Po planuojama nauja Panevėžio autobusų stotimi bus projektuojama ir kelių dešimčių vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.

Nauja stotis – su požemine aikštele

Nauja stotis – su požemine aikštele

Panevėžyje naują autobusų stotį planuojama statyti su požemine automobilių stovėjimo aikštele.

Dėl to sutarė miesto Savivaldybė ir stoties techninį projektą Aukštaitijos sostinei pasisiūliusi padovanoti privati įmonė „Baltisches Haus“. Ketvirtadienį abi pusės pasirašė paramos sutartį.

Skelbiama, jog priimdama paramą Savivaldybė sutaupė 123 tūkst. eurų. Miestas šių pinigų negaus – tokia suma įvertintas už privačias lėšas numatytas parengti naujos stoties techninis projektas. Jį rengs Rolando Paleko architektų studija.

Autobusų stotis būtų statoma Savanorių aikštėje, sklype tarp įvažos į dabartinę stotį ir alyvų skverelio. Jo vietoje numatyta įrengti peroną, o šalia – parką.

Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, į technines sąlygas įtrauktas ir pageidavimas po būsimąja autobusų stotimi suprojektuoti 67 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

„Rengdami projektuotojams techninę specifikaciją, vertinome visas ateityje galinčias kilti problemas. Kadangi aplinkinėse teritorijose sumažėjo automobilių stovėjimo vietų, jų nebeliko ir Laisvės aikštėje, ši problema tapo itin aktuali, o matant augančius transporto srautus tik dar aštrės“, – motyvavo T. Jukna.

Be to, anot jo, Statybos techniniame reglamente iki praėjusių metų pabaigos buvo įrašytas reikalavimas, jog statant naujas ar rekonstruojant senas autobusų stotis 1000-iui gyventojų turi būti įrengta ne mažiau nei viena automobilių stovėjimo vieta.

Nors ši sąlyga iš dokumento laikinai – nuo šių metų sausio iki kovo – išbraukta, pasak direktoriaus, jei ateityje ji vėl atsirastų, Panevėžio savivaldybei vienintelė išeitis taptų požeminės automobilių stovėjimo aikštelės įrengimas.

„Pačiame sklype nėra galimybės suprojektuoti tiek stovėjimo vietų. Vėliau rekonstruoti naują infrastruktūrą ar šalia stoties įrengti aikštelę būtų kur kas sudėtingiau nei tą padaryti ją statant“, – teigė T. Jukna.

Galerija

Statybos prasidėtų kitąmet

Techninio projekto rengėjams Savivaldybė yra pateikusi prieš kelis dešimtmečius atliktus šios vietos grunto geologinius tyrimus. Projektuotojai neįžvelgė problemų po numatytąja stotimi įrengti požeminę aikštelę. Visgi, pasak T. Juknos, svarstoma užsakyti ir papildomus geologinius tyrimus.

„Jei įrenginėjant aikštelę būtų rasti gruntiniai vandenys, dabartinės technologijos leidžia įrengti hidroizoliuojančius pagrindus, surinkti vandenį į šulinius ir pašalinti į nuotekų tinklus“, – išeitį mato Savivaldybės administracijos vadovas.

Anot jo, stoties ir požeminės automobilių stovėjimo aikštelės techninis projektas turėtų būti parengtas iki šių metų pabaigos. Po to bus kreipiamasi į Savivaldybės tarybą dėl leidimo skelbti rangos darbų pirkimą. Jei miesto politikai pritars, kad stotis būtų statoma pagal tokį projektą, kitų metų sausį–vasarį būtų skelbiamas konkursas rangovui parinkti ir, pasak T. Juknos, jau ateinančių metų gegužę galėtų startuoti stoties statybos.

„Taryba spręs, ar pagal tokį techninį projektą pirkti rangos darbus. Nemanau, kad gali būti prieštaraujama siūlymams, kurie logiški, pagrįsti ir būtini miestui. O visa kita yra tik politika“, – mano direktorius.

Privačios įmonės vadovas Audrius Masionis (kairėje) ir Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna pasirašė paramos sutartį dėl naujos autobusų stoties techninio projekto parengimo ir statybų priežiūros už verslininkų lėšas. I. Stulgaitės – Kriukienės nuotr.

Privačios įmonės vadovas Audrius Masionis (kairėje) ir Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna pasirašė paramos sutartį dėl naujos autobusų stoties techninio projekto parengimo ir statybų priežiūros už verslininkų lėšas. I. Stulgaitės – Kriukienės nuotr.

Mato išeitį

Dabartinės autobusų stoties kaimynystėje stūksantį šiuo metu tuščią banko pastatą projektavęs panevėžietis architektas Valdas Klimavičius pamena, jog miesto centrinėje dalyje statybininkai visais laikais turėjo problemų dėl grunto. Mat kadaise šią vietą kirto Sirupio upelio vaga. Ne veltui šiuo vardu dabar pavadinta gatvė. Architekto teigimu, požeminė automobilių stovėjimo aikštelė po stotimi būtų bene tinkamiausia išeitis išvengti keblumų dėl pagrindo stabilumo.

Statant miesto centrą upeliukas kanalizuotas, bet, pasak V. Klimavičiaus, įvairios nuosėdos ir panašūs reiškiniai grunte liko. Kai statė sovietinį monstrą, vėliau virtusį dviem pastatais – prekybos centru ir banku, anot V. Klimavičiaus, sukalti net 14 metrų poliai.

„Tik tokiame gylyje gruntas yra geras. Ten bet ką statant reikia varyti polius į bent jau 12 metrų gylį. Taip kad toje vietoje įrengti požeminę aikštelę ne tik įmanoma, bet ir reikalinga. Ją iškasus būtų iš dalies išspręsta grunto problema, nes kažką statant jį vis tiek iš ten tektų pašalinti. Daug didesnė problema būtų tos aikštelės ten neįrengti“, – pabrėžė architektas.

Be to, anot V. Klimavičiaus, viso pasaulio miestai savo centrinėse dalyse įrengia požemines automobilių stovėjimo aikšteles.

„Jei Panevėžys dabar praleis progą, ateityje to tikrai nebepadarysime“, – mano architektas.

Pažeidimų nenustatė

Privačios įmonės Panevėžio savivaldybei pasiūlytoji parama – naujos autobusų stoties techninis projektas – sulaukė daug Panevėžio tarybos opozicijos kritikos.

Įtarusi verslo ir Savivaldybės slaptus susitarimus, opozicija balsavimą ignoravo ir kreipėsi į institucijas.

„Panevėžio miesto tarybos opozicija, būdama dalele ,,miesto, priėmusio dovaną“ iš galimai suinteresuoto verslo subjekto bei siekdama visiems laikams išsiaiškinti, ar tokios dovanos yra labiau pasaka, ar labiau korupcija, kreipėsi į svarbias valstybės institucijas, prašydama išaiškinimo“, – tuomet aiškino opozicijos atstovė Gema Umbrasienė.

Devyni opozicijos atstovai nusiuntė raštą Specialiųjų tyrimų tarnybos Panevėžio valdybai, Apygardos prokuratūrai bei Vyriausybės atstovui prašydami išaiškinti, ar ši parama miestui neprieštarauja įstatymams.

Teisėsaugos institucijos šį prašymą išnagrinėti patikėjo Vyriausybės atstovui. Šis Tarybos sprendime priimti tokią paramą nenustatė teisės aktų pažeidimų.

Motyvai – patraukli teritorija

„Baltisches haus“ rinkodaros projektų vadovės Raimondos Mailaitės teigimu, parama – naujos autobusų stoties techninis projektas ir pačios stoties statybų priežiūra – Savivaldybei suteikiama neatlygintinai ir jai perduodama su visomis nuosavybės teisėmis.

Pasak R. Mailaitės, suteikdama tokią paramą įmonė siekia, kad ne tik erdvė greta jai priklausančio prekybos centro būtų tinkamai sutvarkyta, bet ir pati stotis liktų centre.

„Jau daugiau nei pora dešimtmečių Panevėžyje vystome prekybinės paskirties objektus bei nuomojame patalpas vietos verslui. Taip pat esame ir sklypo bei prekybos centro, kuris yra šalia dabartinės autobusų stoties, savininkai. Mums rūpi, kad kaimynystėje esanti autobusų stoties teritorija išlaikytų savo vertę, būtų tvarkinga ir patraukli miestiečiams bei miesto svečiams, o pati stotis išliktų šioje vietoje. Autobusų stotį pagal dar 2015 metais Rolando Paleko parengtą viziją savo lėšomis ketinome pastatyti patys, tačiau dėl vietos politikų pasipriešinimo šių planų teko atsisakyti“, – komentavo R. Mailaitė.

 

Komentarai

  • statykit ir kuo greiciau, nes vel umbrasiene su indiana prades sermuonelio ieskoti ar vytauto kapa suras, kad eilini syki projekta numuilinti

    • Ir kodėl požeminė aikštelė nebuvo suprojektuota po dabar rekonstruojama Laisvės aikšte priešais savivaldybę ???

      • Taigi po aikšte – paveldas, seno grindinio akmenys. jei tik būtų kas bandę pasvajoti apie tokią aikštelę, tuoj „paveldosaugininko“ žmona būtų visus ant blakstienų pastačiusi ir „požeminių ungurių“ rezervatą įkūrusi šermuonėliui į draugus. beje – dar nevėlu – atras kokį išnykusį gyvūną ir buvusioje Sirupio upelio vagoje, ir čia uždraus aikštelę statyti.

        • Atsakyti
    • Taigi prokurorai buvo jau ispeje nebedaryi aferu su stotimi, ar nusalintajam nusispjauti ir i istaymus?

      • Ar iš mėnulio iškritai??? Kokios aferos? prie ko čia meras? Senai stotį perstatyti buvo būtina, tik opozicija vis pagalius kaišo ir viską skundžia. Dėl saujelės trumparegiškų ir viskuo nepatenkintų politikų, kenčia visas miestas, o iš stoties juokiasi ne tik Lietuva, bet ir užsienis, Jei ne umbasienės chebra, stotis miestui iš viso nebūtų kainavusi nei cento, verslininkai už savo lėšas ją būtų pastatę.

        • Atsakyti
  • nu su ta stotimi anekdotai sklando, stato, stato ir niekaip nepastato, bent iki šiol perą pusamžį tik liežuviais statė

  • Visi tokie suage ir dydeli, o pasakomis vis dar tykite.

  • vadinasi stoties dar nebus…….

  • ir kas tą Panevėžį prakeikė,kad taip nesiseka. Gal popiežių pasikvieskite,kad pašventintu.

    • gal Vitaliukas galėtų kokį poterį sukalbėti.

      • Atsakyti
  • pasaka be galo

  • skaitau, skaitau šią info ir niekur nerandu parašyta, o ir žiūrint pateiktas vizualizacijas nesuprantu kokio gi ploto bus tas naujasis autobusų stoties pastatas? Ar tai bus tik „kioskelis“ kasininkui ir dispečeriui dirbantis nuo 8 iki 18 val.? O keleiviai autobusų lauks atvirame dengtame perone (kad nelytų ant galvos) ar sėdėdami ant žolytės įrengtame naujame parke? Juk ir dabar keleiviai stovi ir laukia autobusų lauke.
    O dėl info apie planuojamą įrengti 67 vietų požeminę stovėjimo aikštelę: juk ji didžiausia tikimybė planuojama , kad bus mokama.
    Taigi, gerbiamieji panevėžiečiai nemokamas sūris būna tik spąstuose.

    • Atsakyti
  • O aš turiu klausimėlį, jei taip viskas pasikeis, tai ar liks privažiavimas savanorių aikštės kraštu pvz.iki darbo biržos ar viešbučio Conviva…nes taip perkėlus autobusų judėjimą, tai gatvės lyg ir nebelieka????

    • Atsakyti
  • gal šį kartą pasiseks, nors konservai su savo padėjėjais ir eis iš proto. Panevėžiečiai, pagalvokite ką Jūs darote, kad balsuojate už konservus. Jūs žlugdote savo anūkų miestą, nes konservams terūpi tik jų kišenės, o ne žmonės. Nejaugi dar nepasimokėte iš Matuzų šeimos.

  • NEREIKALINA JOKIA NAUJA STOTIS,- MES PANEVĖŽIEČIAI JUK TURIME GERAI PASTATYTĄ TARYBINIAIS METAIS MŪRO SIENOMIS PAKANKAMAI TALPIĄ AUTBUSŲ STOTĮ. REIKALINGA TIK JĄ RESTAURUOTI. ŽMONĖS IŠVAŽINĖJO YVENTI IR DIRBTI, BEI MOKYTIS KITUR. PRAVESKITE TYRIMĄ, KIEK ŽMONIŲ NAUDOJASI TA STOTIMI IR PAMATYSITE FAKTĄ! ČIA „“…PAKASTA KITUR „- MATOMAI SVARBU GYVAI PAJUDINTI PINIGINĮ DALYKĖLĮ….????

  • KAM Panevėžiui požeminės aikštelės- kada žmonės išvažinėjo ? Galimai , sugalvota, jeigu vietoje senosios autobusų stoties rekonstravus ją naujam savininkui būtų reorganizuota į viešbutį—-tai automobilių aikštelė tiks ! Bet KAS TAS bus to viešbučio savininkas ? Čia jau klausimas GER. GEMAI – KAD NEPRAŽIŪRĖTŲ to REIKALO …. ????

  • Džiaugėmės ir esame patenkinti esama Panevėžio m . dabartine autobusų stotimi . Keleivių sriautai maži , viskas yra normos ribose . Kam tokios milžiniškos išlaidos ? Kuriems asmeniškai NEPAPRASTAI REIKIA TO ESANČIO AUTOBUSŲ STOTIES PASTATO ??? MATOMAI TO IR SIEKIA …..?
    GERIAU pastatytų naują pastatą , skirtą ligonių slaugai arba senelių prieglaudą – to Panevėžiui tikrai skubiai reikalinga !

    • Atsakyti
    • ypac jau kokius 20 metu mus dziugina stoties sikinykas-tupykla, net analogov )))) uzsienio turistai tiesiog selfinasi, negali patiketi kad cia 2020m lt eurpos valstybe,

  • Juokingai skamba tokie užmojai statyboms.? Pirmiausia praveskite tyrimus gyventojų, ar reikalinga nauja autobusų stotis jiems, kada maždaug apie 60-70 proc. nesinaudoja autobusų paslaugomis, nes turi nuosavus automobilius. Atvyksta ir išvyksta dauguma rajono gyventojų . AR dar kam neaišku, kad apytušti važinėja autobusai ,kol neprasideda sodininkams soduose darbai ??? Matomai , tų naujųjų statybų užmojų tikrasis tikslas -mįslė , neatskleista iki galo ? Kas padės įminti tą mįslę ? Kviečiame gerb. seimūną į pagalbą !

    • Atsakyti
  • Prašome įvardinti, kokie savininkai valdo esančius pastatus prisišliejusius prie esamos AUTOBUSŲ STOTIES pastato (arba savininkas), kuris jau šildosi šoną savo nuosavo nekilnojamomo turto ???

    • Atsakyti
  • Šiuo atvėju, kaip tik konservatoriams rūpi VISŲ MŪSŲ pinigai, kad nebūtų paleisti vėjuje milijonai eur. ? Nereikalinga jokia nauja Panevėžiui autobusų stotis . Kas matė tą projektą, tai šaipėsi, kad tame projekte stotis pavaizduota , kaip SPAUDOS kioskas su atverstų stogu, atsieit peronas , keleiviams laukti… Garantuojame, kad – Nei vienas savivaldybės atsakingas atstovas nesinaudoja nei dabartine , nei planuojama autobusų stotimi nesinaudos, tik be reikalo vargsta…. Kviečiame ir laukiame gerb. seimūno P. Urbšio nuomonės.

    • Atsakyti
  • Kur kiti naujos autobusų stoties priešinykai? Kodėl tyli?
    Už Leliuko išrinkimą miesto Tarybos nariu tai savo balsus per 2019 savivaldos rinkimus atidavė 476 miestiečiai. Ar 450 iš 476 jau pakeitė nuomonę?

  • Kiekviename Panevėžio skvere, kur dabar dumblynai ir šiukšlės, dar nesurinktos nuo Šv. Kalėdų, kur pilna automašinų sporto aikštelėse, bus pastatyti požeminiai garažai. Šviesūs, erdvūs, su ventiliacija ir gėlėmis…

    • Atsakyti
  • kada konservatoriai baigs griauti, fermas, baigs šildyti orą , nes tik jie pradangino žiemą. Ir kada tas Urbšys pagaliau įstos į konservatorių partiją…

  • Paklausius rèkianĉios opozicijos tai miestui nieko nereikia ….ju manymu menu centra galima padaryti koncervu fabrike…tai dar stoti ir baseina ten ikelkime ir bus ekonomija…pripuole prie valdzios ko gero taip ir pasielgtu…nu nedidelio rašto…

Rodyti visus komentarus (25)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų