Rail Baltica. Rengėjų vizualizacija

Greitajam traukiniui į miestą kiša STOP ženklą

Greitajam traukiniui į miestą kiša STOP ženklą

Panevėžio rajono savivaldybė toliau ieško argumentų, kaip įtikinti Vyriausybę atsisakyti „Rail Balticos“ tarptautinės keleivių stoties Panevėžyje ir ją statyti Gustonių kaime.

Kitą savaitę rajono Taryba balsuos dėl sprendimo projekto, kuriuo siūloma kreiptis į Vyriausybę raginant panaikinti dar pernai priimtą nutarimą tiesti greitojo geležinkelio vėžę į Panevėžio miestą.

Įrodinės, kad nutarimas neteisėtas

Iki šiol tvirtos pozicijos dėl „Rail Balticos“ tarptautinės keleivių stoties Panevėžyje nedrįsusi išsakyti Panevėžio rajono savivaldybė dabar mano radusi ginklą prieš greitąjį traukinį, lekiantį į miestą.
Rajono Tarybai bus teikiamas tvirtinti Architektūros skyriaus vedėjo D. Malinausko parengtas sprendimo projektas dėl kreipimosi į Vyriausybę.
Juo būtų prašoma panaikinti pernai spalį priimtą nutarimą dėl „Rail Balticos“ geležinkelių infrastruktūros vystymo plano koncepcijos, pagal kurią būtų nutiesta vėžės atšaka ir į Panevėžį. Jo vakarinėje dalyje suplanuota tarptautinė „Rail Balticos“ keleivių stotis.
Panevėžio rajono savivaldybė Vyriausybei bandys įrodyti, kad toks valstybiškai strateginis nutarimas yra neteisėtas – neatitinka Lietuvos Respublikos bendrojo plano sprendinių.

Po SEMC – eilė „Rail Balticai“

Antradienį rajono Tarybos Biudžeto, ekonomikos ir investicijų posėdyje Savivaldybės Architektūros skyriaus vedėjas Donatas Malinauskas aiškino, jog Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendiniuose naujas geležinkelis per Panevėžio miestą nėra numatytas. Tarptautinė geležinkelio stotis suplanuota ties pagrindine „Rail Balticos“ linija šalia Gustonių, o geležinkelio ruožą Panevėžys–Šiauliai numatyta modernizuoti.
Tad stotis prie Gustonių, D. Malinausko teigimu, neprieštarautų Lietuvos bendrajam planui, kuriuo, pabrėžė architektas, turi vadovautis tiek valstybinės institucijos, tiek savivaldybės.
„Rail Balticos“ tarptautinei stočiai vakarinėje Panevėžio dalyje oponuojantis rajono architektas dar ne taip seniai buvo ir vienas aršiausių kovotojų prieš Stasio Eidrigevičiaus menų centro statybas mieste, Respublikos gatvėje. Dabar į šį muziejų lankytojai plūsta ne tik iš Lietuvos.
O prieš keletą metų D. Malinauskas šioje vietoje stovėjusį „Garso“ kino centro pastatą gelbėjo ir piketuodamas, ir netgi nuotolinėje konferencijoje su kultūros ministru Simonu Kairiu dalyvaudamas iš kabineto rajono Savivaldybėje darbo valandomis, nors šis klausimas buvo visiškai nesusijęs su jo užimamos pareigomis.

Visą straipsnį skaitykite birželio 14 dienos (penktadienio) „Sekundės“ laikraštyje. Prenumeruokite https://prenumerata.sekunde.lt/ – yra ir PDF formatu.

Komentarai

  • Nesuprantu šio straipsnio. Nuo kada nebaudžiamai projektų rengėjai gali rengti projektus prieštaraujančius Lietuvos Respublikos bendrajam planui ir dar pačiame projekte naglai nurodydami, kad tai prieštarauja Lietuvos Respublikos bendrajam planui ? Kur labai dideli pinigai nebegalioja įstatymai? Prieš bandydami sumenkinti specialisto išsakytus teisingus teiginius, gal prieš rašydami pabandykite susipažinti su parengtu projektu, žinoma jei ką nors suprantate.

  • Kalbėkite teisiniais argumentais dėl vėžės, o ne puldinėkit asmenį, kuris pasisakė prieš buratinų ir vienaragių gremėzdo statybą miesto centre

    • Atsakyti
    • Gyvenk europietiškai, o ne sovietmečio laiku. Tai gal dar tu ir rasistas esi, jei ne ramiai gyveni dėl LGBT+ judėjimo, ar tau labai trukdo taip gyventi?

      • Atsakyti
  • Visa laika atsiranda kenkėju kurie kiša kojas miestui Šudžiai

  • Pagaliau, nors vienas žmogus iš savivaldybės išdryso pasakyti tiesa. Pagarba!

  • Kontrimavičiūtė sukryžmino „Garsą“ ir traukinį: galbūt pilnas „Stasys“ gausis 🙂

  • Nu koks tu durnelis ištikruju Donatai Malinauskai. Visur nepatenkintas architektas, tokie išvis neturėtu dirbti tokius darbus, nevykėlis ir tiek esi.

    • Atsakyti
    • Komentaras kurį daug kas mintyse pagalvoja. Būtų milžiniškas nuostolis miestui prarasti greitąją vėžę Panevėžį.
      Tas architektas arba atsilupęs arba suinteresuotas pakenkti, bet tai jau ne pirmas kartas. Norėtųsi tokiam su keptuve per galvą su aidu BAM kaip gongas, kad atsistatytų smegenys į vietą, nes tai didelė žalos galimybė kurią jis neatsakingai teoriškai gali sukurti..

      • Atsakyti
      • Deja, bet rajono architektas absoliučiai teisus. Daugiau tokių teisigų ir išmintingų pareigūnų ir tarnautojų Lietuvos valstybėje, gyventi būtų ir viltingiau ir šviesiau. Tokie anonimų komentarai nieko neverti. ŽINIAI — Kontrimaitė yra parsidavinėhanti, nesąžininga žurnalistė ir jos grafomanija nieko neverta. Rail Baltica projektas brangsta iki 24 mlrd. ir yra rimta rizika, kad ne stotis, o visas projektas užstrigo. Latvijos valstybės prokuroras inicijavo baudžiamąjį tyrimą dėl nepagrįstų lėšų švaistymo ir šalutinių, tokių. Kaip Panevėžyje kūrimo.

        • Atsakyti
  • O tai į Eidrigevičiaus menų centrą žmonės plūsta tik dėl to, kad jis pastatytas Garso vietoj?? Jei būtų pastatytas tuščioj vietoj, nesivargintų plūst?

    • I. Kotromavičiutė krenta vėl iki pigios propagandystės, žemumas.
      Net elementarūs faktai yra iškraipomi.
      Rail Baltica projektas pabrango nuo 5.8 mlrd. Iki 24 mlrd.!
      Reikia suprasti, kad net esant tokiam pabrangimas, gyventojai skatina valdžią kuo skubiau tiesti geležinkelį ir atsisakyti brangių, nereikšmingų šalutinių projektų, kurie vėliau Rail baltica įgyvendinimą.
      Keista, kaip to nesupranta propagandistė Inga.

      • Atsakyti
  • ar tikrai plūsta į tą muziejų,na,kol naujas gal atvyksta per dieną kokia grupė,maždaug iki 50žmonelių,po metų pasižiūrėsim ar čia kas plus.Laukia Garso likimas

Rodyti visus komentarus (12)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų