Nors statybininkai iš jos išsikraustė dar praėjusią vasarą, iki šiol naująjį statinį juosia apsauginės tvoros.
Panevėžio savivaldybės atstovai teigia, kad oficialaus autobusų stoties atidarymo teks dar kiek palaukti.
Visgi jau nuo kovo 1-osios vairuotojams bus atverta po stotimi įrengta automobilių stovėjimo aikštelė.
Tai bus viena brangiausių mieste apmokestintų stovėjimo aikštelių, kuri pateks į naują – mėlynąją zoną.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausiosios specialistės Inos Urbonavičienės teigimu, Panevėžio centre net ir įvedus raudonąją zoną – brangesnį automobilių stovėjimą, vietų vis tiek labai trūksta.
Todėl nuspręsta požeminę automobilių stovėjimo aikštelę po naująją stotimi atiduoti ne šios būsimam valdytojui, kaip yra kituose miestuose, o palikti Savivaldybės žinioje ir stovėjimą joje apmokestinti.
„Nusprendėme čia padaryti mėlynąją zoną, kurioje kiekviena valanda kainuoja vieną eurą. Nežinome, kiek šis tarifas pasiteisins. Tačiau manome, kad stovėjimas požeminėje aikštelėje turi būti brangesnis nei raudonojoje zonoje, mat aikštelė yra po stogu, šiltose patalpose – kaip garaže. Be to, čia įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, todėl užtikrinamas ir saugumas“, – motyvus brangiausiai apmokestinti vienintelę mieste požeminę aikštelę vardijo I. Urbonavičienė.
Vienintelė mieste požeminė automobilių stovėjimo aikštelė bus brangiausia mieste. Joje valandai palikti automobilį kainuos eurą. P. ŽIDONIO nuotr.
Aikštelėje po autobusų stotimi įrengtos 87 stovėjimo vietos.
Skaičiuojama, kad ją prižiūrėti per mėnesį kainuos apytiksliai nuo 5 500 iki 6 500 eurų.
Savivaldybė tikisi, kad šias išlaidas padengs už automobilių stovėjimą gautos pajamos. Skirtingai nei kitose zonose, šioje požeminėje aikštelėje elektromobiliams bei neįgaliesiems nemokamai palikti savo transporto priemonės nebus galima – jiems taip pat teks mokėti visą kainą.
„Žalioje ir raudonoje zonoje kontrolę užtikrina kontrolieriai, o šioje aikštelėje patekimą ir išvažiavimą reguliuos kelio užtvaras. Todėl nėra galimybės identifikuoti, ar žmogus vairuoja elektromobilį, ar hibridą, ar vidaus degimo variklį turinčią transporto priemonę, taip pat nustatyti, ar jis turi specialų ženklą, kad vairuoja negalią turintis žmogus. Pagal valstybinį numerį to neįmanoma išsiaiškinti“, – aiškino I. Urbonavičienė.
Išvažiuoti iš aikštelės bus galima tik susimokėjus. Sumokėjus nustatytą sumą, aikštelę reikės palikti per penkiolika minučių.
„Paruošiamieji darbai jau vyksta. Užsakyti stendai, kelio ženklai, suderintos važiavimo schemos. Jei nebus nenumatytų aplinkybių, požeminė aikštelė turėtų pradėti veikti nuo kovo 1-osios“, – teigė vyriausioji specialistė.
„Stovėjimas požeminėje aikštelėje turi būti brangesnis nei raudonojoje zonoje“.
I. Urbonavičienė
I. Urbonavičienės teigimu, kol kas nėra svarstoma apie kitų aikštelių mieste apmokestinimą.
Visgi pagal ankstesnius planus, kai tik bus sutvarkyti rekonstruotos Kranto gatvės popieriai, čia taip pat atsiras parkomatai.
„Negalime juk viso miesto apmokestinti. Žiūrėsime, kaip pasiskirstys transporto srautai.
Apmokestinamos tik tos vietos, kuriose nepatenkinamas poreikis statytis automobilius – stovėjimo vietų tiesiog per mažai arba jos nuolat užimtos“, – sakė I. Urbonavičienė.
Pasak jos, pastebėta, kad apmokestinus automobilių stovėjimą naujoje vietoje, kurį laiką stovėjimo vietų trūkumo problema joje išsprendžiama – laisvų atsiranda.
Visgi ilgainiui vėl grįžtama į pradinį tašką.
„Iš pradžių žmonės nemokamų vietų ieško artimiausiuose daugiabučių kiemuose ar stato tolėliau. Bet ir ten vietų nelikus, renkasi mokamą stovėjimą. Panevėžyje automobilių stovėjimo vietų apmokestinimas yra mažiausias Lietuvoje, tad kai vėl nelieka kur statyti automobilių, turime spręsti, ar nereikėtų didinti kainų“, – kalbėjo I. Urbonavičienė.
Atvykusieji iš toliau nelabai turi pasirinkimo, mokėti ar ne.
Tačiau panevėžiečiai, mano specialistė, nenorėdami mokėti už automobilių stovėjimą, gali rinktis viešąjį transportą ar alternatyvias keliavimo priemones.
Savivaldybės duomenimis, apmokestinus aikštelę šalia „Kalnapilio“ arenos, gerokai išaugo nuolatinių bilietų stovėti mokamose vietose pardavimas. P. ŽIDONIO nuotr.
Savivaldybės duomenimis, pastaruoju metu gerokai išaugo nuolatinių bilietų stovėti mokamose vietose pardavimas.
Šį pokytį lėmė ir „Kalnapilio“ arenos aikštelės apmokestinimas.
Pasak I. Urbonavičienės, Tulpių mikrorajono gyventojai susiduria su bėda, kad kiemuose nėra vietų tiek daug automobilių. Nemažai šio mikrorajono gyventojų automobilius palikdavo „Kalnapilio“ arenos aikštelėje.
„Dabar daug Tulpių mikrorajono gyventojų perka nuolatinius bilietus ir automobilius toliau stato arenos aikštelėje. Nuolatinis bilietas žaliojoje zonoje mėnesiui kainuoja 23 eurus, metams – 203, mėnesiui išeitų apie 17 eurų. Nemanau, kad tai labai dideli pinigai. Tuo labiau kad su tuo pačiu leidimu nemokamai automobilį galima statyti bet kur mieste žaliojoje zonoje. O jei vairuotojas įsigijo bilietą automobilį statyti raudonojoje zonoje, automobilį jis gali palikti ir raudonojoje, ir žaliojoje“, – pasakojo I. Urbonavičienė.
Iš Savivaldybės tarybos opozicijos pasigirsta siūlymų leisti medikams ir švietimo darbuotojams automobilius nemokamai statyti net ir mokamose zonose.
Kol kas, I. Urbonavičienės nuomone, toks scenarijus būtų sunkiai įgyvendinamas.
„Negalime išskirti kurios nors grupės žmonių. Kuriems pasakyti taip, o kuriems – ne?“ – pabrėžė I. Urbonavičienė.
Šiuo metu nemokamai visame mieste automobilius statyti leidžiama visoms specialiosioms tarnyboms ir kariuomenei.
Komentarai
Kodėl taip sunkiai vyksta stoties priėmimas eksploatacijai?Ar pastatyti ją galima buvo per trumpesnį laiką,negu priimti ją eksploatuoti? Gali kas nors tokį unikumą paaiškinti paprastam žmogui? Pagalvojus-Panevėžyje juk nieko tokio,kad duobė prie Čičinsko restorano daug metų natūraliai užauga mišku..O čia tik niekam netrukdantis gražus statinys
O man graži ir efektinga ta duobė.Idomu, ko ji jums nepatinka?///////////