Laiku nepašalinus gedimų, ESO vartotojams mokės kompensacijas

Laiku nepašalinus gedimų, ESO vartotojams mokės kompensacijas

Nuo šių metų liepos 1 dienos priklausomai nuo teritorijos visiems vartotojams neplaninių atjungimų arba gedimų atvejais bus taikomi bendri elektros energijos atstatymo laikai. Juos viršijus, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įsipareigoja savo klientams išmokėti kompensacijas.

Anot ESO viešųjų ryšių projektų vadovės Rasos Juodkienės, pokytis vykdomas remiantis Elektros energetikos įstatymo pakeitimais ir yra aktualiausias verslo klientams, kuriems už didesnį patikimumo aprūpinimą elektros energija suteikta I ar II patikimumo kategorija ir kurie šiuo metu moka patikimumo kategorijos dedamąją. Pagal keičiamą tvarką, II kategorijai elektros energijos tiekimo atstatymą privaloma užtikrinti ne ilgiau nei per 2,5 valandos.
„Naikiname dar sovietmečiu atsiradusias taip vadinamas patikimumo kategorijas. Pakeitus įstatyminę bazę, pereiname prie vakarietiško modelio, kai galime tikslingai investuoti į tinklą atliepdami rinkos poreikius ir leisti sutaupyti verslui, kuris moka už kategorijas, nors ESO elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra pastebimai sutrumpėjęs ir lenkia patikimumo kategorijose numatytas 2,5val.“, – sakė R. Juodkienė.
Kada priklausys kompensacijos
Nors ESO vidutinis elektros energijos tiekimo atstatymo laikas yra 1,6 valandos, susiklosčius išskirtinėms situacijoms, jis gali prailgėti. Anot ESO atstovės, naikinant patikimumo kategorijas, bendrovė įsipareigoja atstatyti elektros energijos persiuntimą ne vėliau kaip per 6 valandas po gedimo tiems vartotojams, kurių elektros įrenginiai įrengti didžiuosiuose Lietuvos miestuose, turinčiuose daugiau kaip 80 tūkst. gyventojų (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys). Įsigaliojus pokyčiui, ESO per 6 valandas energijos tiekimą turės atstatyti ir laisvųjų ekonominių zonų teritorijose.
Kai vartotojų elektros įrenginiai, įrengti kitoje Lietuvos teritorijoje, atnaujinti elektros energijos tiekimą bus siekiama ne vėliau kaip per 12 valandų po gedimo. Jeigu nurodytas laikas bus viršytas, klientams taip pat bus mokamos kompensacijos.
Išskiriama ir tai, kad elektros energijos persiuntimui nutrūkus dėl gamtos reiškinių (potvynio, perkūnijos, apšalo, šlapdribos, audros, škvalo, ižo ar panašiai) sukeltos energetikos objektų ir įrenginių avarijos ar gaisro, ESO bus taikomas reikalavimas atnaujinti elektros energijos persiuntimą vartotojams per 72 valandas.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų