P. Židonio nuotr.

Dėl lentelių – chaosas ne tik sankryžose

Dėl lentelių – chaosas ne tik sankryžose

Žaliosios rodyklės susuko galvas vairuotojams, bet dar labiau – politikams.

Kilus ažiotažui dėl dingusių lentelių su rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę, Susisiekimo ministerija prabilo apie jų sugrąžinimą metams. O galop Vyriausybė savo nutarimą, įpareigojusį savivaldybes pašalinti tokias rodykles, atšaukė neribotam laikui.

Žinia, kad prie šviesoforų vėl galima montuoti vos prieš porą savaičių nusuktąsias lenteles, savivaldybes verčia gūžčioti pečiais.

Iki vakarykščio Vyriausybės nutarimo Panevėžio savivaldybė buvo apsisprendusi vietoje nuimtųjų rodyklių keliose sankryžose per ateinančius porą mėnesių įrengti šviesoforų papildomas sekcijas sukti į dešinę. Dabar, pasak Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos, ministrų kabineto sprendimas visam laikui grąžinti rodykles situaciją keičia iš esmės.

„Ko gero, Panevėžys grįš prie lentelių su žaliosiomis rodyklėmis. Kitą savaitę kviesime darbo grupę, įvertinsime sankryžų pralaidumą, pastarųjų trejų metų avaringumą ir svarstysime dėl lentelių grąžinimo“, – teigė T. Jukna.

Anot jo, tokie ženklai, leidžiantys sukti į dešinę, buvo viena pigiausių eismo reguliavimo priemonių.

Vėl sumontuoti nuimtosioms lentelėms su žaliosiomis rodyklėmis, pasak T. Juknos, Savivaldybei teks skelbti viešuosius pirkimus ir šie darbai užtruktų apie mėnesį.

Laukia viešieji pirkimai

Iki ministrams apsisprendžiant grąžinti žaliąsias rodykles, Panevėžio savivaldybė planavo J. Basanavičiaus ir Vilniaus, Klaipėdos ir Vakarinės, Nemuno ir Molainių, J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžose prie šviesoforų įrengti papildomas sekcijas, leidžiančias sukti į dešinę, bei perprogramuoti šviesoforų valdiklius Ramygalos, Nemuno, Aukštaičių gatvių bei Respublikos gatvės ir Taikos alėjos sankryžose.

Tokie darbai būtų užtrukę apie porą mėnesių ir galėjo kainuoti preliminariai apie 10 tūkst. eurų.

Anot T. Juknos, vėl sumontuoti nuimtoms lentelėms su žaliosiomis rodyklėmis irgi tektų skelbti viešuosius pirkimus, tačiau tokie darbai atsieitų keliskart pigiau ir užtruktų apie mėnesį.

„Jei žaliąsias rodykles grąžino visam laikui, net nėra abejonių, kad turėtume prie jų grįžti. Tai optimalus variantas – pigi, efektyvi priemonė automobilių srautams valdyti“, – mano direktorius.

Gatvės užsikimšo

Panevėžyje lentelės su žaliosiomis rodyklėmis prie šviesoforų nebeįrengiamos nuo

2012-ųjų. Iki tol mieste buvo įrengtos 85 rodyklės 28-iuose šviesoforų postuose ir palaipsniui juos rekonstruojant lentelių buvo mažinama. Paskutinės išmontuotos tik baigiantis gruodžiui, prieš didžiąsias metų šventes.

Kiek Panevėžiui kainavo jų nuėmimas, T. Jukna neįvardija.

Direktorius svarsto, kad visi miestai iki paskutinės minutės delsė vildamiesi, jog sprendimas dėl žaliųjų rodyklių panaikinimo bus atšauktas.

„Pripažįstu, kad mes, kaip ir visi kiti miestai, per daug dėmesio į tai nekreipėm. Ko gero, visų viltis buvo, kad liks galioti senoji tvarka“, – sako T. Jukna.

Anot jo, žaliosios rodyklės išties padidino sankryžų pralaidumą ir leido išvengti spūsčių. Jų nelikus, keliose Panevėžio sankryžose piko valandomis prasideda chaosas. Ypač sudėtinga tapo įvažiuoti į J. Basanavičiaus gatvę iš Savanorių aikštės.

„Lentelė, leidusi sukti į dešinę, J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių sankryžoje atlaisvindavo vieną eismo juostą ir nebelikdavo problemos išvažiuojant iš autobusų stoties. Lentelių nelikus, sankryžą užkemša automobiliai, J. Basanavičiaus gatvė lieka užstatyta ir į ją nebegalima įvažiuoti iš Savanorių aikštės“, – teigė direktorius.

Visgi, jo nuomone, vertinant pagal teisės aktus, tokių lentelių galiojimas kelia abejonių.

„Kelio ženklai turi galioti tik tada, kai neveikia šviesoforas. Bet lentelės galiojo ir veikiant šviesoforams“, – svarsto T. Jukna.

Jo nuomone, saugiausia eismo dalyviams visgi būtų ne lentelės ir ne papildomos sekcijos sukantiesiems į dešinę, o sankryžas reguliuojantys išmanieji šviesoforai.

Naujos sankryžos – be rodyklių

„Atsižvelgdami į vairuotojų ir kitų eismo dalyvių prašymus bei siekdami užtikrinti kiekvieno saugumą, priėmėme svarbų sprendimą leisti naudoti lenteles su žaliomis rodyklėmis tose sankryžose, kur ypač svarbu užtikrinti eismo pralaidumą“, – po Vyriausybės posėdžio komentavo susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Lentelės su žalia rodykle negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose, o dėl jų grąžinimo miestų savivaldybės turės konsultuotis su saugų eismą prižiūrinčiomis institucijomis.

Vyriausybė sprendimą atsisakyti lentelių su žalia rodykle, kaip eismo saugumo neužtikrinančio ir jutikliniam šviesoforų valdymui ydingo eismo organizavimo būdo, priėmė 2014 m., o savivaldybės turėjo pasiruošti eismo organizavimo pokyčiams ir pritaikyti sankryžas sklandžiam eismui penkerius metus.

„Niekas nepadaryta per penkerius metus, o po penkerių metų prabudo ir ieško pasiteisinimų“, – posėdyje pasipiktino premjeras Saulius Skvernelis.

Komentarai

  • Aklu avinu banda, kitaip nepavadinsi. Vienas avinas subliove, visa banda is paskos, o pasekmes nerupi. Po fakto jau prasideda svarstymai, kaip cia isplauti daugiau biudzeto pinigu: kviesti darbo grupe, daryti ivairaus tyrimus, skelbti viesuosius pirkimus ir tt. Zodziu besmegeniui avinui subliovus, prasideda nezabojamas biudzeto svaistymas. Avinu kisenes pasipildo, o visuomene kencia.

    • O tai kaip įsivaizduoji, kad savivaldybės gali nevykdyti Vyriausybės nutarimų, jei jiems nepatinka? Kad ir kokią nesąmonę Vyriausybė nusprendžia, savivaldybės turi vykdyt, o ne galvot, patinka joms ar ne. Užtai ir galvokit, ką renkat, kad žalių rodyklių istorijos nesikartotų

      • gerbiamasis, iš ko rinktis jei LT liko tik diplomuoti durneliai arba aferistai.

  • be viešuju pirkimu, pasiimat atsuktuvus, nusiperkat varžtu ir vakarais visi susirenkat ir prisukat lenteles, sutaupot pinigu ir galvas pravedinsit grinam ore, nes kuo toliau tuo labiau oras kabinetuose darosi užterštas.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (4)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų