Augantis elektronine prekyba užsiimančių verslų skaičius reiškia ir stipriai augančias siuntų apkrovas. Siekiant užtikrinti efektyvią prekybą, kiekvienas verslas turi pasirūpinti ne tik punktualiu prekių pristatymu klientams, bet ir atitinkamai veikiančia tiekimo grandine. Pastarasis laikotarpis parodė, kad verslininkai vis dažniau susiduria su prekių užsakymų ir sandėlio valdymo problemomis, kurios galiausiai gali turėti neigiamos įtakos klientų patirčiai. Nepasirūpinus šiais trukdžiais, lengva prarasti net ir nuolatinius klientus. Būtent tai skatina tiek prekybos rinkos senbuvius, tiek naujokus skirti daugiau dėmesio tiekimo grandinės valdymui – išmanioji logistika šiandien įtakos prekybai turi daug daugiau, nei gali atrodyti.
Logistikos procesų skaitmeninimas yra natūrali ir neišvengiama šios srities reakcija į technologijų pažangą ir verslo poreikius. Ši transformacija tapo reikšminga visai tiekimo grandinei, siekiant optimizuoti ir laiką, ir sąnaudas. Pavyzdžiui, tai padeda stebėti prekių kiekius ir likučius sandėlyje bei leidžia laiku sureaguoti į papildymo poreikį. Tai yra vienas iš būdų išvengti nemalonių situacijų, kurios gali priversti klientus laukti ilgiau, nei abi pusės norėtų.
Bene daugiausia laiko įprastai pareikalauja kasdienės operacijos: maršrutų sudarymas, degalų sąnaudų apskaičiavimas, sąskaitų ir kitų dokumentų parengimas. Automatizavus šiuos procesus, ne tik sutaupoma darbuotojų laiko, bet kartu tai padeda išvengti daug su žmogiškuoju faktoriumi siejamų klaidų. Didžiausias efektyvumas ir nauda pasiekiama tuomet, kai šie procesai įjungiami ir suderinami visoje logistikos grandinėje. Todėl būtent dėl šios priežasties vis daugiau verslų, įvertinę gaunamą naudą, nusprendžia šį etapą perleisti logistikos partneriams. Šitaip verslas pasidalija atsakomybėmis su savo srities profesionalais ir įgauna daugiau galimybių dėmesį koncentruoti į kitus reikšmingus procesus.
E.prekyba pirmiausia orientuota į spartą ir patogumą, galimybę aptarnauti klientą jam neišėjus iš namų, tad nesunku pastebėti, jog kasdienių procesų automatizavimas padeda pagerinti ir klientų aptarnavimą. Gavus užsakymą, sąskaitos faktūros formuojamos automatiškai – tai atlieka specialios užsakymų valdymo sistemos. Dėl šių skaitmeninių įrankių išvengiama tokių klaidų, kaip adreso ar kliento asmens duomenų supainiojimas, pasimetusios sąskaitos ar trūkstamos prekės sandėlyje. Mažiau nesklandumų reiškia kokybiškesnę klientų aptarnavimo spartą, o tai, savo ruožtu, lemia laimingus ir sugrįžtančius klientus.
Prekių laikymo sandėliai užimamu plotu dažnai kelis kartus lenkia futbolo aikštės dydį, tad jiems valdyti reikalingi specifiniai įrankiai ir priemonės. Šiandien logistika vis dažniau įvairiuose sandėlio valdymo procesuose pritaiko dirbtinį intelektą, tad pasirinkti logistikos valdymo partneriai dažnai tampa ir konkurenciniu pranašumu prieš kitas įmones. Kuo išsiskiria išmanusis sandėlio valdymas?
Logistikos procesų automatizavimas šiandien vis labiau įsibėgėja ir, specialistų teigimu, tai dar ne pabaiga. Vis daugiau dėmesio skiriama ne tik sandėlio valdymo gerinimui, bet ir prekes gabenančio transporto stebėsenai. Atitinkamos sistemos padeda realiu laiku stebėti transportuojamų prekių kelionę, numatyti eismo trikdžius, išvengti kliūčių, optimizuoti degalams skirtas išlaidas.
Logistikos procesų skaitmeninimas padeda prisitaikyti prie nuolat kintančių sąlygų, optimizuoti išlaidas, išvengti klaidų ir pagerinti darbo efektyvumą. Tai svarbu ne tik verslo augimui, bet ir lojalių klientų išlaikymui. Vis dėlto laimi tas, kuris geriausiai prisitaiko prie nuolat kintančių klientų poreikių.
Komentarai
Geriau ne katinus cipuotu o prekes sandeliuose…..