Marijonų g. 39-asis daugiabutis turėjo tapti vienu moderniausių ne tik Panevėžyje, bet ir Lietuvoje, tačiau jo gyventojai šiuo modernumu nesidžiaugia.

Išpuoselėtame name verda aistros

Išpuoselėtame name verda aistros

 

Vis daugiau daugiabučių gyventojų, įvertinę įsivažiavusios renovacijos naudą, ryžtasi atnaujinti senus namus. Marijonų gatvės 39-asis daugiabutis iš tolo akį traukia pasikeitusia išvaizda. Tai ne tik vienas iš stilingiausiai, bet ir moderniausiai Panevėžyje renovuotų namų. Tačiau jo gyventojai dėl tokio modernumo džiaugsmu netrykšta.

Po renovacijos praėjo jau beveik metai, o žmonės dar nežino, kiek jie mokės ne tik už namo atnaujinimą, bet ir komunalines paslaugas. Netgi toks įprastas patogumas kaip karštas vanduo butuose šito namo gyventojams – kone laimės dalykas. Nors tiek jie, tiek renovacijos administratorius ir Savivaldybės specialistai atakuoja namo pirmininką, kad šis pateiktų reikiamus dokumentus, kol kas atsimušama kaip į sieną.

Kaip pasakojo įsikūrusieji Marijonų gatvės 39-ame name, vienintelė jų viltis – kitą savaitę šaukiamas visuotinis daugiabučio savininkų susirinkimas. Tačiau ir jį inicijavo ne pirmininkas, o, žmonių prašymu, renovacijos administratorius Velžio komunalinis ūkis.

Šalčių laukia su baime

Pasak namo gyventojos Dalios Gaspariūnienės, bendrijos pirmininkas per metus nebuvo suorganizavęs nė vieno susirinkimo, gyventojams neteikia jokių ataskaitų ir netgi vengia bendrauti.

„Paskutinis susirinkimas vyko gruodį, kai namas po renovacijos buvo ruošiamas atiduoti vertinti. Vėliau mes patys, bendrijos nariai, inicijavome kelis susirinkimus, kuriuos pirmininkas pavadino neteisėtais. Ką mums daryti? Renovacijos metu su gyventojais niekas nebuvo derinama ir tai kelia įtarimų. Namas gražus iš išorės, bet viduje apstu problemų“, – pasakojo D. Gaspariūnienė.

Didžiausios bėdos kyla dėl karšto vandens ir šildymo. Dar prieš renovaciją gyventojams žadėta, kad karštas vanduo bus ruošiamas naudojant termodinaminį siurblį, šilumos energiją gaunantį iš saulės. Namas netgi atsijungė nuo centralizuotai tiekiamos šilumos energijos sistemos. O dabar gyventojai su baime laukia artėjančių šalčių.

„Nesuprantama, kam reikėjo brangiausios įrangos, jeigu negalime savo butuose šildytis tiek, kiek norime ir kada norime. Laukiame, kol pirmininkas ar specialistai, prižiūrintys mūsų namą, įjungs šildymą. Iš pradžių buvo kalbama, kad šildymui užteks saulės energijos, bet kaip iš tiesų bus šildoma, nežinia. Ilgą laiką net negavome sąskaitų, o pradėjus domėtis, mums nurodyta kreiptis į namo pirmininką“, – pasakojo gyventoja.

Tarp pažadų ir realybės

Anot D. Gaspariūnienės, dažniausiai karšto vandens net nebūna, gyvatukai nešyla. Virtuvėje iš čiaupo tekantis vanduo toks drungnas, kad net indus sunku išplauti. Nors renovacijos pradžioje kalbėta, kad karšto vandens gyventojai turės visada ir kone nemokamai – mokės kaip už šaltą, tačiau tikrovė skiriasi kaip diena nuo nakties. Norint nusiprausti ne po lediniu vandeniu, tenka kaskart nuleisti nemažai vandens, tad rezultatas tas pats – už vandenį ir toliau sumokamos panašios sumos kaip iki renovacijos, nors teka tik šiltas, bet ne karštas.

„Karštas vanduo tai yra, tai jo nėra, vienu metu karšto vandens temperatūra tesiekė 39 laipsnius, baiminamės, kad neatsirastų vandens tiekimo sistemoje pavojingų bakterijų užkrato. Taip ir nesuprantame, ar renovacija buvo atlikta gerai. Visi kalba, kad po renovacijos pasikeičia gyvenimo kokybė, bet mes tos kokybės nejaučiame“, – kalbėjo D. Gaspariūnienė.

Pagalbos gyventojai kreipėsi į miesto Savivaldybę, tačiau ledai nepajudėjo. Tame pačiame name patalpos, kur anksčiau buvusi slėptuvė, priklauso Savivaldybei, tad, gyventojų nuomone, ji taip pat turėtų būti suinteresuota pirmininko veiklos skaidrumu.

„Savivaldybės specialistai su mumis labai maloniai bendravo ir norėjo padėti, bet kol kas konkrečių atsakymų negavome. Teko girdėti, kad jie patys iš namo pirmininko nesulaukė jokių paaiškinimų“, – teigė D. Gaspariūnienė.

Palikti nežinioje

Kita Marijonų g. 39-ojo namo gyventoja Lina Trebienė didžiausia bėda įvardija tai, kad bendrijos pirmininkas visus daugiabučio reikalus sprendžia pats vienas, nesitardamas nei su namo valdyba, nei su gyventojais. Anot jos, net renovacijos metu nebuvo nė vieno susirinkimo su gyventojais – jie vyko tik tol, kol reikėjo renovacijai pritariančių daugumos gyventojų parašų.

„Didžiausia problema yra pats namo pirmininkas. Jam rašome ir laiškus, bandome kalbėti visokiais būdais, net teisiniais, bet susiduriame su jo arogancija. Daugiabutyje pirmininkas tvarkosi pats vienas kaip savo namuose. Jeigu bandai kažko paklausti, atsako taip, kad pasijunti kaltas, jog paklausei“, – keista bendravimo kultūra stebėjosi L. Trebienė.

Pasak jos, dar projektavimo etape buvo kalbama, kad gyventojai butuose galės autonomiškai reguliuoti šildymą, investuota į itin brangią šildymo sistemą, tačiau butų savininkai ne tik kad nesutaupo, bet dar ir priversti šalti, neturi karšto vandens. Namo išorė išties graži, tačiau laiptinės, gyventojos žodžiais, kaip po karo, o rūsyje net telkšo balos.

Tačiau labiausiai žmonėms neramu dėl to, kad nors po renovacijos praėjo jau beveik metai, gyventojai net nežino, kiek jiems reikia mokėti už renovaciją. Namo pirmininkas renovacijos administratoriui iki šiol nepateikė visų reikalingų dokumentų, kad būtų galima apskaičiuoti įmokas kiekvienam butui. Baiminamasi, kad toks delsimas vėliau finansiškai neatsirūgtų gyventojams.

„Ta nežinomybė išties erzina ir baugina. Iki šiol nežinome, kiek mums kainuos renovacija. Girdėjome, kad praradome dalį valstybės paramos – penkis procentus. Tik niekas neįvardija, kas tos paramos praradimo kaltininkas. Mes neturime kentėti dėl to, kad dėl kažkieno kaltės per vėlai buvo atiduoti renovacijos darbai. Dabar gyventojai susibūrė į iniciatyvinę grupę, kad būtų imamasi kažkokių žingsnių. Taip laukti ilgiau nebegalime“, – kalbėjo L. Trebienė.

Gyventojų rankose

Marijonų gatvės 39-ojo namo renovacijos administratoriaus Velžio komunalinio ūkio direktorius Vaidas Virbalas neslėpė, kad šio daugiabučio renovacija tapo savotišku iššūkiu, persikėlusiu net į teismus. Iki šiol neįmanoma gyventojams apskaičiuoti renovacijos įmokų, nes namo pirmininkas kategoriškai atsisako pateikti reikiamus dokumentus. Todėl jau mėnesio pabaigoje pati įmonė šaukia gyventojų susirinkimą.

„Sudėtingas reikalas su šituo namu. Ne kartą į namo pirmininką kreipėmės raštu, telefonu, net buvome atvykę į namus. Norisi kažkaip padėti ir gyventojams, kad nekiltų nemalonumų dėl kol kas nemokamų renovacijos įmokų, bet niekaip negalime prisibelsti iki pirmininko“, – pripažino V. Virbalas.

Rankomis skėsčioja ne tik renovaciją administravusi įmonė, bet ir miesto Savivaldybės valdininkai. Kol kas ir jiems nepavyko prisibelsti iki pirmininko.

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji priežiūros ir kontrolės specialistė Ramunė Backevičienė teigė, kad pagal įstatymą pirmininkas privalo pateikti visus dokumentus, susijusius su bendrijos reikalais. Kiekvienas buto savininkas turi teisę kreiptis į pirmininką su prašymu suteikti informaciją, o šis privalo per dešimt dienų atsakyti.

Jei pirmininkas vengia tokios pareigos, gyventojai turi teisę jį atstatydinti ir perrinkti kitą visuotiniame namo savininkų susirinkime.

„Normaliame pasaulyje netekus pareigų dokumentai perduodami kitam įgaliotam asmeniui, bet pasitaiko visko, ypač kai kalbama apie bendrijų reikalus. Namo pirmininkas privalo atiduoti dokumentus, kaip tą priversti padaryti, geriausiai galėtų pakomentuoti teisininkas. Mes savo ruožtu taip pat išsiuntėme registruotus laiškus, bet kol kas vis dar laukiame“, – sakė R. Backevičienė.

Susisiekti su namo pirmininku Valentu Margevičiumi „Sekundės“ korespondentams irgi nepavyko. Pirmininkas mobiliojo telefono nekėlė ir vėliau neperskambino.

Komentarai

  • greiciau vykite toki pirmininka,,,

  • Kantrus gyventojai,metus laiko nezino kiek ir uz ka moket,po metu laiko Velzio komunalinis skelbs susirinkima,toks dalykas turi issisprest per 20 darbo dienu.

    • Atsakyti
  • Kuo tikėti? OGI. NIEKUO

  • Ramygalos g. 116 -ojo namo bendrija iki šiol taip pat neturi finansinės ir atliktų darbų ataskaitos už 2017 metus. Su pirmininke susikalbėti neįmanoma, ji tuoj rėkia, sakydama dink iš čia. Kiek namas išleido pinigų (už neatliktus darbus) niekas nežino ir priversti padaryti susirinkimo neišeina. Apie namą yra pjaunama tik žolė: reikia ar nereikia, bet ji nupjaunama. Paprašius atlikti reikalingus darbus, ji to nedaro. Tad gerb. miesto vadovai, labai prašome, paskirkite už bendrijas atsakingą žmogų, kad atliktų auditą. Mes su tokia, galimai neadekvačia pirmininke gyventi nebegalime. Name niekas nedaroma, namas panašėja į bendrabutį,

  • Gal galite dar kas pasidalinti nuvylusia renovacija

  • kiek aš žinau 39 namas saulės baterijų neturi, yra šilumos siurbliai. kurie naudoja elektrą ir gamina šilumą. tai nepigus malonumas. Ne tą variantą namas pasirinko. O saulės baterijos šįmet pagamino rekordinį šilumos kiekį.

  • Pritariu,kad Savivaldybė turi kontroliuoti namų pirmininkų veiklą-daryti netikėtus patikrinimus,auditus.Mūsų namo pirmininkė irgi kaip caras-jei ko paklausi tai išdurnins,aprėks,jokių ataskaitų,jokios atsakomybės dėl kaupiamųjų panaudojimo.

  • labai reikalingi auditai,nes neaišku kiek namo pirmininkas realiai sumoka samdytiems darbininkams už padarytus darbus,o ataskaitose būna įrašytos nerealiai didelės sumos

    • Atsakyti
  • nesuprantu, kaip su tokiu pirmininku nei savivadybe, nei fnnt ar kitos institucijos nesusitvarko ir nesiima jokiu priemoniu Paskaicius, atrodo, kad zmogus daro ka nori ir jokios atsakomybes

    • Taigi pirmininkas pats buves teisejas, tai zino kaip apsisaugot 🙂
      Nesunku ji pagaut, taigi su tuo suniuku daznai matom vaikstant 🙂

  • Daro ką nori. O nesuprantantys gyventojai tyli. Ir kaip juos pavadinti ? Ogi runkeliai ! Jų pinigais pirmininkė galimai naudojasi, o jie tyli, kaip teliukai !

    • Susisiekti su namo pirmininku Valentu Margevičiumi „Sekundės“ korespondentams irgi nepavyko. Pirmininkas mobiliojo telefono nekėlė ir vėliau neperskambino.

      • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (12)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų