V. BULAIČIO nuotr.

Gatvių atnaujinimas – ne pagal planą

Gatvių atnaujinimas – ne pagal planą

Į asfaltuojamas Panevėžio gatves pavydžiai besižvalgantiems ir kelininkų savojoje laukiantiems Molainių gatvės gyventojams teks apsišarvuoti kantrybe dar iki kito rudens.

Savivaldybės planai šįmet iš pagrindų sutvarkyti Molainių gatvę subliūško dėl labai netikėtos priežasties – viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiai įmonei staiga atsisakius stambaus užsakymo.

Nepasisekė Savivaldybei ir su kraterių išvagotos bei vairuotojų prakeiksmu tapusios Nemuno ir Pušaloto gatvių žiedinės sankryžos rekonstrukcija. Nors duobes čia žadama užlyginti dar šįmet, pagal pirminius planus ši sankryža turėjo sulaukti kur kas didesnio remonto, ją patobulinant net geometriškai.

Molainiams – grandiozinis planas

Molainių gatvėje šiuo metu automobiliai spūstyse galėjo strigti ne dėl atsivėrusių duobių, o triūsiančių kelininkų. Pagal Savivaldybės planus, 690 m atkarpa nuo Projektuotojų gatvės iki pačios Molainių gatvės pabaigos turėjo būti ne tik perasfaltuota. Buvo numatyta įrengti saugias iškilias perėjas su apšvietimu, naujas 225 automobilių stovėjimo vietas, patogius ir saugius pėsčiųjų ir dviračių takus, rekonstruoti lietaus nuotekų tinklus, nuovažas į gatves ir kiemus, įrengti LED šviestuvus su pritemdymo funkcija gatvei bei pėsčiųjų ir dviračių takui apšviesti, naujas autobusų stoteles su suoleliais ir laukimo paviljonais keleiviams. Tam numatyta beveik 700 tūkst. eurų. Iš jų už 275 tūkst. eurų darbų turėjo būti atlikta dar iki šių metų galo.

„Konkursų dalyviai motyvuoja ne laiką tempiantys, o norintys tiksliai žinoti, į kokį objektą ateina ir kokie darbai laukia, nors visi aiškiai suprato, kad Savivaldybė perka gatvės rekonstrukciją kartu su projektavimu. Negalime gi mes atsakyti, ar atkasus gatvę reikės pakeisti vamzdį ar ne.“

T. Jukna

Planai aukštyn kojom apsivertė vos prieš kelias savaites. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, Molainių gatvės remontą teko atidėti viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiai įmonei „Panevėžio keliai“ atsisakius pasirašyti sutartį su Savivaldybe. Anot jo, potencialus rangovas pasitraukė įvertinęs, kad iki gruodžio, kaip numatyta lėšas remontui skyrusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos tvarkoje, nesugebės atlikti net dalies darbų už šįmet numatytuosius 275 tūkst. eurų. Tokiu atveju Savivaldybei būtų tekę pinigus grąžinti į valstybės biudžetą.

„Konkurso laimėtojas verčiau sutiko mokėti baudą, bet atsisakė pasirašyti sutartį. Rangovas įvertino galimybes, kad per tris mėnesius nesuspės ir projekto parengti, ir gatvės sutvarkyti, todėl nerizikavo, kad vėliau nebūtų įtrauktas į įsipareigojimų nevykdančių, nepatikimų įmonių sąrašą“, – „Sekundei“ teigė T. Jukna.

Savivaldybė koreguoja ir vairuotojams vienos skausmingiausių vietų Panevėžyje – Nemuno ir Pušaloto gatvės žiedinės sankryžos rekonstrukcijos planą. V. BULAIČIO nuotr.

Savivaldybė koreguoja ir vairuotojams vienos skausmingiausių vietų Panevėžyje – Nemuno ir Pušaloto gatvės žiedinės sankryžos rekonstrukcijos planą. V. BULAIČIO nuotr.

Užvertė raštais

Administracijos direktoriaus pavaduotojas pripažįsta, jog konkurso laimėtojai laiko kapitaliniam gatvės remontui iš tiesų buvo likę itin mažai. Tačiau, anot jo, pagreitinti proceso Savivaldybė negalėjusi. Pasak T. Juknos, pinigai iš Kelių direkcijos į Panevėžį atėjo kaip niekad vėlai, jau balandžio pabaigoje, ir tik tada Savivaldybė galėjusi skelbti viešųjų pirkimų konkursą Molainių gatvės rekonstrukcijos ir projektavimo darbams.

Pasak T. Juknos, konkursas gerokai užsitęsė dėl juo susidomėjusių įmonių begalinių raštiškų paklausimų.

„Savivaldybė visas procedūras vykdė, kaip reikalauja įstatymas, o įmonės, kaip yra įprasta, dalyvaudamos konkurse teikia pastabas, paklausimus, skundus. Juos nagrinėti užtrunka. Dar teko vieno rangovo reikalauti pagrįsti kainą, kuri buvo 20–30 procentų mažesnė už kitų dalyvių. Konkursų dalyviai motyvuoja ne laiką tempiantys, o norintys tiksliai žinoti, į kokį objektą ateina ir kokie darbai laukia, nors visi aiškiai suprato, kad Savivaldybė perka gatvės rekonstrukciją kartu su projektavimu. Negalime gi mes atsakyti, ar atkasus gatvę reikės pakeisti vamzdį ar ne“, – aiškino pavaduotojas.

Savivaldybė koreguoja ir vairuotojams vienos skausmingiausių vietų Panevėžyje – Nemuno ir Pušaloto gatvės žiedinės sankryžos rekonstrukcijos planą. V. BULAIČIO nuotr.

V. BULAIČIO nuotr.

Misija neįmanoma

Konkursu Molainių gatvei sutvarkyti domėjosi ir paklausimus Savivaldybei siuntė bent 4–5 įmonės, nors galop varžytis dėl užsakymo liko tik dvi. Jį laimėjusi bendrovė „Panevėžio keliai“ motyvuoja atsisakiusi prisiimti įsipareigojimus, kurie, anot jos, prieštaravo įstatymams ir inžinerinei logikai.

„Mūsų ilgametė patirtis susisiekimo objektų projektavimo ir statybos srityje verčia būti realistais. Apgailestaujame, kad teko atsisakyti jau laimėto projekto, nes Savivaldybės nustatyti darbų atlikimo terminai techniškai neįgyvendinami. Neturime moralinės teisės žlugdyti miestui svarbaus projekto. Molainių gatvės dalies rekonstrukcijos sutartis galėtų būti vykdoma tik Savivaldybei patvirtinus realius, techniškai ir technologiškai pagrįstus darbų įvykdymo terminus“, – teigė „Panevėžio kelių“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Anot jo, Savivaldybei paskelbus konkursą birželio pradžioje, jam buvo sugaišti trys vasaros mėnesiai, kai oro sąlygos gatvės remonto darbams palankiausios.

Pasak laimėtojų, vien gyventojams nematomi darbai – net trijų priešprojektinių pasiūlymų variantų, techninio darbo projekto parengimas bei statybą leidžiančio dokumento išdavimas galėjo užtrukti iki gruodžio mėnesio. Tuo metu visą remontą buvo reikalaujama užbaigti iki lapkričio 30-osios.

Jau kitą mėnesį Pušaloto gatvės atkarpoje turėtų prasidėti remonto darbai – numatyta pakeisti bortus, išlieti asfaltą bei sutvarkyti lietaus kanalizaciją. V. BULAIČIO nuotr.

Jau kitą mėnesį Pušaloto gatvės atkarpoje turėtų prasidėti remonto darbai – numatyta pakeisti bortus, išlieti asfaltą bei sutvarkyti lietaus kanalizaciją. V. BULAIČIO nuotr.

Prie geldos, bet su pinigais

Savivaldybė molainiškius guodžia, kad jų gatvė nors ir ne šįmet, bet vis tiek bus kapitališkai sutvarkyta. Dabar tą planuojama padaryti iki kitų metų spalio. Pasimokiusi iš šiųmetės nesėkmės, Savivaldybė šįkart Molainių gatvei sutvarkyti rengiasi skelbti nebe vieną, o jau du konkursus – vieną rekonstrukcijos projektui parengti, o kitą – pačiai rekonstrukcijai atlikti.

Kad ir kitąmet neliktų su šūsnimi pinigų, bet prie suskilusios geldos, Savivaldybė tikisi gatvės remonto projektą turėti jau šiais metais.

„Kad potencialūs rangovai nebesiskųstų, jog neaišku, ką reikės padaryti“, – sako T. Jukna.

Jis pripažįsta, kad kitąmet Panevėžys rizikuos – konkursą pagal jau turimą projektą sutvarkyti Molainių gatvei skelbs jau metų pradžioje, dar net negavęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšų.

Kelininkams šįmet nepasirodžius Molainių gatvėje, rankas turėtų trinti įsikūrusieji kitoje miesto dalyje. Molainių gatvėje šįmet buvę numatyti 275 tūkst. eurų bus panaudoti sutvarkant naują automobilių stovėjimo aikštelę prie Pašilaičių kapinių bei Pušaloto gatvę. Joje darbai turėtų prasidėti jau kitą mėnesį. Pušaloto gatvės atkarpoje, kurioje žalioji zona perskiria dvi eismo juostas, numatyta pakeisti bortus, išlieti asfaltą ir sutvarkyti lietaus kanalizaciją.

Neišdegus Molainių gatvės rekonstrukcijai, už jai suplanuotus pinigus šįmet numatyta sutvarkyti automobilių aikštelę prie naujųjų kapinių. V. BULAIČIO nuotr.

Neišdegus Molainių gatvės rekonstrukcijai, už jai suplanuotus pinigus šįmet numatyta sutvarkyti automobilių aikštelę prie naujųjų kapinių. V. BULAIČIO nuotr.

Užstrigo žiedinėje sankryžoje

Savivaldybė koreguoja ir vairuotojams vienos skausmingiausių vietų Panevėžyje – Nemuno ir Pušaloto gatvių žiedinės sankryžos rekonstrukcijos planą. Numatytasis kapitalinis remontas, anot T. Juknos, įstrigo dėl kito rangovo kaltės.

Žiedinėje sankryžoje buvo planuojama ne tik rekonstruoti lietaus nuotekų tinklus, pakeisti bortus, bet ir pakoreguoti geometriškai. Nors rekonstrukcijos projektas jau buvo parengtas, tačiau planuodama darbus Savivaldybė numatė jį pakoreguoti.

„Tai buvo tikrai nedidelė užduotis. Projektą rengusios įmonės prašėme atlikti pakeitimus. Viskas buvo suderinta, bet po mėnesio prasidėjo kivirčai pačios įmonės viduje, paskelbtas jos bankrotas, vėliau veikla vėl atnaujinta. Nors grasinome, raštus siuntėme, baudas taikėme, darbai vis tempėsi“, – teigė T. Jukna.

Anot jo, pakoreguotą projektą Savivaldybė atgavo tik rugpjūčio pabaigoje, tai yra jos rengėjui vėluojant kone tris mėnesius. Pasak pavaduotojo, iki metų galo fiziškai nebeįmanoma suspėti paskelbti konkursą rangovui parinkti ir pagal pakoreguotą projektą sutvarkyti minėtą sankryžą. Todėl grandiozinis planas keliamas į ateitį. Šįmet, pasak T. Juknos, sankryža sulauks tik paprasto remonto – bus paklota 4 cm asfalto danga.

Dar šiais metais Savivaldybė numačiusi karštojo regeneravimo būdu atnaujinti 11 miesto gatvių bei jų atkarpų – iš viso apie 14 kilometrų. Kitąmet tuo pačiu metodu numatyta rekonstruoti dar apie 20 gatvių – maždaug 20 kilometrų. Tam būtų panaudota apie 2 mln. eurų Savivaldybės biudžeto lėšų.

Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos šįmet gautųjų per 2 mln. eurų tvarkomos Stetiškių, A. Mackevičiaus, Marijonų, Pušaloto gatvės, naujųjų kapinių automobilių stovėjimo aikštelė bei rengiami kitąmet numatomų rekonstruoti Molainių, Statybininkų, Šiaurinės gatvių projektai.

Komentarai

  • Kaip sakoma ,blogam šokėjui….Mieli miestiečiai kai balsuosit rinkimuose ,pagalvokit už ką balsuojat. Dabartinis meras žadėjo Panevėžiui pavasarį ,pagal duobėtų ir netvarkomų gatvių būklę gilus ruduo ir pažadai.

    • Kada paskutinį kartą tiek gatvių buvo tvarkoma? Gražu žiūrėt į atsigaunantį miestą

  • Tai pavasarį ir turim ištįsus metus. Duobės atsiranda po žiemos. 😀

  • Kad dabar tvarkoma tiek gatvių, kiek anksčiau prie buvusių merų per penkmetį sutvarkydavo.

  • Oho, nu bet Molainių gatvė bus prestižinė! Puikiai, bet norėtųsi ir kitų taip sutvarkytų.

  • Jūs man pasakykit kokiu tikslu naujai išasfaltuota Elektronikos gatvė?….. absurdas eilinis

  • Kad Molainių gatvę išasfaltavo,tai puiku. Bet ji palikta be pažymėtų pėsčiųjų perėjų. Ties “ Norfa“ nebeliko iškeltos perėjos. Anksčiau visos mašinos sustodavo,jei tik eidavo pėsčiasis,o dabar lygiu asfaltu skrieja visu galimu greičiu. Ilgokai reikia palaukti,kol galėsi pereiti gatvę. Vaikai iš kiemų,buvo įpratę perbėgti gatvę šioje vietoje,nes jiems būdavo saugu. Mašinos visuomet pristabdydavo prieš iškeltą perėją. Dabar tik ir lauk nelaimės. Gatvė siaura,matomumą dar medžiai užstoja.

  • kurioj vietoj tvarkoma Mackeviciaus g?gyvenu joje,-ir niekaip neįkertu-KUR?Dar pastebėjimas-mes kapeliu lankome Šilaičių kapinėse,o Pašilaičiai-Vilniuje…Šiaip tai jau įprasta,-jei klausia Krantinės g.(o ne Kranto),-tai kaunietis pasiklydo…O ir namus pardavinėja Rožėse…

    • Jūsų žiniai, Panevėžyje yra Šilaičių ir Pašilaičių kapinės. Greta Šilaičių išplėstos, naujosios kapinės ir vadinamos Pašilaičių pagal to kaimo pavadinimą.

      • Panevėžyje yra Šilaičių ir Pašilių kapinės. Greta Šilaičių išplėstos, naujosios kapinės ir vadinamos Pašilių pagal to kaimo pavadinimą.Daiva -ausė ir klaidina visus.

        • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (10)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų