„Ecosh“ vadovė Aistė Pranukevičienė
Tačiau kaip „Ecosh“ atsirado Lietuvoje? Su kokiais iššūkiais teko susidurti verslui? Kokiose tvarumo ir gamtos saugojimo iniciatyvose dalyvauja šis prekės ženklas? Į šiuos ir kitus klausimus atsako „Ecosh“ vadovė Aistė Pranukevičienė.
Pažintis su „Ecosh“ įvyko 2019 m. pavasarį man su šeima gyvenant Taline, Estijoje, tuo metu buvau motinystės atostogose. Susirgus vaikui vaistinėje ieškojau gerųjų bakterijų – akį patraukė itin turtingos sudėties papildas, tai ir buvo „Ecosh“. Namuose ėmiau labiau gilintis į visų produktų sudėtis, ir, kadangi turėjau patirties, pradėjau tirti Lietuvos rinką. Daug metų dirbau prekyboje, analizuodavau prekinius ženklus – šįkart aplankė jausmas, kad radau kažką išskirtinio.
Domėjimasis sveikesne gyvensena, kokybiškais papildais savaime augo gimus vaikui. Taip pat turėjau patirties didmeninėje prekyboje, farmacijoje, el. prekyboje, žinojau pagrindinius verslo procesus, tačiau nebuvo taip, kad rašiau didelį verslo planą – pradėjau žingsnis po žingsnio dėl to, kad mane domino produktų kokybė. Mačiau, kad produktai išsiskiria savo sudėtimi, norėjau, jog turėtume galimybę pasirinkti kokybiškus maisto papildus. Ir dabar dažnai pasidžiaugiu, kad geri produktų atsiliepimai keliauja iš lūpų į lūpas, maisto papildai patinka žmonėms.
Taip pat labai imponavo ir pati įmonės filosofija – jų tikslas nebuvo greitas rezultatas, o visgi orientacija į naudą vartotojui: daugiau veikliųjų medžiagų, daugiau kapsulių pakuotėje, kokybiškesnės pačios kapsulės, tvarios pakuotės iš perdirbto stiklo, siekis šviesti vartotoją ir t. t.
Įmonė auga ganėtinai greitai tiek apyvartos, tiek asortimento prasme, turbūt didžiausias iššūkis buvo ir yra suspėti su darbuotojų įdarbinimu bei integravimu, funkcijų, procesų optimizavimu. Iš pradžių veiklą vykdžiau tiesiogiai iš Estijos, 2021 m. vasarį įkūrėme įmonę Lietuvoje. Tai buvo nelengvas periodas, nes viena yra naujoje įmonėje kurti procesus nuo pradžių ir visai kitaip, kai veiklai įsivažiavus reikia per naktį nuo vienos įmonės ant kitos perkelti sandėlio procesus, duomenis, pakeisti buhalterines programas, sužiūrėti procesus. Buvo daug pasiruošimo ir klaidų tikrinimo.
O asmeniškai man versle vis dar sunku balansuoti tarp darbo ir šeimos, laisvalaikio. Veiklos pradžioje nenorėdavau aukoti šeimos laiko, taigi tekdavo aukoti savo laiką – dažniausiai miego ar laisvalaikio sąskaita. Dabar po truputį jau išmokstu nusistatyti ribas.
Kurdama produktų receptus vis gausėjanti produktų kūrimo komanda bendradarbiauja su žinomais savo srities tyrėjais, gydytojais ir universitetais – itin daug dirba kartu su Talino technologijos universitetu, Tartu biomedicinos institutu ir jų mokslininkais. Patarėjais tampa medikai, natūropatijos, mitybos specialistai ir ne tik. Žinoma, visa gamyba yra sertifikuota ir prižiūrima valstybinių institucijų, taip pat žaliavos ir produktai yra nuolat tiriami nepriklausomose laboratorijose bei laboratorijoje mūsų gamykloje.
Pululano kapsulės yra skaidrios, plonos, išgaunamos fermentuojant natūralų gryną krakmolą, tad jos yra biologiškai skaidžios, lengvai virškinamos. Siekiame, kad mūsų produktus galėtų vartoti ir vegetarai bei veganai, tokios kapsulės atitinka ir reikliausių klientų poreikius.
Pirmiausia, funkcionalumas. Siekiame vartotojui aiškiai, suprantamai pateikti informaciją apie ingredientus ir jų poveikį. Antra, tvarumas – pakuotės yra iš perdirbto stiklo, be to, maisto papildai nėra pakuojami į atskirą dėžutę, o visa reikalinga informacija pateikiama ant produkto etiketės.
Mūsų veikloje labai jaučiamas sezoniškumas. Šaltuoju laikotarpiu žmonės daugiau dėmesio skiria imuniteto stiprinimui, pavasarį jaučiamas susidomėjimas grožį puoselėjančiais papildais. Vasarą daugiau judame, taigi aktualūs tampa magnis, papildai sąnariams.
Tarp populiariausių produktų nuo pirmųjų dienų – „Pau d’Arco“, skirtas imunitetui ir peršalimo stabdymui, taip pat „Ašvaganda“ nervų sistemai, kurios išaugusį poreikį ypač jaučiame pastaraisiais metais. Tarp perkamiausių mūsų papildų ir itin aukštos kokybės žuvų taukai „OOMEX“, plačios sudėties gerosios bakterijos – probiotikai, taip pat bioaktyvūs, gerai pasisavinami cinko, seleno, geležies, foliato papildai.
Atsiliepimų sulaukiame tikrai nemažai, per daugiau nei trejus veiklos metus vien mūsų svetainėje yra palikta virš 1000 atsiliepimų. Jei skaičiuotume gaunamas privačias žinutes, šis skaičius būtų dar didesnis. Taip pat norėčiau pabrėžti, kad atsiliepimai, randami mūsų „Ecosh“ e. parduotuvėje yra palikti tik klientų, kurie įsigijo produktus per mūsų svetainę – taip nauji vartotojai gali susidaryti įspūdį apie produkto veikimą.
Džiugina ne tik atsiliepimų skaičius, bet ir jų turinys – didžioji dauguma klientų yra patenkinti „Ecosh“ produkcija bei aptarnavimu. Žinoma, retai, bet pasitaiko situacijų, kada klientas turi nusiskundimų, tuomet visada ieškome palankiausio klientui sprendimo. Vertiname kiekvieną savo klientą, išlaikyti aukštą produktų bei pristatymo kokybę mums itin svarbu, į tai kreipiame nemažai dėmesio.
Mūsų įmonės filosofiją visomis prasmėmis atspindi mūsų šūkis – ,,Vedami gamtos“. Tai apima ne tik maisto papildų kilmę, tačiau ir požiūrį į gamtą, jos saugojimą. Mums svarbu kiek įmanoma labiau mažinti daromą žalą bent jau mažais žingsneliais – labai džiaugiuosi tuo, kad „Ecosh“ buteliukai yra gaminami iš perdirbto stiklo, siekiame, jog visos skrajutės, kita reklaminė medžiaga būtų iš perdirbto popieriaus, maišeliai iš perdirbto plastiko ir pan. Kartu su komanda skatiname vieni kitus gyventi tvariau, rudenį ir pavasarį prisidėjome prie, tikimės, ilgai truksiančios medžių sodinimo iniciatyvos, turime ir ateities planų.
„Ecosh“ taip pat aktyviai dalyvauja paramos projektuose – rėmėte asociaciją „Raudonos nosys“, paramos fondą „Rugutė“, Maltos ordino pagalbos tarnybą. Kodėl jums asmeniškai ir kaip verslui tai yra svarbu?
Paramą teikti pradėjome nuo pirmųjų veiklos metų, nors jos tikrai buvo nedaug – jau senokai turiu įsitikinimą, kad turime dalintis nepriklausomai nuo to, kokio dydžio ar amžiaus verslas, ar remiame per įmonę, ar asmeniškai. Todėl padedame, kiek galime, planuojame tai daryti ir ateityje.