Tendencijos rodo, kad pirkėjai vis anksčiau pradeda ruoštis ir ieškoti dovanų Kalėdoms. Pernai tokia prekyba prasidėjo dar prieš juodąjį penktadienį lapkričio 27-ąją, šiemet jau ir Vienišių dienos – lapkričio 11-osios – rekordinis išpardavimas pranoko prekybininkų lūkesčius. „SEKUNDĖS“ nuotr.

Karantinas užkūrė kalėdinę karštinę

Karantinas užkūrė kalėdinę karštinę

Vos spėjo užgesti Vėlinių žvakutės ir iš karto startavo kalėdinė prekyba.

Pardavėjai pastebi, kad karantinas ne tik netrukdo pirkėjams jau dairytis dovanų šventėms, bet netgi paankstino pirkimo vajų.

Pavasario pamokos

Panevėžietė Daiva jau gali būti rami – ji nupirko visas kalėdines dovanas 14 artimųjų, giminių ir draugų. Šiam būriui supakuota didelė krūva įvairiausių smulkmenų: nuo kosmetikos priemonių iki namų kvepalų, termosinių puodelių ir vaikiškų knygelių.

„Pavasarį, kai buvo pirmasis karantinas ir niekas nedirbo, teko ilgai pasukti galvą, kaip rasti dovanų gimtadieniams. Į parduotuvę nenueisi, dovanų kuponų nenupirksi, niekas nežinojo, kiek tas tęsis. Kai vėl pasigirdo kalbų apie naują karantiną, nieko nebelaukiau ir pradėjau apsipirkti šventėms“, – pasakojo Daiva.

Ji pastebi, kad ir parduotuvės šiemet anksčiau pradėjo kalėdinę prekybą.

Nemažai dovanų panevėžietė radusi savo miesto prekybos centruose, kai ką siuntėsi iš internetinės parduotuvės, keletą daiktų užsisakė iš platintojų, vieną dovaną pirko specializuotoje prekyvietėje.

„Pamatai ką nors gražaus, pagalvoji: tiktų tam ar anam, ir imi. Taip ir finansiškai geriau, nes galėjau dairytis nuolaidų ir už nedidelę kainą įsigyti nepigų daiktą“, – priduria Daiva.

Jos dovanų vidutinė kaina siekia nuo 7 iki 10 eurų.

Dovanos supakuotos

Ne viena Daiva šiemet sugalvojo anksčiau pasiruošti Kalėdoms. Pardavėjai taip pat pastebi, kad skirtingai nuo kitų metų, šiemet pirkėjai anksčiau leidosi į dovanų paieškas.

„Žmonės iš tiesų jau rūpinasi kalėdinėmis dovanomis. Didelių srautų dar nėra, bet pagyvėjimas jaučiamas. Vyresni žmonės po parduotuves vaikštinėja labiau nuo ryto, jaunesni – po darbo“, – sako prekybos centro „Babilonas“ vadovė Asta Jasilionė.

Karantinas ir baimė dėl koronaviruso, anot jos, ne tik paankstino apsipirkimą šventėms, bet ir pakeitė pirkėjų įpročius. Dabar retas atvyksta tiesiog pasivaikščioti po parduotuves: pirkėjai turi aiškų tikslą, planą, nueina, kur reikia, ir iš karto išeina.

Pasikeitė, A. Jasilionės pastebėjimu, ir kalėdinių dovanų pirkimas.

„Matome, kad atsisakoma masinių smulkių pirkinių šventėms ir apsiribojama dovanomis tik artimųjų rate“, – pasakoja prekybos centro vadovė.

Didesnius srautus ji šiuo metu stebi buitinės technikos, daiktų, išskirtinių maisto gaminių parduotuvėse. Daugiau darbo atsirado ir prekybos centro pakuotojams.

„Net ir pačiose parduotuvėse daugiau nuperkama dovanų pakavimo popieriaus“, – sako A. Jasilionė.

Artėjančias Kalėdas, anot jos, jaučia net gyvūnų prekių pardavėjai.

Pats puoštis pradėjęs prekybos centras Kalėdų laukimą oficialiai skelbti žada kitą savaitę. Visgi Kalėdų eglės įžiebimas bus tik virtualus, o tradicinis Kalėdų paštas vaikams persikels į internetą.

„Vartojimas karantino metu nestoja, stokodami kitokių pramogų ir malonumų, nemaža dalis tautiečių lepina save pirkiniais.“

J. Civilkienė

Rekordiniai išpardavimai

Kad šiemet pardavimai Kalėdoms didesni bei pirkėjai aktyvesni, pastebi ir internetinis prekybos centras „Pigu.lt“.

„Kasmetinės elektroninės prekybos tendencijos rodo, kad žmonės vis anksčiau pradeda ruoštis ir ieškoti dovanų Kalėdoms. Pernai tokia prekyba prasidėjo dar prieš juodąjį penktadienį (lapkričio 27 dieną – aut. pastaba). Šiemet jau ir Vienišių dienos (lapkričio 11 d.) rekordinis išpardavimas pranoko prekybininkų lūkesčius. Jis  savo rezultatais pralenkė praėjusių metų ir taip sėkmingu laikytą juodąjį penktadienį, – pasakoja internetinės parduotuvės  Komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė.

Anot jos, klientai šiuo metu ypač perka aprangą, avalynę ir aksesuarus.

Taip pat aktyviai perkamos įvairias asmens higienos ir apsaugos priemonės – apsauginės veido kaukės, skydeliai, dezinfekciniai skysčiai. Tai yra prekės, kurios tik šiemet įsiveržė į populiariausiųjų prekių kategorijų penketuką, jų išaugusius pardavimus lėmė karantinas ir būtinybė apsisaugoti nuo siaučiančio viruso.

Karantinas išaugino ir biuro baldų bei kompiuterinės įrangos paklausą. Klientai perka viską, kad patogiai įsirengtų darbo ir mokslo vietas namuose. Biuro reikmenų kategorijos prekių užsakymų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šiemet parduotuvė skaičiuoja apie 70 proc. daugiau.

Kompensuoja pramogas

Ne pirmus metus Kalėdų laikotarpio prekybą sekantis „Swedbanko“ Finansų institutas ir šiemet jau pradėjo savo įprastą tyrimą. Pirmuosius jo rezultatus ekspertai sumuoti planuoja gruodžio pradžioje. Tačiau ir dabar šie specialistai pastebi, kad šventėms lietuviai suskubo ruoštis anksčiau.

„Mūsų turimi duomenys patvirtina pardavėjų pastebėjimą. Vartojimas karantino metu nestoja, stokodami kitokių pramogų ir malonumų, nemaža dalis tautiečių lepina save pirkiniais“, – teigia „Swedbanko“ Finansų instituto vadovė Jūratė Civilkienė.
Anot jos, praėjusių metų tyrimas atskleidė, kad populiariausios lietuvių dovanos buvo dovanų kuponai, kosmetika, kelionių kuponai, išmanieji įrenginiai. Didžioji dauguma pirkėjų dovanų ieškojo prekybos centruose, tačiau matėsi ir ženklus apsipirkimo internetu didėjimas.

„Labai tikėtina, kad šiais metais apsipirkimų internetu bus dar daugiau, kaip ir išmaniųjų įrenginių, tapusių mūsų gyvenime nepamainomais dalykais“, – spėja J. Civilkienė.

Komentarai

  • Tai jau tikrai užkūrė. Kavines nedirba, bet prekybcentriai sausakimsi.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų