G. Kartano nuotr.

Automobilius keitė į dviračius

Automobilius keitė į dviračius

Panevėžyje minint Tarptautinę dieną be automobilio, ne vienas užkietėjęs vairuotojas į darbą keliavo dviračiais ar miesto maršrutiniais autobusais, penktadienį visus keleivius vežusiais nemokamai.

Automobilių vairuotojams penktadienį kilo keblumų pervažiuoti miesto centrą – bene pirmą kartą darbo dieną automobiliams uždaryta Elektros gatvė.

Panevėžiečiai buvo raginami į darbus ne šiaip atvažiuoti dviračiais, o dargi juos pasipuošti, nufotografuoti, siųsti nuotraukas elektroniniu paštu Panevėžio savivaldybei bei laimėti prizus su Europos judumo savaitės atributika.

Pasak akcijos organizatorės, miesto Savivaldybės ekologės Rūtos Taučikienės, tokių iniciatyvų nauda – akivaizdi.

„Kasmet vis daugiau žmonių mini dieną be automobilio. Panevėžyje tikrai daugėja ir dviratininkų, ir paspirtukininkų, ir pėsčiųjų, ir norinčių keisti įpročius“, – pažymi R. Taučikienė.

Anot jos, Panevėžyje sąlygos dviratininkams gerėja, daugėja jiems skirtų takų. Nuo spalio 1-osios Aukštaitijos sostinėje autobusuose startuos ir elektroninio bilieto sistema, kuri, tikisi Savivaldybė, paskatins panevėžiečius dažniau rinktis viešąjį transportą.

Lietuvos Amsterdamas

Laisvės aikštėje sutikta gimnazistė Elzė svarstė, kad idealu būtų Elektros g. automobiliams uždaryti visam laikui ar bent savaitgaliais.

„Galėtų tiesiog palikti ramią erdvę miestiečiams – pasėdėt kavinėse, pabūti be triukšmo. Nemanau, kad tai kam nors sukeltų problemų, Panevėžyje patogu beveik kiekvieną vietą pasiekti viešuoju transportu“, – mano Elzė.

Tačiau dėl dviračių takų kokybės, jos nuomone, miestui dar yra kur pasistengti.

„Esu girdėjusi, kad Panevėžys yra Lietuvos Amsterdamas, nes visame mieste patogu važinėti dviračiais. Sutinku, kad yra nemažai tam skirtų takų, specialių trasų, tačiau tikrai ne visos jos geriausios kokybės“, – teigė Elzė.

Jai pritarė ir Panevėžyje gyvenanti bei dirbanti Sigita.

Panevėžietės nuomone, nors mieste daugėja takų dviratininkams, jų nepakanka, kol kas patogu dviračiu važinėti centre, Nevėžio krantine, parkuose.

„Kituose mikrorajonuose automobiliu važiuoti tiesiog saugiau“, – mano Sigita.

Pati gamta padėjo švęsti dieną be automobilio – saulė ir šiluma taip ir viliojo į darbą vykti dviračiais. V. Zaborskės nuotrauka

Siūlo palikti pėstiesiems

Sigita palaiko idėją centrinę miesto dalį atlaisvinti nuo automobilių.

„Gera idėja automobilių neįleisti į Elektros g. Pėstieji, riedutininkai ir dviratininkai jaučiasi saugesni. Mūsų mieste vairuotojams dar trūksta mandagumo ir tolerancijos pėsčiųjų bei dviratininkų atžvilgiu“, – pažymėjo panevėžietė.

Ji svarsto, jog automobilį į viešąjį transportą sutiktų iškeisti, jei būtų patogesni maršrutai.

„Dabar, norint patekti į kitą miesto dalį, neretai reikia persėsti į du ar tris autobusus, o tai sudaro nepatogumų laiko atžvilgiu“, – sako Sigita.

O panevėžietė senjorė Nijolė yra nuolatinė autobusų keleivė ir džiaugėsi, kad Panevėžyje labai patogu pėsčiomis pasiekti autobusų stoteles.

„Senas amžius daro savo – nebegali tiek vaikščioti, bet prie mano namų net dvi stotelės, todėl dažnai ir važinėju autobusais. Įsėdi, nuvažiuoji, paleidžia, kur reikia – patogu, o ir mėnesinis bilietas nėra brangus“, – patenkinta Nijolė.

Automobilių mieste daugėja

Nors sąlygos dviratininkams Panevėžyje gerėja, automobilių irgi daugėja.

„Regitros“ duomenimis, Panevėžyje iš viso yra įregistruotos 60 594 transporto priemonės, pernai – 59 682, o 2021m. jų buvo dar mažiau – 58 768.

„Regitros“ atstovo spaudai Luko Vosyliaus teigimu, Panevėžyje M1 kategorijos transporto priemonių (lengvųjų automobilių) vidutinis amžius siekia net 17,6 metų. Tokie automobiliai ne tik labiau teršia aplinką, bet ir sunaudoja daugiau degalų, jiems reikia daugiau remonto ir priežiūros, tai gali reikšti daugiau atliekų.

Galerija

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų