LINA JUSHKE PHOTOGRAPHY nuotr.

Valgyti nuobodžiai – nuodėmė

Valgyti nuobodžiai – nuodėmė

Sveiko maisto žinovė, tinklaraščio ir receptų knygos autorė Kristina ŠIMKIENĖ apie maistą galėtų kalbėti nesustodama. Nuo paprasčiausių produktų iki naujausių pasaulinių kulinarijos tendencijų – spalvingus tinklaraštininkės pasakojimus neabejotinai papildo ir akį traukiančios nuotraukos. Tad sunku patikėti, kad per septyniasdešimt tūkstančių sekėjų internete turinti moteris į kulinarijos pasaulį pateko visai atsitiktinai.

Virtuvėje Kristina dabar – lyg žuvis vandenyje, ir pasiruošusi kitiems patarti, koks maistas turėtų atsirasti ant mūsų kasdienio stalo, ką ragauti, o nuo ko bėgti šalin.

– Kristina, papasakokite, nuo ko prasidėjo jūsų pačios meilė maistui?

– Visada juokiuosi, jog gaila, kad neturiu tokios istorijos, kur su mama miltuotais skruostais kepdavome pyragus. Mano šeimoje maistui niekada nebuvo suteikiama didelė prasmė. Gaminti pradėjau išsikrausčiusi iš tėvų namų. Poreikis po truputį virto pomėgiu, pomėgis – aistra, o šiuo metu
aistra – ir geriausiu pasaulyje darbu.

– O kaip aistra maistui virto tokio populiarumo sulaukusiu tinklaraščiu ir galiausiai – knyga?

– Kai pradėjau daug gaminti, šeimos nariai ir draugai, kurie paragaudavo, dažnai prašydavo receptų. Tam, kad visiems atskirai nerašyčiau, o kartu ir pati nepamirščiau, sukūriau tinklaraštį.
Iš pradžių jis buvo lyg užrašų knygelė man, šeimai, draugams. Tačiau laikui bėgant nuotraukos tapo vis kokybiškesnės, receptai geresni, atsirado vis daugiau skaitančiųjų.
Po truputį iš hobio ši veikla tapo lyg antru darbu, atsirado pirmieji reklamos, fotografjos ar maisto stilizavimo užsakymai. Darbų apimtims didėjant, priėmiau sprendimą paversti tai pagrindine savo veikla ir darbu. Kartu atsirado laiko ir pirmajai knygai. Galiu pasidžiaugti, kad tiek tinklaraštis, tiek knyga – puikiai pasiteisinę projektai.

– Autoriai, rašydami tinklaraščius, nori paskleisti visuomenei tam tikrą žinutę. Ar jūsų tinklaraštis tokią turi?

– Taip, žinoma! Aš kalbu apie subalansuotos mitybos, įvairovės svarbą. Mano tikslas įkvėpti žmones gyventi sveikiau ir įrodyti, kad subalansuota mityba – tai ne virta vištiena su garintais brokoliais. Tai skanus, labai įvairus, vizualiai patrauklus maistas. Kalbu apie šiuolaikišką ir stilingą mitybą.

– Prakalbote apie stilingą mitybą. Kaip mados industrijoje kiekvieną sezoną vyrauja naujos tendencijos, gastronomijos pasaulyje taip pat išryškėja tuo metu populiariausios kryptys. Maisto kultūra – kokia ji Lietuvoje?

– Maisto kultūra Lietuvoje neatsilieka nuo pasaulinių madų. Pagrindinė kryptis – sąmoningas vartojimas. Šiemet dar labiau didėja subalansuotos, sveikesnės mitybos svarba, žmonės rūpinasi tuo, ką valgo, skaito etiketes, dažniau renkasi kokybiškesnius produktus. Vis labiau auga daržovių, augalinio maisto svarba. Beje, lėkštėse vis mažiau vietos užima mėsa.

– O kaip dėl stereotipo, jog sveikas maistas – neįdomus, blankaus skonio? Ar iš tiesų pasigaminti sveiką patiekalą taip, kad jis dar būtų ir skanus, yra paprasta, kaip teigiate?

– Tai jau seniai atgyvenęs stereotipas. Pagaminti sveiką patiekalą yra taip pat lengva, kaip ir pagaminti nesveiką. Pasirinkus tinkamus produktus, jis bus ir ne ką mažiau skanus. Tiems, kas sako, kad neturi laiko gaminti sveikai arba kad sveikas maistas neskanus, labai patariu paprasčiausiai imti ir pakeisti savo maisto gamybos įpročius. Mūsų mityba yra tokia, kokie yra mūsų įpročiai. Juos visada galime pakeisti ir sukurti tokius, kokių norime.

– Savo tinklaraštyje publikuojate įvairiausius akį traukiančius ir gomurį kutenančius receptus. Iš kur jie? Kaip gimsta mintys  ir idėjos? Ar visada jos pasiteisina, ar pasitaiko virtuvėje ir nusivylimų?

– Įkvėpimo yra visur aplink – pradedant socialiniais tinklais, knygomis, žurnalais, baigiant restoranais, apsilankymais svečiuose. Taip pat, žinoma, labai įkvepia kelionės. Man pasisekė – maistas yra didelė mano meilė ir aistra. Ši tema niekada neatsibosta. Atrodo, gaminu tiek daug, bet dar daugiau visko neišbandyta. Kartais būna ir nusivylimų, tačiau jie pasitaiko gana retai, nes gaminant daug ir dažnai jau
teoriškai žinai, kas su kuo dera, kiek ko dėti.

– Tikite posakiu, kad pirmiausia valgome akimis?

– Taip, tikiu ir tuo visada vadovaujuosi. Tiek tinklaraštininkės veikloje, tiek kasdienybėje.

– Kokie produktai šiuo metu jūsų mėgstamiausi?

– Sunku atsakyti į šį klausimą… Man svarbiausia – įvairovė, todėl mėgstu naudoti skirtingus produktus, neprisirišti prie tam tikrų. Visgi man būtų labai sunku gyventi be avokadų ir jų organizmui suteikiamų gerųjų riebalų.

– Jūsų siūlomų patiekalų skonis ir išvaizda verti daugybės komplimentų. Kokia jūs šeimininkė namuose? Mėgstate eksperimentuoti ar rizikuoti virtuvėje vengiate?

– Eksperimentuoti virtuvėje tiesiogine to žodžio prasme yra mano kasdienis darbas. Taigi darbo metu tą ir darau: eksperimentuoju, kuriu receptus, fotografuoju maistą, aprašau receptus. O laisvalaikiu nuo savo darbo stengiuosi pailsėti. Labai dažnai savaitgaliais mano mityba daug nuobodesnė nei darbo dienomis.

– Sakoma, kad gyvenimas per trumpas, jog valgytume neskanų maistą. Kokios, jūsų manymu, yra dažniausiai pasitaikančios maisto gaminimo klaidos?

– Gaminti skanų maistą paprasčiausiai reikia išmokti. Skonį kuria priedai – prieskoniai, žolelės, padažai, pagardai. Kaip ir kiekvienoje veikloje, taip ir maisto gamyboje visko išmokstama per praktiką. Gaminkite, eksperimentuokite, žaiskite virtuvėje ir gana greitai jau žinosite, kaip tą gerą skonį sukurti.

– Dažnai mes renkamės „saugius“ valgius – tokius, kuriuos esame pratę kasdien valgyti namuose. Tad kaip atrasti tą netikėtumą lėkštėje? Ar retkarčiais reikėtų tiesiog pažaisti su maistu ir pamiršti senas jo gaminimo taisykles?

– Aš patarčiau rasti sau tinkamą inspiraciją – tinklaraščius ar knygas, su kurių autoriais sutampa jūsų požiūris į skanų maistą. Mūsų darbas ir yra padėti jums atrasti tą netikėtumą. Labai gali būti, kad nuolat matydami skanias nuotraukas užsimanysite tuos naujus skonius išbandyti. O išbandę kažką naujo, įsitikinsite, kad naujasis patiekalas pagaminamas taip pat lengvai, kaip ir jūsų mėgstamas ir labai dažnai gaminamas. Bet skonis – puikus, naujas, neatsibodęs. Visada sakau: mes galime turėti ne dešimt,
bet šimtą ar gal net tūkstantį mėgstamų patiekalų. Gyvename tokiais laikais, kad valgyti nuobodžiai ir tą patį per tą patį – nuodėmė.

– Bet ant lietuvių stalo tikrai vis dažniau galima išvysti įvairesnių patiekalų, paragauti kiek neįprastesnių skonių. Ar galima sakyti, jog mūsų tautiečiai po truputį prisijaukina gurmanišką gyvenimo būdą?

– Būti gurmanu iš tiesų yra tam tikras gyvenimo būdas. Pati gurmane savęs pavadinti tikrai negaliu – veikiau mėgstančia eksperimentus bei įvairovę. Tikiu, kad tokių žmonių, kaip aš, vis daugiau.

– Kokie yra skaniausi pusryčiai pagal Kristiną Šimkienę?

– Labai mėgstu skrebučius su avokadu, kiaušiniu, lašiša. Taip pat esu neabejinga skaniai pagamintai avižinei košei su įdomiais priedais – pavyzdžiui, riešutų sviestu, bananais, riešutais, ispaninių šalavijų pudingui. Savaitgaliais kartais pasilepinu tradiciškais angliškais pusryčiais arba Izraelio klasika – šakšuka.

– Akivaizdu, jog sveikai ir subalansuotai mitybai skiriate išties daug dėmesio. Tai visgi pirmenybę teikiate namuose ruoštam maistui ir valgymui prie bendro stalo ar kavinėse siūlomiems pietums?

– Mano prioritetas – namuose gamintas maistas ir valgymas prie bendro stalo. Kalbant apie dienos pietus, visada mieliau renkuosi savo ruoštų pietų dėžutę nei dienos pietus kavinėje. Restoranas man yra pramoga, bet ne kasdienybė.

– Kokia yra jūsų maisto filosofija?

– Maistas turi ne tik numalšinti mūsų alkį, bet ir aprūpinti kūną vitaminais bei naudingosiomis medžiagomis.

– Lauke kepamos mėsos aromato išsiilgę jos mėgėjai trina rankomis – juk šuo metu Lietuvoje pats tikriausias grilio sezonas. Gal galėtumėte pasidalyti su mūsų skaitytojais skaniausio, jūsų nuomone, patiekalo ant grilio receptu, jeigu tradiciniai skoniai jau pabodo.

– Man labai patinka azijietiški vištienos iešmeliai su daržovėmis ir ananasu. Tikrai patiks visiems, net ir mažiausiesiems, o vietoje kalno mėsos suvalgysite dar ir puokštę daržovių.

Šešiems iešmeliams reikės 2 vištienos flė gabalėlių, vienos raudonos paprikos, pusės ananaso, raudonojo svogūno, vieno šaukšto aliejaus, druskos, pipirų.
Marinatui reikės ketvirtadalio stiklinės sojų padažo, tiek pat apelsinų sulčių, dviejų šaukštų cukraus, dviejų šaukštų ryžių acto, 2 šaukštų aliejaus, 2 česnako skiltelių ir 2 centimetrų imbiero šaknies.
Marinatui tiesiog sumaišykite indelyje visus ingredientus. Vištieną supjaustykite kubeliais, pabarstykite druska ir pipirais, išmaišykite. Užpilkite marinatu ir leiskite marinuotis kelias valandas.
Paprikas, ananasą ir svogūną supjaustykite panašaus dydžio gabalėliais, kaip vištieną.
Berkite viską į dubenį, sumaišykite su aliejumi, druska ir pipirais.
Suverkite iešmelius vištieną sluoksniuodami su paprika, svogūnu, ananasu ir kepkite ant lauko grilio. Skanaus!

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų