Karantinas kainų neizoliavo

Karantinas kainų neizoliavo

Karantinas, saviizoliacija byloja apie visišką stagnaciją, tačiau maisto kainoms toks sąstingis svetimas. Pastarosiomis savaitėmis kai kurie verslininkai, panašu, spėjo pasinaudoti susiklosčiusia situacija savo naudai.

Lietuvai sunkiu koronaviruso pandemijos metu daugiausia dėmesio skiriama biologinei grėsmei. Visgi kainas parduotuvėse sekantis interneto portalas prognozuoja gresiantį ekonominį pavojų.
„Su šiuo karantinu iš biologinės grėsmės pereiname į rimtą ekonominę krizę. Vartojimas jau mažėja dėl žmonių baimės, jie išgąsdinti ne tik ligos, bet ir mažėjančių pajamų. Darbovietės gelbėjasi prastovomis, atleidžia darbuotojus, pastarieji lieka be pinigų, ima taupyti. O parduotuvėse nuo pat karantino pradžios matėme verslo naudojimąsi situacija“, – sako portalo „Pricer.Lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Anot jo, prekybos centrai aprimo tik dabar, kai jų „solidarizacija“ tampa akivaizdi. Bet kovo mėnesį atliktas kainų tyrimas rodo, kad pirmosiomis karantino savaitėmis kai kurių prekybininkų elgesys nebuvo geranoriškas.
„Matėme didžiulį srautą informacinių pranešimų apie prekybos tinklų pasiaukojimą, socialinę atsakomybę, saugumą, bet nereikia klausyti, kas ką sako, reikia stebėti, kas ką daro. Kol kas pastebėjimai nekokie ir baisu, kad neprasidėtų tikrieji Žiurkės metai“, – sako A. Vizickas.

Brango kruopos

Pasak A. Vizicko, dalis maisto produktų toliau brangsta.
Palyginti su šių metų vasario mėnesiu, pigiausių maisto prekių krepšelis Lietuvos prekybos tinkluose pabrango 10 centų. Dabar jis siekia 57,1 euro – 6,9 proc. brangesnis, nei buvo prieš metus.
Trečdaliu, „Pricer.LT“ duomenimis, vien per kovą pabrango per karantiną populiarios ilgo galiojimo maisto prekės. Vasario 26 d. pigiausia grikių pakuotė (800 g) parduotuvėse kainavo 85 centus, o kovo pabaigoje jos kaina išaugo iki 1,15 euro. Ryžių rinka sukrėtimą pajuto dar žiemą, kai korona siaubė Kiniją. Šitų kruopų pigiausias maišelis per praėjusį mėnesį pabrango nuo 55 iki 75 centų.
Kai kurių pigiausių dažnai perkamų produktų net nebeliko ir žmonės priversti rinktis brangesnį jų asortimentą. Taip nutiko su šokoladu.
„Prieš mėnesį prekybos centruose dar buvo galima rasti 35 centus kainavusią šokolado plytelę (100 g), dabar tokios nebėra. Pigiausias tapo antras pagal brangumą, 85 centus kainavęs saldėsis – šis produktas pirkėjui pigiausių prekių krepšelį finansiškai pasunkino trigubai“, – savo komandos pastebėjimais dalijosi A. Vizickas.

Visą straipsnį skaitykite balandžio 8 dienos (trečiadienio) „Sekundės“ laikraštyje.

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų