Planams V. Alanto gatvėje dar šįmet įrengti pėsčiųjų perėją užbėgo nelaimė – partrenkta mergaitė reanimacijos skyriuje. Gyventojai ir toliau priversti kisti gatvę bijodami dėl savo saugumo P. Židonio nuotr.

Nelaimė pasirodė greitesnė nei pažadai

Nelaimė pasirodė greitesnė nei pažadai

Prieš ketvertą metų Panevėžyje baigta tiesti V. Alanto gatvė išskirtinė tuo, kad joje nėra nė vienos pėsčiųjų perėjos. Šalia judrios gatvės gyvenantys panevėžiečiai mina slenksčius į Savivaldybę prašydami bent vienos vietos saugiai kirsti gatvę. Gyventojų pranašystės, kad iki nelaimės tik vienas žingsnis, išsipildė su kaupu.

Kitos pusės nepasiekė

Policijos duomenimis, ketvirtadienio pavakare 21-erių vairuotoja automobiliu „Volvo V70″ partrenkė staiga į kelią išbėgusią pėsčiąją. Trylikametė mergaitė dėl įvairių sužalojimų paguldyta į reanimacijos skyrių. Vairuotoja buvo blaivi ir atsipirko tik išgąsčiu. Mergaitė į kitą pusę bandė patekti ne per pėsčiųjų perėją, mat didžiulę gatvę saugiai galima pereiti tik prie žiedinės sankryžos su J. Tilvyčio gatve ir su Molainių ir Projektuotojų gatvėmis.

Pereiti gatvę – iššūkis

Netoliese gyvenantieji neslėpė pasipiktinimo, tad tokios nelaimės seniai buvo galima tikėtis. Kaip teigė buvusiuose „Klevo“ soduose, kurie dabar priklauso miesto teritorijai, gyvenanti Danguolė, V. Alanto gatvė – itin judri, o automobiliai skrieja tikrai ne 50 kilometrų per valandą greičiu. Kaip saugiai pereiti gatvę – pačių pėsčiųjų reikalas.

Kiek žinau, jau prieš dvejus metus buvo kreiptasi į Savivaldybę dėl galimybės įrengti pėsčiųjų perėją. Bent jau nubraižyti „zebrą“ ir pastatyti ženklą tikrai milijonų nekainuoja. Tačiau vis atranda priežasčių to nedaryti. Neva šioje vietoje turi būti kažkokia išskirtinė perėja“, – pasakojo panevėžietė.

Jos teigimu, paklausus, kaip tokiu atveju saugiai pereiti gatvę, buvo atsakyta, kad to nedraudžiama daryti bet kurioje vietoje, jeigu nėra automobilių. Tačiau rytinėmis valandomis, kai visi skuba į darbus ir mokyklas, tenka pralaukti ir dešimt ar dar daugiau minučių.

Jau šiais metais planuojama įrengti reguliuojamą pėsčiųjų perėją V. Alanto gatvėje ties Sakalų gatve ir sutvarkyti prieigas. Tam lėšos jau numatytos.“
D. Vadluga

Tėvai kiekvieną rytą vaikus išleidžia su baime. Ir kaip jiems paaiškinti, kad gali eiti per gatvę ne perėjoje, kai kitais atvejais tą daryti draudžiama. Va ir turime tokio lakstymo pasekmes – sunkiai nukentėjo vaikas. Net neabejoju, jis ir liks kaltas, kad neįvertino situacijos. Bet kur Savivaldybės atsakomybė?“ – piktinosi Danguolė.

Sulauks savo eilės

Savivaldybės Saugaus eismo komisija taip pat pripažinusi, kad pėsčiųjų perėja V. Alanto gatvėje yra būtina. Planas ją įrengti buvo įtrauktas į 2020 m. eismo saugumo gerinimo programą.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad V. Alanto gatvėje pagal techninius reikalavimus pėsčiųjų perėja gali būti reguliuojama tik šviesoforu bei privalo atitikti visus saugos reikalavimus. Perėjos įrengimo darbai prasidės dar šiemet.

Jau šiais metais planuojama įrengti reguliuojamą pėsčiųjų perėją V. Alanto gatvėje ties Sakalų gatve ir sutvarkyti prieigas. Tam lėšos jau numatytos“, – teigė skyriaus vedėjas.

Pasak D. Vadlugos, Panevėžyje yra 221 nereguliuojama pėsčiųjų perėja ir tik 47-ios iš jų visiškai atitinka saugos reikalavimus. Dar šiais metais planuojama 88 pėsčiųjų perėjas pertvarkyti taip, kad jos būtų visiškai saugios.

Visas perėjas, kad atitiktų saugos reikalavimus, planuojama pertvarkyti iki 2025 metų. Šiais metais eismo saugumui gerinti Panevėžio mieste iš Savivaldybės ir valstybės biudžetų skirta 318 tūkst. Eur“, – kalbėjo D. Vadluga.

Komentarai

  • Siaip.kam meluot.Alanto gatve nebaigta.nes kur ji turi testis.savivaldybes pamirstas zolemis uzzelusi juosta.i kuria bomzai tempia is konteineriu savo..lobi“

  • nuo tokiu apsimetinejimu, D.vedluga, gal nereikia taip pompastiskai skelbti, kad rupi zmoniu saugumas, gyventoju sveikata…slykstu, kai Konstitucija virtusi nieku, kiek jusu, ten savivaldybej, islaikomu ir imituojanciu darba?

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų