Diskusijoms dėl „Rail Baltica“ vėžės Panevėžyje deda tašką

Diskusijoms dėl „Rail Baltica“ vėžės Panevėžyje deda tašką

Panevėžio miesto, rajono ir šalia esančių vietovių gyventojams bei verslo atstovams praėjusią savaitę baigiamojo susirinkimo metu pristatyti projekto „Rail Baltica“ Panevėžio mazgo inžinerinės infrastruktūros vystymo plano konkretizuoti sprendiniai.

Specialiojo plano konkretizuotų sprendinių viešinimo laikotarpiu ir baigiamojo susirinkimo metu buvo gauta 50 visuomenės klausimų ir pasiūlymų, teigiama bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pranešime.

Suderintą Panevėžio mazgo specialųjį planą dar šiemet numatyta teikti tvirtinti Vyriausybei ir pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, kurios, planuojama, truks iki 2027 m. pabaigos.

Vienas svarbiausių pokyčių Panevėžio mazgo teritorijoje – išsaugoti visi 23 sodų bendrijos „Šilas“ teritorijoje esantys gyvenamieji statiniai.

„Susisiekimo ministerijai bendradarbiaujant su Kultūros paveldo departamentu, Kultūros ministerija ir LTG grupe, sutarėme, kad naujoji geležinkelio trasa būtų paslinkta į rytinę pusę, įveiklinant seniai nebenaudojamą ir apleistą siaurojo geležinkelio teritoriją. Tai – puikus institucijų bendravimo, sutarimo ir tikslingo projekto vystymo pavyzdys“, – sakė susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Planuojant Panevėžio mazgo infrastruktūrą buvo svarstomos trys galimos alternatyvos. Atlikus daugiakriterinę socioekonominę kaštų ir naudos analizę bei strateginių pasekmių aplinkai vertinimą, buvo pasirinkta pirmoji alternatyva – tarptautinę stotį statyti Panevėžio miesto teritorijoje, vakarinėje dalyje.

„Tarp privalumų – didesni keliautojų srautai, į miesto susisiekimo sistemą integruota tarptautinė stotis, potencialas teritorinei ir funkcinei plėtrai tarptautinės geležinkelio stoties prieigose, atskirti keleivių ir krovinių gabenimo geležinkelio keliai, išnaudojamas esamas infrastruktūros koridorius mieste. Praplėtus infrastruktūrą Panevėžio mieste išaugs viso regiono potencialas ir tarptautiniam matomumui, turizmui, verslo augimui, naujų darbo vietų sukūrimui“, – teigė projekto plėtotojo „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

Palaikymą tarptautinę „Rail Baltica“ stotį Panevėžyje numatančiai pirmajai alternatyvai jau anksčiau išreiškė Panevėžio verslo taryba ir Panevėžio krašto pramonininkų asociacija. Jų vertinimu, „Rail Baltica“ Panevėžio mazgas sukurs reikšmingą pridėtinę vertę miesto ir regiono vystymuisi, plėtrai, o viešojo, privataus, nevyriausybinio ir kitų sektorių organizacijos pajus didelę teigiamą naudą sprendžiant darbuotojų ar naujų talentų pritraukimo bei išlaikymo klausimus regione.

Lietuvos teritorijoje iš viso numatytos trys „Rail Balticos“ tarptautinės keleivinės stotys – Vilniuje, Kaune ir Panevėžyje.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Komentarai

  • GALITE BUT RAMUS NIEKO NEPASTATYS….PER 30 METU ISSTENEJO IKI KAUNO…NUO 2015 IKI DABAR KAPSTOSI NUO KAUNO IKI JONAVOS….T.Y 9 METUS 30 KM….IR DAR DARBU MARIOS …O LATVIAI JAU SKELBIA KAD PINIGU RAIL BALTIKAI ….NEBETURI…IR NETURES

    • Atsakyti
  • Pritarimą išreiškė ir Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai bei Lietuvos inžinerijos pramonės asociacija.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite