P. Židonio nuotr.

Autobusas kaime darosi retenybe

Autobusas kaime darosi retenybe

 

Nors Panevėžio rajone pamažu grąžinami gruodį dėl griežtų karantino ribojimų drastiškai sumažinti autobusų reisai, tačiau vilčių, kad gyventojai važiuos kaip anksčiau, maža.

Rajono Savivaldybė neslepia norinti net 40 proc. sumažinti į kaimus kursuojančių autobusų nuvažiuojamų kilometrų nei jų buvo iki karantino.

Vadinasi, ir pasibaigus karantinui, daliai gyventojų teks sukti galvą, kaip pasiekti miestą.

Į Ėriškius per karantiną darbo dienomis autobusas važiuodavo tik dukart – ryte ir vakare.

Ėriškių bendruomenės pirmininkė Virginija Giedraitienė sako, kad neseniai pridėtas dar vienas dieninis reisas, bet savaitgalį kaimo žmonės lieka įkalinti namuose. Šeštadienį ir sekmadienį į Ėriškius nevažiuoja nė vienas autobusas. Į kaimą atvykus penktadienį, iš jo išvažiuoti galima tik pirmadienį.

„Žmonėms labai reikia autobuso ir savaitgalį, daug kas nori atvažiuoti pas tėvus“, – sako V. Giedraitienė.

Anot jos, Ėriškiai visiškai atskirti – iki Upytės kad ir būtų kuo iš miesto atvažiuoti, bet nuo jos dar maždaug 10 kilometrų pėsčiomis retam įkandamas.

„Apskritai tai yra amžina problema ir amžinas ginčas. Aš visą laiką manau, kad reikia paleisti autobusus ir atlikti tyrimus. Jei važiuoja vienas ar du žmonės, nėra prasmės jam važinėti, bet jei yra keleivių, turi būti autobusas nors tris kartus per dieną“, – svarsto V. Giedraitienė.

Vienas ar dvidešimt

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Eugenijaus Lunskio teigimu, atlaisvėjus karantinui, po truputį atkuriami ir autobusų reisai. Pavyzdžiui, į sodus dėl karantino reikalavimų suplanuoti dar ir papildomi.

„Stengiamės pagal galimybes reaguoti į gyventojų skambučius. Apskaičiuojame, kokia rida išeina, kiek keleivių važiuotų, bet tikrai maršrutų negrąžinome visa apimtimi“, – sako administracijos direktorius.

E. Lunskis neslepia dėl retai kursuojančių autobusų sulaukiantis daug gyventojų skundų, ypač jų padažnėjo pavasarį. Anot direktoriaus, skundžiasi ir sodininkai, ir kaimų – Jotainių, Daukniūnų, Ėriškių, Dragonių bei kitų gyventojai.

„Vienas skambutis, bet aš nežinau, kiek už jo keleivių – ar tas vienas nepatenkintas, ar dvidešimt. Jeigu vienas, didėja Savivaldybės sąskaitos“, – aiškina E. Lunskis.

Pasak rajono Savivaldybės Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus specialistės Neringos Kraujelienės, gruodį, remiantis Vyriausybės nurodymu, reisų į kaimus buvo sumažinta drastiškai.

„Buvo palikti reisai tik į darbą ir namo. Dabar jie šiek tiek atlaisvinti, o sodų kryptimi visai grąžinti. Kai kur po popietinį reisą atnaujinome, kai kur ir šeštadieniais, bet maršrutai nėra visai atkurti ir neaišku, ar bus“, – sako specialistė.

Įsisuko į teismus

Rajono Savivaldybė nesuteikia vilčių, kad bus sugrąžinti visi ankstesni autobusų reisai. Pernai ji vežėjams sumokėjo apie 780 tūkst. eurų kompensacijų už lengvatinius bilietus ir nuostolius. Ir tai yra 50 tūkst. eurų daugiau nei 2019 metais.

Savivaldybės atlikta analizė parodė, kad nuostolius augino neefektyvus autobusų reisų tinklas.

Sumažinti išlaidas rajono valdžia svarsto metinę ridą sumažindama apie 40 procentų. Tai reiškia, kad autobusai į kaimus kursuos rečiau. Iki šiol rajone 10 krypčių vežė 4 vežėjai: įmonės „Ridvija“, „Autovelda“, Transporto centras ir Panevėžio autobusų parkas.

Su jais pasibaigus sutartims, nuo balandžio turėjo pradėti dirbti nauji konkursą laimėję vežėjai – Transporto centras ir „Kautra“. Tačiau konkurso rezultatai buvo apskųsti teismui.

„Teismo sprendimai mums palankūs, bet neįsiteisėję, nes dar yra galimybė skųsti apeliacinei institucijai“, – sako E. Lunskis.

Įsiteisėjus teismo nutartims, su naujais vežėjais būtų pasirašomos sutartys.

Autobusų reisų retinimui, pasak N. Kraujelienės, ruoštasi iš anksto: tvarkaraščiai derinti su seniūnais ir rudenį buvo skelbiami seniūnijose. Pagal naujuosius tvarkaraščius buvo važinėjama jau spalį–lapkritį, kol prasidėjus karantinui reisai buvo dar praretinti.

 

Komentarai

  • Prie reisų mažinimo prisidėjo ir patys keleiviai: bilieto neima ( o ir ne visi vairuotojai duoda), bet prie norimo stulpelio sustoja. Tai rodo, kad nebuvo keleivių ir nereikia reiso.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų