Nemokama nuotrauka iš Unsplash.com

Elektroninės prekybos ateitis – maksimaliai automatizuoti procesai ir išmanusis sandėlio valdymas

Elektroninės prekybos ateitis – maksimaliai automatizuoti procesai ir išmanusis sandėlio valdymas

Vis didesnę rinkos dalį užimanti elektroninė prekyba skatina stipriai permąstyti įprastus prekyboje vykstančius procesus. Siekiant maksimalaus klientų pasitenkinimo ir verslo augimo, vis daugiau verslininkų pastebi, kad viena labiausiai atsiperkančių investicijų – išmanioji logistika arba logistikos valdymo partneriai. Jie ne tik į savo rankas perima užsakymų ir sandėlių valdymą, bet ir dirba visai automatizuodami įprastas, daug laiko trunkančias operacijas. Kaip išmanioji logistika šiandien prisideda prie elektroninės prekybos ir kodėl būtent automatizuoti procesai laikomi visos e.  prekybos ateitimi?

Išaugusios siuntų apkrovos ir pasikartojančios klaidos

Augantis elektronine prekyba užsiimančių verslų skaičius reiškia ir stipriai augančias siuntų apkrovas. Siekiant užtikrinti efektyvią prekybą, kiekvienas verslas turi pasirūpinti ne tik punktualiu prekių pristatymu klientams, bet ir atitinkamai veikiančia tiekimo grandine. Pastarasis laikotarpis parodė, kad verslininkai vis dažniau susiduria su prekių užsakymų ir sandėlio valdymo problemomis, kurios galiausiai gali turėti neigiamos įtakos klientų patirčiai. Nepasirūpinus šiais trukdžiais, lengva prarasti net ir nuolatinius klientus. Būtent tai skatina tiek prekybos rinkos senbuvius, tiek naujokus skirti daugiau dėmesio tiekimo grandinės valdymui – išmanioji logistika šiandien įtakos prekybai turi daug daugiau, nei gali atrodyti.

 

Automatizavus įprastus procesus taupomas laikas

Logistikos procesų skaitmeninimas yra natūrali ir neišvengiama šios srities reakcija į technologijų pažangą ir verslo poreikius. Ši transformacija tapo reikšminga visai tiekimo grandinei, siekiant optimizuoti ir laiką, ir sąnaudas. Pavyzdžiui, tai padeda stebėti prekių kiekius ir likučius sandėlyje bei leidžia laiku sureaguoti į papildymo poreikį. Tai yra vienas iš būdų išvengti nemalonių situacijų, kurios gali priversti klientus laukti ilgiau, nei abi pusės norėtų.

Bene daugiausia laiko įprastai pareikalauja kasdienės operacijos: maršrutų sudarymas, degalų sąnaudų apskaičiavimas, sąskaitų ir kitų dokumentų parengimas. Automatizavus šiuos procesus, ne tik sutaupoma darbuotojų laiko, bet kartu tai padeda išvengti daug su žmogiškuoju faktoriumi siejamų klaidų. Didžiausias efektyvumas ir nauda pasiekiama tuomet, kai šie procesai įjungiami ir suderinami visoje logistikos grandinėje. Todėl būtent dėl šios priežasties vis daugiau verslų, įvertinę gaunamą naudą, nusprendžia šį etapą perleisti logistikos partneriams. Šitaip verslas pasidalija atsakomybėmis su savo srities profesionalais ir įgauna daugiau galimybių dėmesį koncentruoti į kitus reikšmingus procesus.

Gerinama klientų aptarnavimo kokybė

E.prekyba pirmiausia orientuota į spartą ir patogumą, galimybę aptarnauti klientą jam neišėjus iš namų, tad nesunku pastebėti, jog kasdienių procesų automatizavimas padeda pagerinti ir klientų aptarnavimą. Gavus užsakymą, sąskaitos faktūros formuojamos automatiškai – tai atlieka specialios užsakymų valdymo sistemos. Dėl šių skaitmeninių įrankių išvengiama tokių klaidų, kaip adreso ar kliento asmens duomenų supainiojimas, pasimetusios sąskaitos ar trūkstamos prekės sandėlyje. Mažiau nesklandumų reiškia kokybiškesnę klientų aptarnavimo spartą, o tai, savo ruožtu, lemia laimingus ir sugrįžtančius klientus.

Išmanusis sandėlio valdymas – dar vienas pranašumas prieš konkurentus

Prekių laikymo sandėliai užimamu plotu dažnai kelis kartus lenkia futbolo aikštės dydį, tad jiems valdyti reikalingi specifiniai įrankiai ir priemonės. Šiandien logistika vis dažniau įvairiuose sandėlio valdymo procesuose pritaiko dirbtinį intelektą, tad pasirinkti logistikos valdymo partneriai dažnai tampa ir konkurenciniu pranašumu prieš kitas įmones. Kuo išsiskiria išmanusis sandėlio valdymas?

  • Viskas stebima realiu laiku. Vienoje sistemoje galima matyti sandėlio likučius ir užsakytą produkciją. O dėl patrauklios ir greitai perprantamos sandėlio vizualizacijos užtenka žvilgtelėjimo situacijai suprasti. Tai padidina darbo efektyvumą ir palengvina rezultatų analizę.
  • Paprastesnis produkcijos rūšiavimas ir administravimas. Atvežtos prekės surūšiuojamos pagal prekės brūkšninius kodus, o į bendrą sistemą įvedamos nuskaičius juos specialiais skaitytuvais. Išvengiama ne tik ilgai trunkančio darbo rankomis suvedant kodus, bet ir dažnai pasitaikančių klaidų.
  • Tokiu pačiu principu veikia produkcijos galiojimo terminų bei atsargų kontrolės administravimas. Šiuolaikinė logistika veikia padedant išmaniesiems įrenginiams, specialiems algoritmams ir dirbtiniam intelektui.

Logistikos procesų automatizavimas šiandien vis labiau įsibėgėja ir, specialistų teigimu, tai dar ne pabaiga. Vis daugiau dėmesio skiriama ne tik sandėlio valdymo gerinimui, bet ir prekes gabenančio transporto stebėsenai. Atitinkamos sistemos padeda realiu laiku stebėti transportuojamų prekių kelionę, numatyti eismo trikdžius, išvengti kliūčių, optimizuoti degalams skirtas išlaidas.

Logistikos procesų skaitmeninimas padeda prisitaikyti prie nuolat kintančių sąlygų, optimizuoti išlaidas, išvengti klaidų ir pagerinti darbo efektyvumą. Tai svarbu ne tik verslo augimui, bet ir lojalių klientų išlaikymui. Vis dėlto laimi tas, kuris geriausiai prisitaiko prie nuolat kintančių klientų poreikių.

Komentarai

  • Geriau ne katinus cipuotu o prekes sandeliuose…..

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų