„Sekundės“nuotr.

Nemalonios staigmenos piniginėms nebus

Nemalonios staigmenos piniginėms nebus

 

Panevėžiečiai gali būti ramūs, kad bent keletą artimiausių mėnesių važiuodami miesto autobusais už bilietus mokės tiek pat.

Savivaldybės keleivinio transporto organizavimo komisija teigia, jog įvertinusi Panevėžio autobusų parko veiklos rodiklius ir kitų metų prognozes, neradusi priežasčių keisti dabar galiojančių tarifų. Be to, Savivaldybė kompensuoja nuostolingus maršrutus ir lengvatinius bilietus. Padidinus kainą, atitinkamai didėtų ir biudžeto išlaidos – lazda turi du galus.

Kelių transporto kodeksas ir keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto) susisiekimo autobusų maršrutais tarifų dydžių nustatymo metodika numato, kad transporto bilietų kainos turi būti peržiūrimos ne rečiau kaip kartą metuose.

Tačiau Panevėžio savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Rita Servienė sako nežinanti, kada vėl bus peržiūrimi autobusų bilietų tarifai. Net ir atsiradus pokyčiams vien dėl techninių dalykų – bilietų spausdinimo ir panašiai – greičiausiai praeitų bent keletas mėnesių.

Gerokai sumažėjo

Panevėžio autobusų parko laikinasis vadovas Arnoldas Gražys sako, kad šiemet jau vieną kartą kaina buvo kelta – nuo spalio 1 dienos bilietas, perkamas autobuse, kainuoja vieną eurą.

„Dabar papildomai kelti nebeprašėme. Pagal numatomas kitų metų veiklas nuspręsta palikti tas pačias kainas. Bent artimiausius kelis mėnesius bilietai nebrangs. Panevėžiečiai gali džiaugtis, kad važiavimas miesto autobusu, palyginti su didžiaisiais miestais, jiems yra pigiausias“, – sako jis.

Pasak A. Gražio, ir tąkart kaina kelta ne dėl tikėtinų didesnių pajamų. Svarbiausia priežastis buvo noras nuo vairuotojų nuimti papildomą naštą – kad keleiviai būtų kuo saugiau vežami ir pagerėtų paslaugos kokybė. Laikinojo vadovo teigimu, vairuotojas, parduodamas bilietus ir skaičiuodamas grąžą, ne tik gaišta laiką, bet ir negali susikoncentruoti į tiesioginį darbą. Ar pasiteisino tokia tvarka, kol kas spręsti sudėtinga – praėjo vos mėnuo. A. Gražio teigimu, kol kas bilietų autobusuose parduodama gerokai mažiau, tačiau galbūt kitais mėnesiais situacija gali keistis.

„Tas žmogus, kuris anksčiau nesureikšmino 12 centų bilieto kainos skirtumo tarp parduodamo autobuse ir kioske, dabar, kainai skiriantis vos ne per pusę, aišku, kad įsigis kelis ir turės piniginėje“, – kad pardavimų autobusuose kritimas nenustebino, sako A. Gražys.

Atnaujins parką

Pasak A. Gražio, įmonė dirba nenuostolingai, tačiau tikroji situacija paaiškės kitų metų pradžioje. Įmonės devynių mėnesių statistika rodo, kad pelno yra.

„Labai sunku prognozuoti, tačiau neturėtume baigti šių metų su minusu“, – aiškina vadovas.

Traukiantis gyventojų skaičiui, jaučiamas ir tam tikras keleivių mažėjimas. Norint pritraukti kuo daugiau keliaujančiųjų miesto autobusais, stengiamasi teikti kokybiškesnę paslaugą. Nuo kitų metų Aukštaitijos sostinėje pradės kursuoti dvylika modernių, gamtinėmis dujomis varomų, už ES lėšas pirktų autobusų. Juose atsiras nemažai naujovių. Viena tokių – bus skelbiami stotelių pavadinimai.

„Nežinau, ar tai pritrauks bei sugrąžins keleivius, ar sugebėsime juos iš automobilio perkelti į viešąjį transportą. Labai norėtume, bet ne viskas nuo mūsų priklauso“, – sako A. Gražys.

Nauji autobusai į Panevėžį turėtų atriedėti jau šią savaitę, tačiau miesto gatvėse greičiausiai pasirodys tik sausį. Pasak laikinojo įmonės vadovo, reikės dar atlikti nemažai darbų – sumontuoti įrenginius, komposterius, įdiegti nemažai programinės įrangos, pamokyti darbuotojus, o dėl švenčių bus nemažai ne darbo dienų.

Komentarai

  • Iš Panevėžio pasimokykit kaip mokesčių nekelti!

  • Na, kartais autobusų langai tokie, kad nesimato pasaulio. Nežinai kur išlipt

  • PIGIAUSIAS, bet ir atstumai trumpesni, jei padidinsit kainas, tai autobusai bus dar tuštesni, važiuos tik tie kurie turės lengvatas, o kiti eis pėščiomis ar važiuos kitu transportu , nors ir dabar yra toks pat VAIZDELIS, nes ir dabar neturinčiam lengvatų per brangu

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų