Reaguodama į automobilių taršą, ES imasi ryžtingesnių veiksmų ir automobilių gamintojams ruošia apynasrį. Europos Parlamento (EP) Aplinkos komitetas rugsėjo 10-ąją susirinko į posėdį, kuriame pritarė ambicingiems anglies dvideginio mažinimo tikslams, sulaukusiems prieštaringų vertinimų iš pačių automobilių industrijos atstovų.
EP komiteto nariai pritarė siūlymui iki 2030 m. 45 proc. sumažinti automobilių išmetamo anglies dioksido, kuris yra viena pagrindinių klimato atšilimo priežasčių, kiekį. Be to, keliamas ir tarpinis tikslas – iki 2025 m. automobilių išmetamą CO2 kiekį sumažinti bent 20 proc.
EP narės Miriam Dalli (S&D) pranešime numatyta, kad automobilių gamintojai privalės prisitaikyti prie pokyčių ir pakoreguoti savo bendruosius parduodamų transporto priemonių tikslus. Kitais žodžiais tariant, gamintojai turės parduoti daugiau ekologiškų transporto priemonių, net jei tai nenumatyta dabartiniuose jų planuose.
Europarlamentarai balsavo už tai, kad automobilių industrijos atstovai būtų įpareigoti nustatyti aukštesnes gaires mažos emisijos automobilių gamybai. Siūloma, kad iki 2025 m. parduodamos ekologiškos transporto priemonės turėtų sudaryti 25 proc., o iki 2030 m. – 40 proc. viso parduodamo automobilių kiekio. Jei gamintojai nepaklustų šiems reikalavimams ar neįgyvendintų tikslų, jiems grėstų baudos.
Jau spalio mėnesio EP plenariniame posėdyje europarlamentarai turi galutinai patvirtinti bendrą poziciją, kuria remiantis būtų inicijuota diskusija su visomis 28 bloko valstybėmis. Tikėtina, kad ši diskusija bus itin arši, nes didelę automobilių pramonę turinčios ES narės bijo griežtesnio reguliavimo ir greičiausiai norėtų jo išvengti.
Automobilių industrijos atstovai nesutinka su EP svarstomu įstatymo projektu. Baiminamasi, kad tai gali pakenkti ne tik patiems verslininkams, tačiau ir visai ES ekonomikai.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) tvirtina, kad prasta infrastruktūra bei nepakankamai išsivysčiusi vartotojų rinka riboja jų galimybes parduoti daugiau elektromobilių. Maža to, ACEA atstovai priduria, kad elektromobilių gamybos procese reikia mažiau dalių ir techninės priežiūros. Dėl to esą gali tekti atleisti dalį darbuotojų.