BNS nuotr.

Darbas kompiuteriu – jau darželyje?

Darbas kompiuteriu – jau darželyje?

Švietimo ir mokslo ministerija po trejų metų rengiasi keisti informatikos ugdymo mokyklose programą, o su informatikos pradmenimis supažindinti ir priešmokyklinukus bei pradinukus. Pedagogai mano, kad to reikia jau ir ankstyvame amžiuje.

Tiesa, tikinama, jog pirmiausia bus akcentuojamas kūrybiškumas. Vaikai ne tik mokysis naudotis kompiuterinėmis programomis, bet ir kurs skaitmeninį turinį, bus skatinami bendradarbiauti. Esą šiais laikais neužtenka vien išmanyti technologijas – reikia sugebėti jas kūrybiškai naudoti.

Taip pat bus ugdomas informatinis (analitinis, loginis) mąstymas, siekiama, kad mokiniai problemas spręstų pasitelkdami technologijas, ugdomi jų inžineriniai konstruojamieji įgūdžiai, nuo individualaus darbo bus pereinama prie grupinio.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos, viena esminių naujovių – su informatikos pradmenimis supažindinti jau šešerių metų vaikus ir pradinukus jiems priimtinu būdu – per žaidimą. Juos, manoma, galėtų mokyti priešmokyklinio ugdymo pedagogai, pradinių klasių mokytojai, padėtų ir informatikai – mokyklos informacinių technologijų dalyko mokytojai. Taip, kaip daroma daugelyje pasaulio šalių.

Per trejus metus kompiuterizuos visus

Siūloma, kad informatika, kaip atskiras privalomas dalykas, būtų dėstoma 5–10 klasėse, o 11–12 klasėse – kaip pasirenkamasis.

Informacinės ir komunikacinės technologijos taip pat bus integruojamos į visus dalykus, naudojamos rengiant projektus.

5–8 klasėse informatikos dalyko turinys, palyginti su dabartiniu, keistųsi nedaug, o 9–10 klasėse atsirastų naujos sritys ir nustatyti nauji ugdytini mokinių gebėjimai. Pavyzdžiui, suvokti algoritmų ir programų ryšį su supančiu pasauliu, įvaldyti logikos veiksmus ir pagrindines programavimo konstrukcijas, kurti programas ir kita.

Rengiantis diegti naują turinį, mokykloms žadama pasiūlyti kelis modelius: jau išbandytus ir išsamiai aprašytus, su parengta metodinė medžiaga mokytojams. Mokyklos bus taip pat aprūpintos informatikos mokymui reikalinga įranga ir priemonėmis.

Numatoma, kad pradinio ugdymo informatikos turinys pradinėse klasėse nuo 2017 metų rugsėjo bus išbandomas dešimtyje mokyklų. Jų mokytojai kartu su mokslininkais tobulins bandomosios programos turinį.

Nuo kitų metų rugsėjo 1 dienos informatikos programa bus išbandoma daugiau pradinių mokyklų ir 9–10 klasėse. Visuotinai įdiegti naują informatikos mokymo turinį planuojama 2020 metais.

Reikės investicijų

Panevėžio miesto savivaldybės Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjo pavaduotojas Eugenijus Kuchalskis sako, kad apie tokias rengiamas naujoves sužinota neseniai, tad dar sunku komentuoti. Tačiau kad toks dalykas reikalingas, neabejoja.

Eugenijus Kuchalskis mano, kad svarbu vaikams parodyti, jog kompiuteriais galima nuveikti gerokai daugiau nei žaisti. T. Šiaudinio nuotr.

Pasak E. Kuchalskio, auga karta, kuri, rašyti, skaičiuoti dar nemokėdama, jau žaidžia išmaniaisiais telefonais, kompiuteriais. Dabar gi atsirastų galimybė parodyti vaikams, jog informacinės technologijos tinkamos ne tik pramogoms.

„Per žaidimus vaikai pamatytų, kad galima ir mokytis, pažinti“, – sako specialistas.

Švietimo ir jaunimo reikalų skyriaus vieno iš vadovų manymu, informatikos mokslo įsiliejimas į ugdymo procesą pačiais pirmaisiais jo metais neišvengiamas, nes tai ta sritis, apie kurią anksčiau buvo sakoma, kad vaikai daugiau žino už mokytojus. 5–6 metų vaikų imlumas kalboms, technologijoms yra didžiulis, jį reikėtų nukreipti tinkama linkme. Juo labiau, sako E. Kuchalskis, kad tokio amžiaus vaikai ir taip naudojasi mobiliaisiais telefonais, įprastais ir planšetiniais kompiuteriais. Mokytojai tiesiog parodytų, kad jais galima ne vien žaisti.

Žinoma, įvedus tokias programas, mokyklas ir darželius aprūpinti įranga taptų būtinybe. E. Kuchalskio apgailestavimu, Panevėžio darželiuose net ir personalas turi labai nedaug kompiuterių.

„Po truputį kaupiama informacinių technologijų bazė, bet ministerija turės apgalvoti ir techninę pusę. Materialinei bazei reikės investicijų – su pirštais juk neparodysi vaikams“, – sako specialistas.

Procesui praverstų nuoseklumas

Panevėžio pradinės mokyklos direktorė Rita Charisova sako, kad ir dabar mokykloje supažindinimas su informacinėmis technologijomis integruotas į visus dalykus. Mokytojai supažindina vaikus, kaip naudotis kompiuteriu, kokios yra pagrindinės operacijos, kaip susirasti medžiagą tam tikroms pamokoms ir panašiai. Kai kuriose klasėse yra ir ne po vieną kompiuterį. Tačiau norint, kad atsirastų atskira informatikos pamoka, reikia atskiro kabineto, specialisto, technologijų. Ir direktorė abejoja, ar mokyti tokio dalyko galėtų pradinukų mokytojai.

R. Charisovos teigimu, skaitykloje yra 10 kompiuterizuotų vietų, tačiau metai, kiti, ir technika pasensta. Namuose vaikai naudojasi greitesniais, galingesniais kompiuteriais. Ir į mokyklą ateina jau turėdami žinių apie informacines technologijas. Žinoma, kai ko ir trūksta.

„Mažųjų kompiuterininkų bėda – kad negeba surinkti teksto“, – atvirai sako R. Charisova, mananti, jog galbūt mokykloje būtų svarbiau išmokyti to. Dabar dauguma vaikų moka nukopijuoti ir įkelti kažkur rastą tekstą, tačiau trūksta įgūdžių patiems jį surinkti klaviatūra.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų