Iki taršių automobilių mokesčio liko vienas Seimo žingsnis

Iki taršių automobilių mokesčio liko vienas Seimo žingsnis

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius.

Mokestis nuo kitų metų balandžio būtų mokamas kaskart, keičiantis mašinos savininkui, jo nemokėtų tik senovinių automobilių valdytojai.

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje apsvarstė šio mokesčio įstatymo projektą ir jam pritarė: už balsavo 51, prieš – 36, o susilaikė 6. Liko galutinis balsavimas kitą savaitę.

„Tai mažas žingsnelis dėl taršos mažinimo, bet vis tik žingsnelis“, – pripažino Aplinkos apsaugos komiteto narė Virginija Vingrienė.

Biudžeto ir finansų komiteto narė Gintarė Skaistė prognozavo, kad naujas mokestis neskatins nei keisti taršius automobilius į naujesnius, nei važinėti mažiau, nei persėsti į viešąjį transportą.

„Skatins išlaikyti tą, kuris yra dabar“, – tikino ji.

Konservatorius Mykolas Majauskas suskaičiavo, kad mokestį kasmet mokėtų 171 tūks. naujus automobilius registruojančių bei dar 207 tūkst. keisiančių automobilius gyventojų.

„Šis mokestis palies visus, išskyrus ūkininkus. (…) Traktoriai savo galingais varikliais teršia labiau nei paprasti automobiliai“, – tvirtino M. Majauskas. Jo teigimu, naujas mokestis būtų taikomas tik transporto priemonėms iki 3,5 tonos.

Socialdemokratas Algirdas Sysas tvirtino, kad šiuo įstatymu norima užlopyti biudžeto skyles ir jis nebus taršos mokestis.

Parlamentaras priekaištavo, kad būtų apmokestinamos ne visos transporto priemonės: „Kodėl tik lengvieji ir mikriukai yra transporto priemonės ir bus apmokestinamos, o kur sunkioji technika, kur žemės ūkio? Jie neteršia gamtos?“

Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų