Visuomenei jau viešinamą Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžos pertvarkos į žiedinę projektą jo autoriai numato pristatyti ateinantį pirmadienį.
Iki to laiko projektuotojams dar galima teikti pasiūlymus dėl rekonstrukcijos sprendinių.
Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, planuojama jau šių metų pabaigoje skelbti konkursą rangos darbams pirkti, o realūs sankryžos rekonstrukcijos darbai startuotų kitąmet balandį.
Vieną didžiausių Panevėžyje sankryžą pertvarkius į žiedinę, numatyta rekonstruoti ir šaligatvius bei dviračių takus, atnaujinti autobusų stoteles Klaipėdos gatvės atkarpoje nuo Ateities gatvės iki beveik Savitiškio gatvės.
Pasak D. Vadlugos, kad būtų užtikrintas sankryžos laidumas ir joje nebebūtų spūsčių, Klaipėdos gatvėje iš abiejų naujojo žiedo pusių, maždaug 100 metrų iki jo, numatyta įrengti šviesoforu reguliuojamas pėsčiųjų perėjas.
Kitos dvi perėjos pėstiesiems Vakarinėje gatvėje iš abiejų žiedinės sankryžos pusių suprojektuotos nereguliuojamos ir šiek tiek arčiau žiedo.
Vienas esminių eismo pokyčių laukia ties Klaipėdos gatvės sankirta su Ateities gatve. Šioje vietoje nebeliks posūkio į kairę. Išvažiuojant iš Ateities g. į Klaipėdos g. bus galima sukti tik dešinėn, važiuoti iki naujojo žiedo ir jame apsisukti.
„Tikriausiai sprendimas dėl posūkio į kairę daug kam nepatiks, bet jis reikalingas užtikrinant eismo saugumą. Paliekant galimybę iš Ateities g. sukti kairėn į Klaipėdos g. tektų gatvių sankirtoje statyti šviesoforus, bet tada sumažėtų pagrindinės Klaipėdos g. pralaidumas“, – komentavo D. Vadluga.
Pasak D. Vadlugos, šviesoforais reguliuojamą Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžą pertvarkyti į dviejų eismo juostų žiedinę nuspręsta įvertinus, kad ji – viena judriausių Panevėžyje ir labai avaringa.
Dar šių metų pradžioje, eilinę darbo dieną sausio 16-ąją, joje atlikti eismo intensyvumo matavimai. Tąkart per rytinį piką, nuo 7.30 iki 8.30 val., per sankryžą važiavo 1839 automobiliai, o per vakarinį piką, nuo 16.30 iki 17.30 val., dar daugiau – 2339.
Tuo pačiu metu ryte suskaičiuota 112 važiavusių sunkvežimių ir autobusų, o vakare per piko valandą jų būta 74-ių.
Piko valandomis pėsčiųjų per Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžą sausio 16-osios rytą ėjo 115, vakare – 239.
Mažiausiai čia sutinkama dviratininkų. Ryte per piko valandą jų buvo vos 5, vakare – tik vienas.
Ypač dideliais automobilių srautais pasižyminti Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryža, pasak D. Vadlugos, mieste pirmauja pagal avarijas.
„Miesto juodųjų dėmių sąrašo čempionė“, – įvardijo vedėjas.
Juodosios dėmės statusą vieta pelno, jei per ketverius metus joje įvyksta ne mažiau kaip keturios avarijos, kuriose sužalojami ar žūsta žmonės.
D. Vadlugos teigimu, Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžoje per šį laikotarpį fiksuotos devynios tokios avarijos. Joje įvyksta ir nemažai neįskaitinių eismo įvykių, kai sudaužomi automobiliai.
Savivaldybės atstovo teigimu, žiedinės sankryžos laikomos vienomis saugiausių, į tokių įrengimą investuojanti miesto Savivaldybė tikisi, kad sumažės eismo įvykių ir pagerės eismo laidumas.
„Įrengiant šviesoforus dabar reikalinga įdiegti daugiau ciklų, todėl vairuotojams prie sankryžos tenka stovėti ilgiau. Taip užtikrinamas eismo saugumas, bet laidumas mažesnis“, – sako D. Vadluga.
Anot jo, Panevėžio patirtis rodo, kad tokiose judrių gatvių susikirtimuose pasiteisina žiedinės sankryžos.
Kiek kainuos Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžos rekonstrukcija, pasak D. Vadlugos, paaiškės parengus galutinį projektą, tačiau manoma, kad tokie eismo pokyčiai galėtų atsieiti apie du mln. eurų.
Komentarai
Geriau už tuos pinigus Vakarinę g. sujugtų su Alanto g. Daugiau naudos būtų.
Visiškai pritariu.Atsikištų Kniaudiškiu-ProjektuotojųProjektuotojų-Molainių sankryžos.