Nemuno gatvės tilto remonto projektas buvo parengtas dar 2022-ųjų vasarą.
To meto kainomis apskaičiuota, kad tiltą galima suremontuoti už maždaug 2,7 mln. eurų. Finansavimo tikėtasi iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos, dalį lėšų tiltui remontuoti planavo atseikėti ir Savivaldybė.
Netgi buvo paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas, tačiau netrukus teko viską atidėti, nes paaiškėjo, kad nepakaks tiek darbų, kiek jų numatyta.
Tą žiemą šalčiams kaitaliojantis su atlydžiais, tilto būklė dar pablogėjo.
Jo būklę 2023 metų kovą įvertinę Savivaldybės pasamdyti ekspertai konstatavo, kad tiltui reikalingas kapitalinis remontas.
Tam prireikė naujo projekto.
Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo Dariaus Linkono teigimu, dabar projektas yra, į ekspertų rekomendacijas atsižvelgta.
Kapitališkai numatyta tvarkyti tilto kolonas, lietaus nuotekų sistemas, apšvietimą, pėsčiųjų takus, laiptus, turėklus, pakeisti važiuojamosios dalies dangą, taip pat atramines tilto konstrukcijas.
P. Židonio nuotr.
Pagal techniniame projekte apskaičiuotą kainą dabar Nemuno gatvės tiltui sutvarkyti prireiks daugiau nei 6 mln. eurų.
Kiek iš tiesų teks atseikėti statybininkams, konkrečiai paaiškės po viešųjų pirkimų konkurso.
Remontui numatytas trejų metų terminas.
„Kadangi reikia nemažų pinigų, per metus tikrai nepadarysime“, – įsitikinęs D. Linkonas.
Pasak jo, per tą laiką, kol rengtasi remontui, tikėtasi, kad atsiras programų, lėšų iš kitų šaltinių, tačiau bent kol kas to nėra, tad darbus finansuoti numatyta iš Savivaldybės biudžeto.
„Kitaip nebus. Statinius reikia remontuoti. Ateina laikas, kai būtina investuoti, norint jais naudotis“, – teigia Statybos skyriaus vedėjas.
Ieškoti rangovų svarstoma skelbiant tarptautinį konkursą. Toks trunka keturis mėnesius.
Savivaldybė tikisi, kad remonto darbai galėtų startuoti antroje metų pusėje.
Remonto laukiančio Nemuno gatvės tilto pagrindinės gelžbetoninės atramos papildomai paremtos įveržiamaisiais pastoliais, kuriuos specialistai kas savaitę peržiūri ir pervaržo.
Tą apsidraudžiant nuo nelaimių Savivaldybei yra rekomendavę ekspertai.
Be to, dėl saugumo apribotas eismas viena juosta.
D. Linkono teigimu, remontuojant ketinama neuždaryti viso tilto – tvarkyti po pusę.
Panevėžio kraštotyros muziejaus muziejininkės Emilijos Juškienės surinkti duomenys byloja, kad Nemuno gatvės tiltas pradėtas statyti 1974 metais, o baigtas – 1976-aisiais.
Jo prisireikė, kad taptų lengviau ir greičiau pasiekiama miesto pramoninė zona – Linų kombinatas, Autokompresorių gamykla, Stiklo fabrikas, Tiksliosios mechanikos, „Lietkabelio“ ir kitos įmonės.
Nemuno gatvės tiltą projektavo Valstybinio projektavimo instituto Kauno skyriaus specialistai.
Tilto ilgis 154 metrai, važiuojamosios dalies plotis 14,4 metro. Šio gelžbetoninio tilto statybai panaudotos 482 tonos metalo ir maždaug 3000 kubinių metrų betono.
Jis turi dešimt atramų, kurios jį laiko įmontuotos į Nevėžio dugną, o dalis remiasi į kairįjį upės krantą.
Savivaldybės planuose kitais metais imtis ir viaduko Pramonės gatvėje rekonstrukcijos.
Šis, maždaug tokio pat amžiaus kaip ir tiltas Nemuno gatvėje, viadukas per geležinkelį taip pat prastos būklės.
Jo ilgis – daugiau nei 60 metrų, važiuojamosios dalies plotis – beveik 19 metrų, aukštis – 8,55 metro.
Viaduko atitvarai, turėklai, vandens nuleidimo sistemos stipriai pažeistos korozijos. Dėl netinkamai įrengtos lietaus vandens nuleidimo sistemos drėgsta statinio pagrindinės konstrukcijos, pažeistos plokštės. Visų sijų apsauginis betono sluoksnis tiek ištrupėjęs, kad net matoma koroduojanti armatūra.
Kolonose atsivėrę plyšiai.
Pasak D. Linkono, viaduko projekto sprendinius projektuotojai turi parengti iki kovo pabaigos.
„Lėšos remontui planuotinos kitų metų biudžete“, – tvirtina Savivaldybės atstovas.
Komentarai
Pastatė per 2 metus, o remontui prireiks net 3 metų