Tik ketvirtadienį ją galiausiai užtaisę kelininkai patys pripažįsta, kad veikiausiai greitai teks sugrįžti jos iš naujo lopyti.
Kelininkų vairuotojai laukia ir ties Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryža.
Po praėjusių metų pabaigoje įvykusios vandentiekio avarijos čia taip pat liko duobė ir ji kasdien gilėja.
Ilgiau nei savaitę Smėlynės gatvėje ties tiltu vairuotojams teko rizikingai laviruoti.
Atsivėrusi nedidelė duobė tapo rimtu kliuviniu išsukantiems iš prekybos centro, o ypač – miesto maršrutinių autobusų vairuotojams.
Šie, kad išvažiuotų iš stotelės, priversti sukti iš karto į antrąją eismo juostą ir darydami tokį gana staigų posūkį kone išlįsti į priešpriešinę eismo juostą.
Įmonės Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Arnoldas Gražys pasakoja anksčiau tokius vairuotojų skundus dėl duobės Smėlynės gatvėje perdavęs Panevėžio savivaldybei.
„Tai aktualu ne vien autobusų, bet ir visiems vairuotojams“, – sako direktorius.
Kasdien Smėlynės gatve važiuojantis panevėžietis Paulius pasakojo mintinai jau žinantis, kur atsivėrusi duobė.
Važiuodamas nuo centro Smėlynės gatvės tilto link iš anksto stengiasi persirikiuoti į antrąją eismo juostą, kad aplenktų įspėjamuoju stulpeliu pažymėtą vietą.
Dalis vairuotojų bando važiuoti ir pirmąja eismo juosta pagal kraštą, tačiau tuomet, pasak Pauliaus, ratai liečia duobę, o platesni automobiliai ar autobusai net nepravažiuotų.
„Išvažiuojantiems iš „Maximos“ kyla daugiau problemų, nes reikia išsukti labai plačiu spinduliu, kad duobė nepagautų“, – pažymi Paulius.
Dėl menkos duobės piko valandomis susidaro kamščiai.
„Ryte ar vakarais po darbo susikuria spūstys ir netgi gali susidaryti kritinė situacija. Man labai keista, kad tokia menkutė duobė stovi netvarkoma jau bene porą savaičių“, – stebisi Paulius.
Ilgiau nei savaitę vairuotojų kantrybę bandžiusi duobė Smėlynės gatvėje ketvirtadienį pagaliau užpilta. P. ŽIDONIO nuotr.
Pauliaus teigimu, dar vieni spąstai vairuotojams veriasi kitoje miesto centro vietoje, ties Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryža.
Čia praėjusių metų pabaigoje įvykus magistralinio vandentiekio avarijai paplauti gatvės pagrindai.
„Tie, kas nuolat čia važinėja, įsidėmėję nelygumus ir pristabdo arba slalomu stengiasi juos apvažiuoti“, – pasakoja Paulius.
Anot jo, šioje vietoje duobė akivaizdžiai gilėja.
„Nėra jokio įspėjimo ženklo, kad ten kelio nelygumai ar dar kažkas. Bent jau tiek turėtų būti padaryta“, – piktinasi vairuotojas.
Panevėžiečio manymu, netvarkant šios vietos, tik laiko klausimas, kada vėl susidarys įgriuva ir tuomet sankryžą jau teks uždaryti ilgam.
„Visas asfaltas suskilinėjęs ir man atrodo, kad po truputį dumba. Nenustebčiau, jeigu greitu metu čia būtų kokių staigmenų“, – sako Paulius.
Smėlynės gatvę tvarkę kelininkai pripažįsta: toks remontas naudos duoda, ko gero, tik savaitei. P. ŽIDONIO nuotr.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga tvirtino, kad konkursą miesto gatvėms tvarkyti laimėjusi įmonė „JK Ranga“ informuota apie duobę ties Smėlynės gatvės tiltu.
„Oras nebuvo palankus darbams. Dabar jau pliusinė temperatūra, gali sutvarkyti“, – rangovus teisino vedėjas.
„Sekundę“ D. Vadluga patikino, jog duobė bus užlyginta jau tą pačią dieną.
Iš tiesų po pokalbio su vedėju vakar po pietų duobė jau buvo užpilta, tačiau jos vietą tebežymėjo įspėjamasis ženklas.
Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryžoje, pripažįsta D. Vadluga, padėtis rimtesnė.
„Bus daug skambučių, daug gyventojų, vairuotojų pykčių.“
A. Katkus
Pasak jo, šią vietą tvarkyti privalo įmonė „Aukštaitijos vandenys“, dėl kurios vamzdžių avarijos ir kilo problemų.
Tuo metu buvo skubiai pašalinti tik avarijos padariniai.
„Planavome sankryžą uždaryti dar prieš žiemą. Kadangi darbai užsitęstų, atidėjome juos pavasariui“, – kalbėjo D. Vadluga.
Išgirdęs, kad, vairuotojų manymu, duobė gilėja, vedėjas pažadėjo nusiųsti specialistus apžiūrėti ir įvertinti gatvės būklę.
Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryžoje po praėjusių metų pabaigoje įvykusios vandentiekio avarijos liko duobė ir ji kasdien gilėja. P. ŽIDONIO nuotr.
Nors duobės Smėlynės gatvėje ketvirtadienį neliko, ją užlopę kelininkai pripažįsta: po savaitės vairuotojai vėl keiks šią vietą.
„JK Ranga“ projektų vadovo Algimanto Katkaus teigimu, ši duobė tvarkyta jau du kartus, o dabar – trečiąjį.
Kadangi žiemą karštas asfaltas, kokiu paprastai asfaltuojamos gatvės, negaminamas, duobės laikinai užtaisomos vadinamuoju šaltu asfaltu.
„Du kartus tvarkėme duobę Smėlynės gatvėje, bet šaltas asfaltas ilgai nelaiko, ten didelis automobilių srautas. Šiandien lopome tą duobę jau trečią kartą. Kol nepradės gaminti tikro asfalto, tol bus bėdų“, – „Sekundei“ aiškino A. Katkus.
Įsigyti karšto asfalto, jo manymu, bus galima tik nuo kovo vidurio. Jei vėl neatšals, ši vieta bus sutvarkyta normaliai – planuojama išpjauti didesnį lopą asfalto ir išlieti naują.
Pasak A. Katkaus, mieste yra ir daugiau vietų, kuriose duobės tik užlipdomos.
Taip yra G. Petkevičaitės-Bitės gatvėje, ant Nemuno gatvės tilto.
Bendrą miesto gatvių ir daugiabučių kiemų situaciją A. Katkus vadina baisia.
Pasak projektų vadovo, itin duobėti daugiabučių kiemai, tačiau duobių gausu ir gatvėse, net ir centrinėse, kurios tvarkytos anksčiau.
„Bus daug skambučių, daug gyventojų, vairuotojų pykčių. Greičiausiai reikės dirbti ne vienai, o kelioms brigadoms“, – svarsto „JK Ranga“ atstovas.
Tačiau, anot jo, Savivaldybė neturi tokių finansinių galimybių, kad visur paklotų naują asfaltą, todėl atsiveriančios duobės tik lopomos.