Jubiliatą pasveikino ir skrydžio broliai

Jubiliatą pasveikino ir skrydžio broliai

 

Panevėžio garbės pilietis, žinomas lakūnas ir aviacijos konstruktorius 85-erių metų jubiliejų švenčiantis Vladas Kensgaila sulaukė ne tik valdžios, artimųjų ir draugų dėmesio, bet ir aviacijos veteranų sveikinimų.

Rugsėjo 23-iąją jubiliejų minėjęs V. Kensgaila gražią sukaktį pažymėti nusprendė tik artimų žmonių rate, tačiau ilgamečiai bendražygiai paruošė jam netikėtą staigmeną, apie kurią žinojo tik jubiliato sūnus. Beveik tris dešimtmečius artimai su V. Kensgaila bičiuliavęsis Bronius Zaronskis šventės kaltininką pakvietė į Panevėžio aeroklubą, kur čia jo laukė Panevėžio aviacijos veteranai, Lietuvos aviacijos veteranų sąjungos delegacija, vadovaujama Jono Mažinto.

„Dėl silpnos sveikatos V. Kensgaila jau nebegali skraidyti, tad mes nusprendėme jam padaryti staigmeną ir įsodinę į lėktuvą, tik šįkart keleivio vietą, apsukome kelis ratus aplink Panevėžį ir paties namus“, – pasakojo B. Zaronskis.

Po gimtadienio skrydžio V. Kensgailos laukė bičiulių ir draugų sveikinimai, gėlės, dovanos ir dėmesys.

Garsios Švėkšnos bajorų Kęsgailų giminės palikuonis V. Kensgaila – vienas žymiausių Lietuvos lakūnų ir aviacijos inžinierių, išgarsėjęs tuo, kad sukūrė lėktuvo „Lituanica“, kuriuo Atlanto vandenyną perskrido Steponas Darius ir Stasys Girėnas, kopiją. Jis taip pat suprojektavo devynis aukštesnės klasės savadarbius lėktuvus, į padanges pakilo dar keliolika jo sukonstruotų smulkesnių lėktuvėlių.

1989 m. V. Kensgailos sukurtas VK-8 „Aušra“ buvo pirmasis Lietuvoje sukonstruotas žemės ūkio paskirties lėktuvas, kuris į Gineso rekordų knygą pateko kaip pakeliantis didžiausią svorį pagal savo dydį, tręšimo kokybę ir kitus rodiklius. O 2010 m. inžinierius serijinei gamybai paruošė naują patobulintą savo projektuojamų lėktuvų versiją – aštuonvietį keleivinį lėktuvą VK-9, kuris gali tūpti bet kokioje aikštelėje ir pasiekti net 550 km/val. greitį.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų