„Lexus UX“: mažas ir prabangus SUV su hečbeko genais

„Lexus UX“: mažas ir prabangus SUV su hečbeko genais

„Lexus“ į šį vakarėlį atvažiavo paskutinis. Kiti konkurentai iš „Premium“ automobilių kategorijos kompaktinius SUV gamina ne vienerius metus, o štai BMW jau senokai spėjo išleisti ir antrąją X1 kartą.

Bet tautos išmintis moko, kad geriau vėliau nei niekada. Taip pat – neskubėk ir būsi pirmas. Ar „Lexus“ su naujuoju UX modeliu sugebės pavyti, o gal ir aplenkti jau minėtą BMW X1, „Audi Q3“, „Mercedes GLA“ ir „Volvo XC40“?

Rungtyniauti su geriausiais nėra paprasta, bet, atrodo, UX lengvai nepasiduos.

Kaip jis atrodo?

UX yra trečiasis, jauniausias ir mažiausias brolis „Lexus“ SUV šeimoje. Neįmanoma tuo suabejoti, nes jis pratęsia tiek didesniojo NX, tiek ir pačio didžiausio RX dizaino filosofiją.

Ryškiausias elementas – milžiniškos dviejų susijungtų trapecijų formos variklio grotelės, įmantrių formų priekiniai ir galiniai žibintai, ryškios lyg samurajaus kardu išrėžtos linijos, suteikiančios automobiliui sportiškumo ir dinamiškumo.

Salonas lyg perkeltas iš didesnių „Lexus“ modelių – moderniai nuosaikus, itin kokybiškas ir funkcionalus… beveik. Jutiklinis kilimėlis šalia pavarų svirties, kuriuo vedžiojant pirštą galima valdyti automobilio funkcijas, nėra labai paklusnus – žymeklis lyg pašėlęs laksto po ekraną ir jam suvaldyti prireiks treniruočių. Tiesa, šalia, prie ranktūrio, įrengtas ir pultas su mygtukais ir ratuku multimedijai valdyti. Neįprastas, bet labai patogus.

Net standartinės įrangos pirkėjai gaus 7 colių spalvotą ekraną, daugiafunkcinį vairą ir šešių garsiakalbių „Panasonic“ audiosistemą. Norintiems daugiau ir galintiems mokėti brangiau – 10,3 colio ekranas ir aštuonių garsiakalbių „Panasonic“ arba net trylikos „Mark Levinson“ erdvinio garso sistema.

Viduje automobilis pakankamai erdvus – jokių skundų negirdėsite iš sėdinčių priekyje, gale erdvės mažiau, o bagažinė, švelniai tariant, mažoka.

Galerija

Kaip jis važiuoja?

Palyginti su aukščiau minėtais konkurentais, UX yra pats ilgiausias, siauresnis tik už XC40, o aukštesnis tik už GLA. Kad nereikėtų dešimt kartų skaityti prieš tai parašyto sakinio esmei suprasti, štai apibendrinimas – UX yra ilgas, platus, bet žemas. Be to, jis turi žemiausią svorio centrą klasėje. Kitaip tariant, UX yra krosoveris, išsaugojęs nemažai hečbeko genų.

Tai reiškia, kad sėdėdamas žemiau vairuotojas labiau jaučia automobilį, šis yra paklusnesnis. Tiesa, sportiško vairavimo pojūčio nereikėtų tikėtis – UX nėra labai greitas, iki 100 km/val. įsibėgėti jam prireiks ne mažiau kaip pusdevintos sekundės. Pigesnių versijų UX įdiegti trys važiavimo režimai „Normal“, „Eco“ ir „Sport S“. Brangiausiose versijose papildomai įdiegtos „Sport S+“ ir „Custom“, leidžianti vairuotojui susireguliuoti pakabos parametrus.

Variklių pasiūla tėra vienas iš dviejų – 2 litrų 4 cilindrų 171 AG benzininis arba toks pats, tik septyniais arkliais galingesnis hibridinis. Pastarojo pirkėjai gali pasirinkti priekinių ar visų varančiųjų ratų transmisiją. Benzininis motoras suka tik priekinius ratus.

Hibridas, žinoma, taupesnis ir oficialiais duomenimis 100 km turėtų įveikti su 4,5 litro benzino. Tačiau ir pigesnis benzininis yra labai taupus, jo apetitas vos litru didesnis.

Kodėl verta pirkti?

„Lexus“ pardavėjų salone dar galite surasti CT hečbeką, tačiau jis jau kaip reikiant morališkai senstelėjęs ir, atrodo, nauja jo karta nuo konvejerių nebenuriedės. Tad UX yra pigiausia alternatyva su raide „L“ ant variklio grotelių.

Pirmas skaičius UX kainoraščio eilutėje – 37 200 eurų. Apsilankykite bet kuriame konkurentų salone ir tiek pinigų pakaks įsigyti pigiausią jų modelį. Be to, rasite ir mechaninę pavarų dėžę (kaip nepatogu ir senamadiška), ir dyzelinių variklių (senamadiška, nemadinga ir neatsakinga).

„Lexus“ tarsi pasitraukia nuo tiesioginės kovos su garsiuoju vokiečių trejetu ir švedu, nes turi hibridinį motorą už vos 38 600 eurų. Metų pabaigoje turėtume sulaukti elektrinio XC40, bet jis bus brangesnis, o pirkėjus Lietuvoje gąsdins kol kas prastai išplėtota įkrovimo stotelių infrastruktūra.

Tad, atrodytų, pasiturinčiam, stilingam ir atsakingam didmiesčio vairuotojui UX yra vienas iš nedaugelio pasirinkimų. Neskubėkite. Egzistuoja visai reali rizika, kad nuvykę pasirašyti UX pirkimo sutarties į „Lexus“ saloną, namo grįšite su… didesniuoju broliu NX.

Didesnis, patogesnis ir galingesnis NX yra brangesnis, bet nežudančiai. Brangiausias UX „F-Sport“ kainuoja 54 700, NX „F-Sport“ – beveik šešiais tūkstančiais daugiau. Bet gal dėl paaukosite šiek tiek komforto įrangos, gal senesniam NX modeliui pardavėjas pritaikys didesnę nuolaidą. Pakvipo brolžudiška kova.

Galerija

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų