P. Židonio nuotr.

Automobilių rinkoje – kainų šuolis ir stygius

Automobilių rinkoje – kainų šuolis ir stygius

Jau pusmetį naudotų automobilių prekiautojai ir pirkėjai jaučia nuspaustą stabdį. Nenaujos transporto priemonės Lietuvoje pastaruoju metu ne tik gerokai brango, bet ir smarkiai sumažėjo jų pasiūla iš užsienio.

Kasmet per 100 tūkst. Lietuvos gyventojų atnaujina savo automobilius.

„Regitros“ duomenimis, šiais metais pirmą kartą šalyje įregistruota beveik 150 tūkst. lengvųjų automobilių, didžioji dalis jų – per 118 tūkst. nebenauji.

Neseniai naudoto automobilio šeimai ieškojo ir Laimis G. iš Panevėžio rajono. Jis dairėsi nedidelio, ekonomiško automobilio kasdienėms kelionėms į darbą.

Vartant internetinius skelbimus prieš mėnesį Laimio dėmesį patraukė 2010 metų gamybos „Volkswagen Golf“. Už jį paklojo 4 tūkst. eurų.

Laimio pastebėjimu, dar prieš pusmetį tokios mašinos kainavo 500 eurų mažiau.

„Pasakysiu trumpai: anksčiau mašinų pasirinkimas buvo didesnis, todėl ir kainos mažesnės. O kai sumažėjo iš užsienio pargabentų naudotų automobilių, automatiškai sumažėjo ir perpardavėjų, pigiau pardavinėdavusių truputį daužtas, remontuotinas mašinas“, – teigia Panevėžio rajono gyventojas.

Dabar, anot jo, transporto priemonių su defektais kainos susilygino su anksčiau pardavinėtų tvarkingų.

Nebeatitinka lūkesčių

Laimio žodžius patvirtina ir transporto priemonių pardavėjai Panevėžyje. Įmonės „Autonus“ direktorė Jolanta Dmuchauskienė teigia, kad nuo vasaros naudotų lengvųjų automobilių kaina Lietuvoje pakilo ketvirtadaliu ir gal net daugiau. Tai, anot jos, lėmė tendencijos užsienio šalių rinkoje.

„Pastarasis pusmetis šiame sektoriuje – sudėtingas. Užsienyje ne tik kilo naudotų mašinų kainos, bet ir nebėra ten ką nupirkti pagal mūsų tautiečių lūkesčius. Ko lietuviai nori ir tikisi, tas jiems darosi nebeįkandama pagal užsienyje išaugusias kainas“, – pasakoja J. Dmuchauskienė.

Nupirkus ir taip jau brangesnę nei anksčiau mašiną Vokietijoje, Italijoje ar kitur prisidėjo dar ir išaugusios remonto bei pargabenimo sąnaudos.

„Maždaug 50 proc. padidėjo automobilių detalių kainos, taip pat sunkiau jų rasti. Augo darbo jėgos užmokestis, remonto paslaugų įkainiai. Brango gabenimas, o po visą Europą važinėjančių vilkikų reikia laukti eilėje. Dabar nupirkus mašiną už Lietuvos ribų, jos pargabenamos galima tikėtis nebent gruodžio pabaigoje ar net sausį“, – teigė įmonės vadovė.

Anot jos, ir patys užsienio automobilių pardavėjų aukcionai nebe tokie gausūs kaip anksčiau.

Visą straipsnį skaitykite lapkričio 17 dienos (trečiadienio) „Sekundės“ laikraštyje.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų