Dirbančius kelininkus matys rečiau

Dirbančius kelininkus matys rečiau

 

Kilęs ažiotažas dėl drastiškai savivaldybėms apkarpomų valstybės lėšų vietinės reikšmės keliams prižiūrėti regionus varo į neviltį, bet Susisiekimo ministerija nemato reikalo jų raminti. Šioji paskutinę minutę atšaukė šią savaitę Savivaldybių asociacijos planuotą susitikimą su ministru Jaroslavu Narkevičiumi. Savivaldybių asociacija įspėja, kad situacija dėl savivaldybėms šiems metams numatytų lėšų keliams prižiūrėti – kritiška. Giliausios duobės gatvėse gresia Panevėžiui.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos pateiktais duomenimis, Aukštaitijos sostinės gatvėms ir keliams tvarkyti finansavimas, palyginti su praėjusiais metais, mažinamas 41,06 proc., Panevėžio rajonui – 15,28 proc.

„Panevėžio rajonui šiemet numatyta 1,603 mln eurų, Panevėžio miestui – 1,907 mln. eurų. Duomenys gali dar šiek tiek pasikeisti. Įstatymas numato galimybę padidinti lėšas, jeigu Finansų ministerija atšildys (t.y. leis naudoti) Kelių priežiūros ir plėtros programos užšaldytas (t.y. draudžiamas naudoti) lėšas“, – „Sekundei“ komentavo Automobilių kelių direkcijos komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas.

2019 metais iš Kelių priežiūros ir plėtros programos ( KPPP) buvo 26,5 mln. eurų lėšų, skirtų kelių priežiūrai ir plėtrai.

Savivaldybėse laukimo nuotaikos

Kiek iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos išties sulauks lėšų, savivaldybės iki šiol nežino.

„Labai norėtųsi galutinius skaičius žinoti jau dabar, bet paprastai informacija, kiek kelių priežiūrai gausime lėšų, mus pasiekdavo balandį ar net gegužę. Kol kas girdėjome, kad Panevėžio rajonas pakliuvo tarp savivaldybių, kurioms finansavimas mažinamas nuo 11 iki 18 proc. mažiau nei pernai“, – teigė rajono meras Povilas Žagunis.

Pernai Panevėžio rajono keliams buvo skirta per 2 mln. eurų. Už tą sumą rajone sutvarkyta per 30 kelio atkarpų.

Pasak mero, finansavimo mažinimas skausmingai atsilieps rajono gyventojams.

„Visi turėtų suprasti, ką reiškia rajone sutvarkytas kelias. Ne tik paprastėja jo priežiūra, bet svarbiausia, kad gyventojams tampa patogesnis susisiekimas. Kiekvienas negautas euras reiškia tam tikrą nepadarytą darbą tvarkant kelius. Kiek bus mažesnis finansavimas, tiek mažiau darbų“, – kalbėjo P. Žagunis.

Pesimistinis variantas

Panevėžio savivaldybė pernai vietinės reikšmės keliams prižiūrėti buvo gavusi per 3 mln. eurų. Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos,

šios lėšos perpus dalijamos einamiesiems darbams – gatvių, žvyrkelių priežiūrai, duobių lopymui, remontui, eismo saugumo gerinimui – bei dideliems infrastruktūros projektams – naujoms gatvėms tiesti arba užbaigti pradėtosioms.

„Svarbiausia, kad abiem dalims turi būti skiriama po 50 proc. Pernai einamiesiems gatvių priežiūros darbams skyrėme 1,2 mln. eurų, šįmet, jei finansavimas bus mažinamas 41 proc., tokiems darbams teks tik apie 800 tūkst. eurų. Akivaizdu, kad paprastiems gatvių remontams nebeturėsime tokių galimybių kaip anksčiau“, – teigė T. Jukna.

Planus verčia apkarpyti

Per pastaruosius trejetą metų Panevėžys savo biudžeto ir Automobilių kelių direkcijos lėšomis vadinamąja „remix“ technologija, tai yra karšto regeneravimo būdu, atnaujino 35 kilometrus gatvių, dar keli kilometrai gatvių atkarpų perasfaltuoti paprastuoju būdu. Iš viso Panevėžyje asfaltuotos gatvės sudaro apie 180 km. Pasak direktoriaus, tokio masto gatvių remontus šiems metams sunku planuoti.

Kol kas naują kapitalinį remontą planuojama pradėti tik vienos – kritinės būklės Kėdainių gatvės.

„Planus dėl kitų – Žvaigždžių, Parko – gatvių atkarpų remontų, taip pat Stoties g. žiedinės sankryžos projektą veikiausiai teks stabdyti“, – mano T. Jukna.

Visgi direktorius guodžiasi, kad padėtis nebus tokia sudėtinga, mat Savivaldybė tikisi sulaukti finansavimo pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateiktas paraiškas J. Janonio gatvei sujungti su tarptautine magistrale „Via Baltica“, Šiaurinei gatvei užbaigti ir Elektronikos g. rekonstrukcijai.

Panevėžio savivaldybė taip pat teikė projektą Vidaus reikalų ministerijai dėl Pramonės ir J. Janonio gatvės sankryžos rekonstrukcijos. Ši paraiška liko 6 vietoje ir kol kas jai finansavimas nenumatytas. Visgi, pasak T. Juknos, Savivaldybė nenuleidžia rankų įtikinti ministeriją, kad investicijos į Panevėžio pramoninę teritoriją tiesiogiai priklausys nuo šio projekto finansavimo.

Įspėja dėl Lietuvos kelių

Šalies savivaldybėms pateikta Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo sąmata 2020 metams rodo, jog vietinės reikšmės keliams šiemet numatoma skirti apie 68 mln. eurų, pernai ši suma siekė apie 115 mln. eurų.

„Galime įsivaizduoti, kokias pasekmes ir nepasitenkinimą pajus gyventojai dėl tokio drastiško lėšų sumažinimo. Bus prasčiau prižiūrimi keliai ir gatvės, nenutiesti nauji keliai, nukentės ir eismo saugumas“, – teigė Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.

Komentarai

  • Manau, kad reikėtų už tai padėkoti mūsų išrinktiems Seimo nariams, išdavusiems valdančiąją daugumą.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų