P. Židonio nuotr.

Kas antras sutiktų mokėti daugiau už skaidriai veikiančių įmonių prekes

Kas antras sutiktų mokėti daugiau už skaidriai veikiančių įmonių prekes

Daugiau negu kas antras (56 proc.) šalies gyventojas sutiktų mokėti daugiau už prekes ar paslaugas, įsigyjamas iš skaidriai dirbančios įmonės.

Daugiau negu trečdalis (38 proc.) nepirktų prekių ar paslaugų žinodami, kad jas teikianti įmonė veikia neskaidriai. Skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ užsakymu atlikto gyventojų tyrimo duomenimis, gyventojams renkantis prekes ir paslaugas tokie veiksniai kaip skaidri, sąžininga ir teisėta įmonės veikla svarba nusileidžia tik gaminio kokybei ir kainai.

„Kalbant paprastai, gyventojai verslui siunčia aiškią žinią: mums vis labiau rūpi ne tik ką ir už kiek perkame, bet ir kaip ta prekė ar paslauga buvo sukurta. Bandymai apeiti taisykles pirkėjams nebepriimtini. Ir priešingai – skaidri ir sąžininga veikla laikoma verslo norma. Taigi Lietuvos vartotojų sąmoningumas, reiklumas bei atsakingumas artėja prie labiausiai išsivysčiusių valstybių lygio. Šalies įmones veikti sąžiningai vis labiau skatina ne tik verslo etika, teisinė aplinka, bet ir vartotojų lūkesčiai bei visuomenės spaudimas“, – komentuoja Rūta Skyrienė, asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė, „Baltosios bangos“ tarybos pirmininkė.

Tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojai veikiančiomis skaidriai pirmiausiai linkę laikyti tas įmones, kuriose neduodami ir neimami kyšiai: 76 proc. apklaustųjų šį principą laiko labai svarbiu. Su veiklos skaidrumu šalies visuomenė sieja ir korupcijos netoleravimą (74 proc.), sąžiningai mokamus atlyginimus darbuotojams (75 proc.) ir mokesčius valstybei (73 proc.).

Gyventojų nuomone, skaidriausiai Lietuvoje veikia nevyriausybinės organizacijos ir gamybos bei pramonės įmonės. Šių sektorių skaidrumą apklaustieji įvertino 3,2 balo iš 5. Kiek mažesnio (3,1 balo) įvertinimo sulaukė žemės ūkio, maisto, gavybos ir kasybos sektoriai. Prasčiausiai šalies gyventojai vertina energetikos, statybų ir nekilnojamojo turto įmonių ir organizacijų veiklą: jų skaidrumas įvertintas 2,6 balo iš 5. Daugiau negu du penktadaliai (44 proc.) tyrimo dalyvių šių sektorių veiklą laiko neskaidria.

„Šalies įmonės lyderės ne tik yra didžiausios darbdavės ir mokesčių mokėtojos šalyje, bet ir ypatingą dėmesį skiria reputacijai ir komunikacijai su visuomene. Iš tyrimo rezultatų matyti, kad gyventojai šias pastangas įvertina, ir pramonę laiko vienu skaidriausių sektorių Lietuvoje. Tuo tarpu statybų ir nekilnojamojo turto srityje veikiančioms įmonėms vertėtų suklusti: visuomenei šių įmonių veiklos skaidrumas kelia daugiausiai abejonių, tad ir reputacijai, ir veiklos principams sektoriaus įmonės turėtų skirti kur kas daugiau dėmesio“, – pabrėžia Ieva Lapeikienė, „Baltosios bangos“ vadovė.

 

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų