„Toyota RAV 4“: penktosios kartos populiarusis SUV pagaliau atrodo išskirtinai

„Toyota RAV 4“: penktosios kartos populiarusis SUV pagaliau atrodo išskirtinai

Jei „Jeep“ tapo bendriniu žodžiu apibūdinti didelio pravažumo automobilius džipus, tai sudurtinis žodis ravketuri visiškai tiktų kasdienėje kalboje pavadinti miesto SUV.

„Toyota RAV 4“ nebuvo ištisą automobilių epochą pradėjęs miesto visureigis, tačiau jis tikrai buvo tarp pionierių ir dažniausiai vienas geidžiamiausių.

Nusikelkime į praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio pradžią. Kai į gatves išriedėjo pirmasis „RAV 4“, kurio dizainas priminė sportbatį, o bagažinės duris puošė atsarginis ratas, „Suzuki Vitara“ jau kelerius metus riedėjo nuo konvejerio. Net ir vėliau pasirodęs „Suzuki Grand Vitara“ turėjo rėminę konstrukciją, kuri jo vairuotojams suteikė galimybę be baimės sukti nuo kelio bet kurioje vietoje, vos tik užsimanius.

Pirmosios kartos „RAV 4“ buvo sukurtas ant unikalios platformos, tačiau dalijosi elementais su „Corolla“ ir kitais „Toyota“ modeliais. Pasiekęs trečią kartą „RAV 4“ neteko ir automobilio išorėje ant bagažinės durų prikabinto atsarginio rato (kai kuriose rinkose jis dar išliko), tarsi pripažindamas, kad tėra drūčiau atrodantis vienatūris.

Ketvirtosios kartos „RAV 4“ tapo dar nuobodesnis, lyg anabolinių steroidų pamaitinta „Toyota Auris“.

Ketvirtosios kartos „RAV 4“ tapo dar nuobodesnis, lyg anabolinių steroidų pamaitinta „Toyota Auris“. Kad jų pilnos Vilniaus gatvės supratau tik specialiai pradėjęs jų ieškoti akimis. Bet dabar reikalai pasitaisė.

Kaip jis atrodo?

„Toyota“ dažnai savo konkurentams įkrečia patikimumu, tačiau jos modeliai beveik niekada nepasižymėjo įmantresniu dizainu (na, taip, yra mažylis „CH-R“). „RAV 4“, atrodo, yra išimtimi iš taisyklės, tampantis vėl įsimintinos išvaizdos automobiliu, kokiu nebuvo nuo pat antrosios kartos.

Aštrios formos naujajam „RAV 4“ suteikia brutalumo, ypač ratus gaubiančios juodos spalvos masyvios arkos. Žvelgianti iš priekio į milžiniškas variklio groteles ir išraiškingą buferį atrodo, kad automobilis turi dvi dideles burnas. Ir abi susiraukusios. Puiku. Stogui galima parinkti juodą spalvą, kuri labiausiai dera prie baltų kėbulo dažų. Rimtai pagalvokite ir apie juodos spalvos ratlankius.

Atsisėdę vidun tokios nuostabos, kaip pirmą kartą pamatę naująjį „RAV 4“, nebepatirsite. Kai kais atrodo itin kokybiškai ir prabangiai, kaip mėlyną siūlė, tiesiausiai linija einanti nuo keleivio priekinių durų per visą prietaisų skydą iki pat vairo. Tačiau plastikiniai mygtukai išsklaido prabangos magiją, nes labiau pritiktų dvigubai pigesniems automobiliams.

Nieko nebenustebins du ekranai – 7 colių už vairo ir 8 colių virš centrinės konsolės. Automobilyje rasite ir penkias USB jungtis bei belaidį mobiliojo telefono kroviklį. Vietos daug ir priekyje, ir gale, ir bagažinėje, tad „RAV 4“ puikiausiai tiks šeimai, kurios atžalos įžengė į paauglystės amžių.

Galerija

Kaip jis važiuoja?

Nors „RAV 4“ siūlomas tik su dviem varikliais, 2 litrų 175 AG benzininiu ir 2,5 litro 218 bei 222 AG hibridiniu, pasirinkimas nėra tik vienas iš dviejų. Benzininė versiją turi ir mechaninę, ir automatinę pavarų dėžes, kurios derinamos tiek su priekinių, tiek su visų varančiųjų ratų transmisija. Hibridinė versija su automatine pavarų dėže taip pat siūloma tik priekiniais arba visais keturiais varančiaisiais ratais. Imant pastaruosius, papildomai bus pridėtos 4 AG.

Nors gamintojo popieriuose nurodyta, kad galingiausia hibridinė versija 100 km/val. pasiekia per 8,1 sekundės, sunku bus tuo patikėti – tiesiog bus paprasčiau atsikratyti įpročiu užminti akseleratorių, kad kuo greičiau pasiektumei maksimalų leistiną greitį. Kiekvieną kartą pajudėjus prie šviesoforo „RAV 4“ hibridinis variklis riaumoja ir kankinasi, mėgindamas priversti spurtui gana didelį automobilį.

Užmiesčio keliuose ir greitkeliuose reikalai žymiai geresni – automobilis tarsi atsigauna, rieda lengvai ir tyliai, klusniai reaguoja į vairo judesius ir nesiūbuoja, kaip būdinga aukštesniems automobiliams, ratams dardant ne pačiu lygiausiu keliu.

Nuotaiką pakels ir degalų sąnaudos. Redakcijos išbandyta hibridinė versija, nuriedėjusi apie 500 kilometrų Vilniaus gatvėmis ir užmiesčio keliais per daug negalvojant apie ekonomišką vairavimą, tenkinosi 6 litrais 100 km. Senesnių benzinu varomų „RAV 4“ savininkai turi susitaikyti su kone dvigubai didesnėmis išlaidomis degalams. Tik benzinu varomas naujasis „Toyota“ SUV, gamintojų teigimu, turėtų tenkintis iki 8 litrų 100 km.

Kodėl verta pirkti?

SUV vis dar labai madingi, todėl daugelis liktų kurti įtikinėjimams, kad universalas „Corolla Touring“ gali būti gerokai pigesnė taip pat hibridinė alternatyva, išsaugosianti pluoštą eurų, tačiau vargu ar suteiksianti progos pasipuikuoti prieš kaimynus. Todėl klausimą reikėtų užduotį kiek kitaip: kodėl verta pirkti „RAV 4“, o ne vieną iš gausaus būrio konkurentų?

Pakeliui į „Toyota“ saloną pagundų bus tikrai daug. „Nissan Qashqai“ vis dar puikiai atrodo ir smagiai važiuoja, „Renault“ neseniai pasiūlė atnaujintą „Kadjar“. Abiejų jų kainos svyruoja 18–30 tūkst. eurų ribose ir galėsite pasirinkti taupų dyzelį. „Volkswagen Tiguan“ kainų lygis panašus į „RAV 4“, bet kaip gundančiai atrodo 240 AG dyzelinė versija!

Pakeliui į „Toyota“ saloną pagundų bus tikrai daug. „Nissan Qashqai“ vis dar puikiai atrodo ir smagiai važiuoja, „Renault“ neseniai pasiūlė atnaujintą „Kadjar“.

„Toyota“ nėra pigi. Pirmoje kainoraščio eilutėje įrašyti 24 tūkst. eurų, už kuriuos gausite 2 litrų 175 AG benzininį variklį, mechaninę pavarų dėžę ir tik priekinius varančiuosius ratus. Bet „RAV 4“ iš kitų išskiria būtent hibridinis variklis, o jam įpirkti reikės bent 30 tūkst. Visų varančiųjų ratų sistema atsieis dar papildomus tris.

Hibrido pigiausios „Active“ versijos įranga pakankamai turtinga, tačiau keletas svarbių smulkmenų, kurių jai trūksta, iš kišenės ištrauks dar keturis tūkstančius pakilti iki „Style“. Už tai gausite didesnius 18 colių juodos spalvos ratlankius, belaidį telefono įkroviklį, lietaus jutiklį, priekinius ir galinius parkavimo jutiklius, didesnį 7 colių ekraną ir aibę kitų malonių dalykėlių. Arba eikite iki galo ir imkite „Premium Plus“ už beveik 43 tūkst. eurų.

„RAV 4“ tikrai bus paklausūs antrinėje rinkoje, tad po kelerių metų atgausite dalį pinigų, nors pavargsite nuo aplinkinių klausimo, ar neparduodate šio automobilio. Galbūt visai to nenorėsite daryti – naujasis „RAV 4“ atrodo tikrai šauniai ir bent kurį laiką išsiskirs SUV jūroje. Kai jie iš salonų pasipils į gatves, pasaulis aplink mus taps dar šiek tiek gražesnis ir, svarbiausia, švaresnis.

Galerija

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų