Unikali idėja gimė visai paprastai. Fotografė pasakoja, kad jos darbai ant drobės atspausti jau seniai – prieš gerą dešimtmetį, kai tik atsirado tokia galimybė. Nespalvotos fotografijos ant drobės tuo metu pakeliavo ir po Lietuvą.
„Sumąsčiau, kad reikia kažką užpiešti ant tų drobių. Sūnus baigęs Dailės akademiją. Ekspromtu leidau jam improvizuoti“, – pasakoja M. Šileikaitė-Čičirkienė.
Menininkė tikina visiškai nesikišusi į sūnaus kūrybą – leidusi ant jos darbų įgyvendinti savas mintis. Rezultatas – tarsi susilieję du skirtingi pasauliai ir dviejų menininkų mintys.
Parodoje eksponuojami 24 darbai. Per jos atidarymą pastebėta, jog sūnus, tapydamas ant mamos fotografijų, truputį pridengė realų pasaulį ir šie darbai dabar turi keletą planų.
Parodų, kai fotografijose naudojami ir tapybos elementai, būta, tačiau M. Šileikaitė-Čičirkienė spėja, kad tokia paroda, kai fotografija ir tapyba sujungiamos ant drobės, greičiausiai pirmoji Lietuvoje.
„Pavadinčiau mamos ir sūnaus šeštadieniu pokalbiu“, – parodą apibendrina M. Misevičius-Sim.
Jo teigimu, nebuvo sunku dirbti su mamos fotografijomis.
„Esu labai detalus ir smulkmeniškas, o šitoje parodoje yra atvirkštinis mano išsireiškimas – ištraukti arba pagilinti formas. Nuotraukos gana detalios, tad jei būčiau „užsidetalinęs“ būtų per daug marga“, – sako M. Misevičius-Sim.
Menininkų – sūnaus ir mamos duetas neatmeta galimybės ateityje surengti ir daugiau bendrų parodų.
„Kažkur skaičiau, kad spalva ir forma išlaisvina mintį. Mes save išlaisvinome iš to susikaupimo, kad čia – mes tobuli“, – sako M. Šileikaitė-Čičirkienė.
Anot jos, nors atrodo, kad darbai iki galo užbaigti, tačiau absoliučios tobulybės nėra. Apie tai parodos recenzijoje kalba ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų katedros vedėjas doc.dr. Remigijus Venckus. Jo teigimu, absoliučios kūrinio formos tobulybės nėra nei fotografijoje, nei tapyboje, o šios parodos autoriai tarsi žaidžia su iliuzija.
„Dar kartą kartoju, neapsigaukime, tobulybę drąsiai ir išradingai kritikuoja abu menininkai, puoselėdami fotografijos ir tapybos dialogą“, – teigia doc.dr. R. Venckus.
Jis atkreipia dėmesį, kad eksponuojami darbai yra ne tik „dviejų menininkų susitikimas, dviejų kartų kūrybinis pokalbis, vienas kito kūrybos pratęsimas bei papildymas, bet ir nuoširdi motinos ir sūnaus diskusija“. Be to, ši paroda gali būti traktuojama kaip amžina tapybos bei fotografijos diskusija.
„R. Venckus išieškojo mūsų darbuose, kad niekada nebūna tobulos fotografijos. Mantas dar pabandė tai padaryti per savo prizmę. Tobulo nieko nėra. Tai yra ieškojimas, tai yra kūryba, tai yra labai įdomu“, – sako M. Šileikaitė-Čičirkienė.
Komentarai
„…tokia paroda, kai fotografija ir tapyba sujungiamos ant drobės, greičiausiai pirmoji Lietuvoje…“ – kas per kliedesiukai. Tai juk buvo Albino Vološkevičiaus projektas- paroda „Kritinė riba“, skiriama Černobilio atominės elektrinės katastrofos trisdešimtmečiui paminėti. Paroda buvo J.Miltinio teatre. Nejau taip prastai pas Mariją su atmintimi …
Drįstu pasiginčyti, tikrai ne pirmieji Lietuvoje, kurie tai padarė.
Vogta ideja tai jau tikrai
2016m. metais pati prastačiau Lietuvoje tarptautiniame festyvalyje ,,Keturiese“ fotografija ant drobės bei tapyta su šviečiančiais dažais. Meno kurinys kuris atskleidžia ne tik trimati vaizda bet tampa TRYS paveikslai viename. Nes šie darbai yra eksponuojami net nakties metu.
Paroda verta demesio. Sveikinimai