprašo Savivaldybės pagalbos. Daugiabučių gyventojai turėtų suprasti, kad turi rūpintis savo turtu, tuo labiau kad Savivaldybė jiems sudaro išskirtines sąlygas.“

D. Vadluga

Trečio varianto nemato

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad imtis pokyčių Tulpių mikrorajone paskatino gyventojų skundai dėl sunkiai išvažiuojamos Aido ir gretimų gatvelių, vedančių į daugiabučių kiemus.

Dėl užstatytų gatvių dažnai negali įvažiuoti ne tik šiukšliavežiai, bet ir greitosios pagalbos ar ugniagesių gelbėtojų automobiliai.

Piko metu dažnai susidaro avarinės situacijos, nes siaurose ir užstatytose gatvelėse dviem automobiliams prasilenkti neįmanoma.

„Važiuoti Aido gatve reikia didelės sėkmės. Vienoje pusėje pririkiuota automobilių ir prasilenkti nėra galimybių. Susitikus priešpriešiais dviem transporto priemonėms tenka stumdytis siauroje gatvelėje. Todėl siūlome pasirinkti, kaip spręsti tą problemą – arba visai drausti automobilių stovėjimą šioje gatvėje, arba padaryti vienpusį eismą ir toliau leisti vienoje pusėje statyti automobilius“, – teigė D. Vadluga.

Savivaldybė rekomenduoja rinktis vienpusį eismą.

„Gal žmonės įpratę prie chaoso gatvėje ir nenori pokyčių, bet kalbame apie eismo saugumą. Šiuo metu tai būtų pats geriausias sprendimas, bet paliekame tai nuspręsti patiems gyventojams. Kito varianto nėra. Gatvės parametrų pakeisti negalima, o rekonstruoti visą gatvę techniškai sudėtinga, nes labai arti daugiabučiai ir privatūs namai“, – tvirtino Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas.

Prisidėti vengia

Pasak D. Vadlugos, Savivaldybė nėra finansiškai pajėgi masiškai plėsti automobilių stovėjimo aikštelių miegamuosiuose mikrorajonuose.

Tačiau iš miesto biudžeto dengiama net 70 proc. lėšų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti.

Visgi net ir tokia skatinimo priemonė nevilioja daugiabučių gyventojų.

Žmonės geriau renkasi savo automobilius statyti svetimuose kiemuose, ant žaliųjų vejų, nei investuoti.

„Gyventojams savų lėšų reikia prisidėti tik 30 proc., bet ir tų pačių nenori investuoti. Kaip kitaip suvilioti, nežinau“, – prisipažįsta D. Vadluga.

Anot jo, pernai uždraudus parkavimą Ateities gatvėje siauri daugiabučių kiemai tapo visai neišvažiuojami, bet šio mikrorajono gyventojai vis tiek nepuolė plėsti stovėjimo aikštelių.

Savivaldybė detaliuosiuose planuose yra numačiusi projektuoti naują įvažą į A. Lipniūno mokyklą, kartu būtų galima įrengti ir naują stovėjimo aikštelę automobiliams. Ja galės naudotis šalia esančių daugiabučių gyventojai, tačiau, anot vedėjo, nežinia, kaip pavyks įtikinti daugiabučių bendrijas finansiškai prisidėti prie šio projekto.

„Privatūs namai juk irgi rūpinasi savo kiemais, neprašo Savivaldybės pagalbos. Daugiabučių gyventojai turėtų suprasti, kad turi rūpintis savo turtu, tuo labiau kad Savivaldybė jiems sudaro išskirtines sąlygas. Reikia suprasti, kad visiems įrengti asmenines stovėjimo vietas nėra galimybių“, – sako D. Vadluga.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų